Je to tady. Číňané už v příštím roce přivezou do Evropy auta s revoluční baterií
- SAIC plánuje uvést první model MG se solid-state baterií již příští rok
- Díky posunu termínu přeskočí automobilka i zavedené evropské značky
- Baterie s pevným elektrolytem nabídne úžasné parametry i dojezd

Na trhu se pomalu začínají představovat první modely elektromobilů vybavené bateriemi s pevným elektrolytem (solid-state). Zatím se touto cestou vydávají čínské automobilky a ani nejnovější oznámení nepochází z jiné oblasti. Skupina SAIC nyní oznámila, že další značkou nabízející levnější a energeticky hustější baterie bude MG. To by měla být dobrá zpráva i pro evropské zájemce.
Revoluční baterie dorazí o rok dříve
Novinku zmínil v rozhovoru na čínské Motor Show ve městě Chengdu výkonný více prezident Yu Jingmin. Baterie si navíc společnost vyrábí sama. Do prvních modelů je začne výrobce nasazovat již v průběhu příštího roku. Který model bude mít tu čest stát se prvním držitelem této technologie zatím není jisté. Tuto informaci bychom se měli dozvědět v druhém čtvrtletí. Do prodeje by se vůz s přelomovou baterií dostat v druhé polovině roku.
První zmínky o nasazení baterií s pevným elektrolytem ovšem počítaly s nasazením nejdříve o rok později. Díky značnému urychlení se navíc dostává automobilka MG do výhodné pozice. Předběhne tak i první pokusy velkých skupin, například i před koncern Volkswagen. Čínský sourozenec MG, značka IM, již pro domácí trh nedávno představila model L6 s pevnou baterií. Vůz se začne prodávat taktéž příští rok a dokonce by se měl dostat mimo jiné i na evropský trh.

Čtěte také: Číňané se rozjeli. MG Cyber GTS je neobyčejné sportovní kupé na baterky
V Číně dojezd přes 1 000 kilometrů
Jeho nová struktura baterie nabízí více než dvojnásobnou energetickou hustotu. Oproti současným populárním bateriím LFP nabídne výkon 368 wattů na kilogram hmotnosti. S kapacitou 133 kWh zvládne podle materiálů výrobce vůz ujet až 1 083 kilometrů na jedno nabití. Hodnoty jsou ovšem stanovené pomocí metodiky CLTC. Při evropském standardu WLTP by se ale mohlo jednat i dojezd blížící se 700 kilometrům. Výborné jsou i nabíjecí hodnoty. Během dvanácti minut dokáže při výkonu 396 kW doplnit dojezd pro dalších 400 kilometrů.
I když MG zatím neodhalilo konkrétní parametry své baterie, s modelem IM L6 mají sdílet stejnou technologii. Platforma poběží na 800V architektuře a to nám dává další indicie, že by vůz mohl dostat velmi podobnou, ne-li stejnou baterii. S novou baterií MG navýší i výrobní kapacity. Oproti dosavadním LFP článkům očekává skupina zhruba třetinové úspory v nákladech na výrobu. Více prezident se taktéž zmínil o příchodu nového elektrického SUV S5. Mohl by právě tento model přivést pevné baterie do Evropy?
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.