Lucid Air zbořil magickou hranici dojezdu, konkurence zatím téměř neexistuje

  • Udávané hodnoty pro dojezd jsou mnohdy velmi orientační
  • Lucid Air láká na dojezd 800 kilometrů, avšak vůz takovou vzdálenost skutečně ujede
  • Překonal dosavadního držitele rekordu, Teslu Model 3 s dojezdem 499 km
Lucid Air, test elektromobilu

Lucid Air ujede až 800 km

Automobilka Lucid slibuje u svého modelu Air dojezd až 800 kilometrů. Redakce serveru InsideEVs se rozhodla tento vůz podrobit testu a zjistit, zda byl tento slib splněn či nikoliv. Konkrétně se jedná o vozidlo Lucid Air ve verzi Dream Edition. Test byl proveden na amerických dálnicích při konstantní rychlosti 70 mil za hodinu (112 km/h). A jak si Lucid v testu vedl? Pojďme se na průběh i výsledky podívat.

Lucid předčil Teslu, ujede až 800 km

Redaktor si vzal jako měřítko pro test Teslu Modelu 3 z roku 2021. Ta na takový dojezd neláká, a tak se od začátku předpokládalo, že Lucid Air tuto metu bez potíží překoná. Při stejné rychlosti ujela Tesla 310 mil (499 km), což je stále pěkný výsledek. Do současné doby se jednalo o držitele rekordu.

Aby byly testy co nejvíce srovnatelné, bylo potřeba počkat na správné počasí. Nejde o ideální podmínky, ale o takové, aby byly co nejpodobnějším oběma testovacím dnům. Zajímavé je, jak s dojezdem hýbe i zvolená velikost kol na voze. 19palcová kola udávají dojezd 520 mil (837 kilometrů). O 2 palce větší kola dojezd sníží o celých 64 kilometrů. Při běžném ježdění po městě už jde o znatelný rozdíl.

Lucid Air, interiér

Lucid Air, interiér elektromobilu | foto: MotorTrend


Čtěte také: Lucid Air v prvním testu?! Je to skvělé auto, které může být hrozbou pro Teslu


Potenciál Lucidu Air využitý na maximum

Během testu spotřeba i dojezd ubývaly konstantně, nedá se tedy říct, že by vůz s větším stavem vybití zkresloval data. Spotřeba po dobu celého testu byla ustálená na 6,9 kilometrech na jednu kilowatthodinu kapacity. Celá jízda spotřebovala 117 kWh z udávané využitelné kapacity 118 kWh.

V závěru už ale vůz neměl příliš dobrou odezvu na plynový pedál, a tak byl test ukončen při nájezdu krásných 500 mil (804,67 km). A to je skvělý dojezd, zvláště, když na něj sám výrobce láká zákazníky. Hodnoty z běžného provozu se samozřejmě budou lišit a je otázkou, jak moc by musel řidič při každodenním používání jezdit extra šetřivě, aby se na takovou hodnotu dostal – a zdali vůbec.

Lucid Air v Česku? To by byla pohoda

Pokud byste se ale s Lucidem Air vydali po cestě přes Českou republiku, nebudete mít potíže se do své cílové destinace dostat snad i na jedno nabití. A když si po dojezdu dáte zasloužený oblíbený drink, vůz se vám na další cesty zaručeně stihne dostatečně dobít.

Co se dojezdu týče, tohle už je slušná konkurence pro spalovací vozy. Ještě trochu zkrátit dobu nabíjení nebo “jednoduše” vyměnit baterie a výhody druhého tábora budou ty tam.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Lucid Air zbořil magickou hranici dojezdu, konkurence zatím téměř neexistuje

  • Udávané hodnoty pro dojezd jsou mnohdy velmi orientační
  • Lucid Air láká na dojezd 800 kilometrů, avšak vůz takovou vzdálenost skutečně ujede
  • Překonal dosavadního držitele rekordu, Teslu Model 3 s dojezdem 499 km
Lucid Air, test elektromobilu

Lucid Air ujede až 800 km

Automobilka Lucid slibuje u svého modelu Air dojezd až 800 kilometrů. Redakce serveru InsideEVs se rozhodla tento vůz podrobit testu a zjistit, zda byl tento slib splněn či nikoliv. Konkrétně se jedná o vozidlo Lucid Air ve verzi Dream Edition. Test byl proveden na amerických dálnicích při konstantní rychlosti 70 mil za hodinu (112 km/h). A jak si Lucid v testu vedl? Pojďme se na průběh i výsledky podívat.

Lucid předčil Teslu, ujede až 800 km

Redaktor si vzal jako měřítko pro test Teslu Modelu 3 z roku 2021. Ta na takový dojezd neláká, a tak se od začátku předpokládalo, že Lucid Air tuto metu bez potíží překoná. Při stejné rychlosti ujela Tesla 310 mil (499 km), což je stále pěkný výsledek. Do současné doby se jednalo o držitele rekordu.

Aby byly testy co nejvíce srovnatelné, bylo potřeba počkat na správné počasí. Nejde o ideální podmínky, ale o takové, aby byly co nejpodobnějším oběma testovacím dnům. Zajímavé je, jak s dojezdem hýbe i zvolená velikost kol na voze. 19palcová kola udávají dojezd 520 mil (837 kilometrů). O 2 palce větší kola dojezd sníží o celých 64 kilometrů. Při běžném ježdění po městě už jde o znatelný rozdíl.

Lucid Air, interiér

Lucid Air, interiér elektromobilu | foto: MotorTrend


Čtěte také: Lucid Air v prvním testu?! Je to skvělé auto, které může být hrozbou pro Teslu


Potenciál Lucidu Air využitý na maximum

Během testu spotřeba i dojezd ubývaly konstantně, nedá se tedy říct, že by vůz s větším stavem vybití zkresloval data. Spotřeba po dobu celého testu byla ustálená na 6,9 kilometrech na jednu kilowatthodinu kapacity. Celá jízda spotřebovala 117 kWh z udávané využitelné kapacity 118 kWh.

V závěru už ale vůz neměl příliš dobrou odezvu na plynový pedál, a tak byl test ukončen při nájezdu krásných 500 mil (804,67 km). A to je skvělý dojezd, zvláště, když na něj sám výrobce láká zákazníky. Hodnoty z běžného provozu se samozřejmě budou lišit a je otázkou, jak moc by musel řidič při každodenním používání jezdit extra šetřivě, aby se na takovou hodnotu dostal – a zdali vůbec.

Lucid Air v Česku? To by byla pohoda

Pokud byste se ale s Lucidem Air vydali po cestě přes Českou republiku, nebudete mít potíže se do své cílové destinace dostat snad i na jedno nabití. A když si po dojezdu dáte zasloužený oblíbený drink, vůz se vám na další cesty zaručeně stihne dostatečně dobít.

Co se dojezdu týče, tohle už je slušná konkurence pro spalovací vozy. Ještě trochu zkrátit dobu nabíjení nebo “jednoduše” vyměnit baterie a výhody druhého tábora budou ty tam.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."