Na trhu se pomalu začínají představovat první modely elektromobilů vybavené bateriemi s pevným elektrolytem (solid-state). Zatím se touto cestou vydávají čínské automobilky a ani nejnovější oznámení nepochází z jiné oblasti. Skupina SAIC nyní oznámila, že další značkou nabízející levnější a energeticky hustější baterie bude MG. To by měla být dobrá zpráva i pro evropské zájemce.
Novinku zmínil v rozhovoru na čínské Motor Show ve městě Chengdu výkonný více prezident Yu Jingmin. Baterie si navíc společnost vyrábí sama. Do prvních modelů je začne výrobce nasazovat již v průběhu příštího roku. Který model bude mít tu čest stát se prvním držitelem této technologie zatím není jisté. Tuto informaci bychom se měli dozvědět v druhém čtvrtletí. Do prodeje by se vůz s přelomovou baterií dostat v druhé polovině roku.
První zmínky o nasazení baterií s pevným elektrolytem ovšem počítaly s nasazením nejdříve o rok později. Díky značnému urychlení se navíc dostává automobilka MG do výhodné pozice. Předběhne tak i první pokusy velkých skupin, například i před koncern Volkswagen. Čínský sourozenec MG, značka IM, již pro domácí trh nedávno představila model L6 s pevnou baterií. Vůz se začne prodávat taktéž příští rok a dokonce by se měl dostat mimo jiné i na evropský trh.
Čtěte také: Číňané se rozjeli. MG Cyber GTS je neobyčejné sportovní kupé na baterky
Jeho nová struktura baterie nabízí více než dvojnásobnou energetickou hustotu. Oproti současným populárním bateriím LFP nabídne výkon 368 wattů na kilogram hmotnosti. S kapacitou 133 kWh zvládne podle materiálů výrobce vůz ujet až 1 083 kilometrů na jedno nabití. Hodnoty jsou ovšem stanovené pomocí metodiky CLTC. Při evropském standardu WLTP by se ale mohlo jednat i dojezd blížící se 700 kilometrům. Výborné jsou i nabíjecí hodnoty. Během dvanácti minut dokáže při výkonu 396 kW doplnit dojezd pro dalších 400 kilometrů.
I když MG zatím neodhalilo konkrétní parametry své baterie, s modelem IM L6 mají sdílet stejnou technologii. Platforma poběží na 800V architektuře a to nám dává další indicie, že by vůz mohl dostat velmi podobnou, ne-li stejnou baterii. S novou baterií MG navýší i výrobní kapacity. Oproti dosavadním LFP článkům očekává skupina zhruba třetinové úspory v nákladech na výrobu. Více prezident se taktéž zmínil o příchodu nového elektrického SUV S5. Mohl by právě tento model přivést pevné baterie do Evropy?
Na trhu se pomalu začínají představovat první modely elektromobilů vybavené bateriemi s pevným elektrolytem (solid-state). Zatím se touto cestou vydávají čínské automobilky a ani nejnovější oznámení nepochází z jiné oblasti. Skupina SAIC nyní oznámila, že další značkou nabízející levnější a energeticky hustější baterie bude MG. To by měla být dobrá zpráva i pro evropské zájemce.
Novinku zmínil v rozhovoru na čínské Motor Show ve městě Chengdu výkonný více prezident Yu Jingmin. Baterie si navíc společnost vyrábí sama. Do prvních modelů je začne výrobce nasazovat již v průběhu příštího roku. Který model bude mít tu čest stát se prvním držitelem této technologie zatím není jisté. Tuto informaci bychom se měli dozvědět v druhém čtvrtletí. Do prodeje by se vůz s přelomovou baterií dostat v druhé polovině roku.
První zmínky o nasazení baterií s pevným elektrolytem ovšem počítaly s nasazením nejdříve o rok později. Díky značnému urychlení se navíc dostává automobilka MG do výhodné pozice. Předběhne tak i první pokusy velkých skupin, například i před koncern Volkswagen. Čínský sourozenec MG, značka IM, již pro domácí trh nedávno představila model L6 s pevnou baterií. Vůz se začne prodávat taktéž příští rok a dokonce by se měl dostat mimo jiné i na evropský trh.
Čtěte také: Číňané se rozjeli. MG Cyber GTS je neobyčejné sportovní kupé na baterky
Jeho nová struktura baterie nabízí více než dvojnásobnou energetickou hustotu. Oproti současným populárním bateriím LFP nabídne výkon 368 wattů na kilogram hmotnosti. S kapacitou 133 kWh zvládne podle materiálů výrobce vůz ujet až 1 083 kilometrů na jedno nabití. Hodnoty jsou ovšem stanovené pomocí metodiky CLTC. Při evropském standardu WLTP by se ale mohlo jednat i dojezd blížící se 700 kilometrům. Výborné jsou i nabíjecí hodnoty. Během dvanácti minut dokáže při výkonu 396 kW doplnit dojezd pro dalších 400 kilometrů.
I když MG zatím neodhalilo konkrétní parametry své baterie, s modelem IM L6 mají sdílet stejnou technologii. Platforma poběží na 800V architektuře a to nám dává další indicie, že by vůz mohl dostat velmi podobnou, ne-li stejnou baterii. S novou baterií MG navýší i výrobní kapacity. Oproti dosavadním LFP článkům očekává skupina zhruba třetinové úspory v nákladech na výrobu. Více prezident se taktéž zmínil o příchodu nového elektrického SUV S5. Mohl by právě tento model přivést pevné baterie do Evropy?