Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto nastínila, jak by se nový designový jazyk dal aplikovat na elektrické SUV.
Odstupující generální ředitel Škodovky, Thomas Schäfer, na výroční tiskové konferenci české značky oznámil náročnou druhou polovinu roku 2021, kdy automobilku zasáhla globální polovodičová krize. Firma i přesto vykázala o 6,1 % lepší marži z tržeb a dosáhla zisku přes miliardu eur, oproti 756 milionům eur v roce 2020.
Schäfer prozradil, že v roce 2022 se Škoda chystá na další modernizaci značky a řekl, že jejím jádrem bude nový designový jazyk, označený jako „Modern Solid“. Projev doprovázel snímek, zobrazující z větší části rozmazaný obraz SUV, avšak se zaostřenou přední částí vozu. Vůz má zapuštěnou mřížku chladiče typickou pro elektrické vozidlo. Je pravděpodobné, že dotyčný model je konceptem, navrženým pro představení nového designového jazyka.
Čtěte také: Škoda Auto opět mění ředitele! Kdo se postará o elektrickou budoucnost?
Podle fotografie je těžké odhalit rozměry vozidla, ale domníváme se, vůz bude mít přibližně 4,5 metru na délku. Bude kratší než Škoda Enyaq, ale současně delší než hatchback Volkswagen ID.3. Schäfer během svých poznámek na konferenci zopakoval, že jeho tým už má v sestavě „další elektromobily, rozměrově menší než Enyaq.“ Minimálně jeden z nich by měl být mnohem menší vůz, založený na levnější platformě MEB Entry. Tento elektromobil se pravděpodobně neobjeví dřív než v roce 2025 nebo dokonce 2026.
Podle Thomase Schäfera je představení nového designu naplánováno na září a primárně bude zaměřeno na elektrické vozy. Schäfer také prozradil, že příští generace SUV Kodiaq, která má přijít v roce 2024, by mohla být k dispozici s plug-in hybridním pohonem. “Pořád tuto možnost zvažujeme,” řekl odstupující šéf. „Technologie i platforma jsou dostupné. V loňském roce jsme představili faceliftovaný Kodiaq, takže na konečné rozhodnutí máme ještě dostatek času,“ dodává.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto nastínila, jak by se nový designový jazyk dal aplikovat na elektrické SUV.
Odstupující generální ředitel Škodovky, Thomas Schäfer, na výroční tiskové konferenci české značky oznámil náročnou druhou polovinu roku 2021, kdy automobilku zasáhla globální polovodičová krize. Firma i přesto vykázala o 6,1 % lepší marži z tržeb a dosáhla zisku přes miliardu eur, oproti 756 milionům eur v roce 2020.
Schäfer prozradil, že v roce 2022 se Škoda chystá na další modernizaci značky a řekl, že jejím jádrem bude nový designový jazyk, označený jako „Modern Solid“. Projev doprovázel snímek, zobrazující z větší části rozmazaný obraz SUV, avšak se zaostřenou přední částí vozu. Vůz má zapuštěnou mřížku chladiče typickou pro elektrické vozidlo. Je pravděpodobné, že dotyčný model je konceptem, navrženým pro představení nového designového jazyka.
Čtěte také: Škoda Auto opět mění ředitele! Kdo se postará o elektrickou budoucnost?
Podle fotografie je těžké odhalit rozměry vozidla, ale domníváme se, vůz bude mít přibližně 4,5 metru na délku. Bude kratší než Škoda Enyaq, ale současně delší než hatchback Volkswagen ID.3. Schäfer během svých poznámek na konferenci zopakoval, že jeho tým už má v sestavě „další elektromobily, rozměrově menší než Enyaq.“ Minimálně jeden z nich by měl být mnohem menší vůz, založený na levnější platformě MEB Entry. Tento elektromobil se pravděpodobně neobjeví dřív než v roce 2025 nebo dokonce 2026.
Podle Thomase Schäfera je představení nového designu naplánováno na září a primárně bude zaměřeno na elektrické vozy. Schäfer také prozradil, že příští generace SUV Kodiaq, která má přijít v roce 2024, by mohla být k dispozici s plug-in hybridním pohonem. “Pořád tuto možnost zvažujeme,” řekl odstupující šéf. „Technologie i platforma jsou dostupné. V loňském roce jsme představili faceliftovaný Kodiaq, takže na konečné rozhodnutí máme ještě dostatek času,“ dodává.