Jen další mýtus? Vysoký dojezd u elektromobilů je zbytečný, tvrdí Elon Musk

  • Tesla prý mohla už před rokem představit elektromobil s extrémním dojezdem
  • Prý to ale nebylo potřeba, a tak se vývoj zastavil na smysluplnější variantě
  • Elon Musk jasně říká, že více než 650 km dojezdu nikdo nepotřebuje
Tesla Model S Plaid na okruhu Nürburgring

Tesla Model S Plaid na okruhu Nürburgring | foto: RAT

Podle Elona Muska mohla Tesla již před rokem vyrobit elektromobil s dojezdem 1 000 km. Generální ředitel ale současně řekl, že by to zhoršilo jízdní vlastnosti elektromobilu. Proto se domníváme, že Tesla neplánuje vyrábět auta s dojezdem vyšším než 400 mil (650 km).

Tesla s dojezdem téměř 1000 km?

Když Tesla v loňském roce představila nový Model S, představila současně nový Model S Plaid+. Vůz disponoval dojezdem přes 520 mil (830 km) na jedno nabití a zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 1,99 sekundy.

Tesla nakonec výrobu Modelu S Plaid+ zrušila, protože Elon Musk řekl, že lidé ve skutečnosti nepotřebují delší dojezd než 400 mil (650 km). Jediným výrobcem elektromobilů s dojezdem vyšším než 500 mil (800 km) se tak stal Lucid. Firma sice zatím má problém s rozjezdem výroby, přesto má vůz s dojezdem překonávajícím hranici 500 mil v nabídce.

Lucid Air, test elektromobilu

Lucid Air nabízí dojezd přes 800 km | foto: MotorTrend


Čtěte také: Lucid Air zbořil magickou hranici dojezdu, konkurence zatím téměř neexistuje


Jen málokdo jezdí dlouhé trasy bez zastávky

Také fanoušci Tesly uznávají, že Lucid byl první, kdo představil elektromobil s dojezdem 500 mil (804 km), ale současně věří, že Tesla bude prvním výrobcem, který takový vůz bude hromadně vyrábět. Na podobné tweety reagoval Elon Musk a naznačil, že Tesla zatím auto s dojezdem vyšším než 400 mil (650 km) vyrábět neplánuje, i když současně potvrdil, že ho byla schopna vyrobit již před rokem.

Elon Musk řekl: “Zjistili jsme, že dojezd 400 mil je naprosto dostačující a delší dojezd nemá příliš smysl. V podstatě existuje mizivé procento cest delších než 400 mil, na nichž stejně řidič musí zastavit na toaletu jídlo a kávu.” Generální ředitel ale nezmínil, jestli tohle rozhodnutí nějak ovlivní parametry nového Roadsteru, který chce Tesla představit s dojezdem vyšším než 600 mil (960 km).

Těšíte se na příchod Roadsteru?

Těšíte se na příchod Roadsteru?


Čtěte také: Nepříjemná zpráva pro fanoušky Tesla Roadster 2. Určitě si ještě počkáte!


Jaký bude nový Roadster?

Zajímavé je také porovnání Lucid AirModelu S Plaid. Lucid má sice více koní, ale vzhledem k těžší baterii a konstrukci auta, je pomalejší než Plaid. Ani šéfdesigner Tesly, Franz Von Holzhausen, který nedávno řekl, že produkční verze nového Roadsteru bude lepší, než si Tesla původně představovala, nekomentoval dojezd, který byl původně plánován na hodnotu vyšší než 600 mil (960 km).

Na základě výše publikovaných vyjádření se dá předpokládat, že se Tesla bude zaměřovat na jiné aspekty svých elektromobilů než na jejich dojezd.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jen další mýtus? Vysoký dojezd u elektromobilů je zbytečný, tvrdí Elon Musk

  • Tesla prý mohla už před rokem představit elektromobil s extrémním dojezdem
  • Prý to ale nebylo potřeba, a tak se vývoj zastavil na smysluplnější variantě
  • Elon Musk jasně říká, že více než 650 km dojezdu nikdo nepotřebuje
Tesla Model S Plaid na okruhu Nürburgring

Tesla Model S Plaid na okruhu Nürburgring | foto: RAT

Podle Elona Muska mohla Tesla již před rokem vyrobit elektromobil s dojezdem 1 000 km. Generální ředitel ale současně řekl, že by to zhoršilo jízdní vlastnosti elektromobilu. Proto se domníváme, že Tesla neplánuje vyrábět auta s dojezdem vyšším než 400 mil (650 km).

Tesla s dojezdem téměř 1000 km?

Když Tesla v loňském roce představila nový Model S, představila současně nový Model S Plaid+. Vůz disponoval dojezdem přes 520 mil (830 km) na jedno nabití a zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 1,99 sekundy.

Tesla nakonec výrobu Modelu S Plaid+ zrušila, protože Elon Musk řekl, že lidé ve skutečnosti nepotřebují delší dojezd než 400 mil (650 km). Jediným výrobcem elektromobilů s dojezdem vyšším než 500 mil (800 km) se tak stal Lucid. Firma sice zatím má problém s rozjezdem výroby, přesto má vůz s dojezdem překonávajícím hranici 500 mil v nabídce.

Lucid Air, test elektromobilu

Lucid Air nabízí dojezd přes 800 km | foto: MotorTrend


Čtěte také: Lucid Air zbořil magickou hranici dojezdu, konkurence zatím téměř neexistuje


Jen málokdo jezdí dlouhé trasy bez zastávky

Také fanoušci Tesly uznávají, že Lucid byl první, kdo představil elektromobil s dojezdem 500 mil (804 km), ale současně věří, že Tesla bude prvním výrobcem, který takový vůz bude hromadně vyrábět. Na podobné tweety reagoval Elon Musk a naznačil, že Tesla zatím auto s dojezdem vyšším než 400 mil (650 km) vyrábět neplánuje, i když současně potvrdil, že ho byla schopna vyrobit již před rokem.

Elon Musk řekl: “Zjistili jsme, že dojezd 400 mil je naprosto dostačující a delší dojezd nemá příliš smysl. V podstatě existuje mizivé procento cest delších než 400 mil, na nichž stejně řidič musí zastavit na toaletu jídlo a kávu.” Generální ředitel ale nezmínil, jestli tohle rozhodnutí nějak ovlivní parametry nového Roadsteru, který chce Tesla představit s dojezdem vyšším než 600 mil (960 km).

Těšíte se na příchod Roadsteru?

Těšíte se na příchod Roadsteru?


Čtěte také: Nepříjemná zpráva pro fanoušky Tesla Roadster 2. Určitě si ještě počkáte!


Jaký bude nový Roadster?

Zajímavé je také porovnání Lucid AirModelu S Plaid. Lucid má sice více koní, ale vzhledem k těžší baterii a konstrukci auta, je pomalejší než Plaid. Ani šéfdesigner Tesly, Franz Von Holzhausen, který nedávno řekl, že produkční verze nového Roadsteru bude lepší, než si Tesla původně představovala, nekomentoval dojezd, který byl původně plánován na hodnotu vyšší než 600 mil (960 km).

Na základě výše publikovaných vyjádření se dá předpokládat, že se Tesla bude zaměřovat na jiné aspekty svých elektromobilů než na jejich dojezd.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."