Je to tady. Číňané už v příštím roce přivezou do Evropy auta s revoluční baterií

  • SAIC plánuje uvést první model MG se solid-state baterií již příští rok
  • Díky posunu termínu přeskočí automobilka i zavedené evropské značky
  • Baterie s pevným elektrolytem nabídne úžasné parametry i dojezd
Baterie v elektromobilu

Baterie v elektromobilu | foto: MG

Na trhu se pomalu začínají představovat první modely elektromobilů vybavené bateriemi s pevným elektrolytem (solid-state). Zatím se touto cestou vydávají čínské automobilky a ani nejnovější oznámení nepochází z jiné oblasti. Skupina SAIC nyní oznámila, že další značkou nabízející levnější a energeticky hustější baterie bude MG. To by měla být dobrá zpráva i pro evropské zájemce.

Revoluční baterie dorazí o rok dříve

Novinku zmínil v rozhovoru na čínské Motor Show ve městě Chengdu výkonný více prezident Yu Jingmin. Baterie si navíc společnost vyrábí sama. Do prvních modelů je začne výrobce nasazovat již v průběhu příštího roku. Který model bude mít tu čest stát se prvním držitelem této technologie zatím není jisté. Tuto informaci bychom se měli dozvědět v druhém čtvrtletí. Do prodeje by se vůz s přelomovou baterií dostat v druhé polovině roku.

První zmínky o nasazení baterií s pevným elektrolytem ovšem počítaly s nasazením nejdříve o rok později. Díky značnému urychlení se navíc dostává automobilka MG do výhodné pozice. Předběhne tak i první pokusy velkých skupin, například i před koncern Volkswagen. Čínský sourozenec MG, značka IM, již pro domácí trh nedávno představila model L6 s pevnou baterií. Vůz se začne prodávat taktéž příští rok a dokonce by se měl dostat mimo jiné i na evropský trh.

MG Cyberster

MG Cyberster | foto: MG


Čtěte také: Číňané se rozjeli. MG Cyber GTS je neobyčejné sportovní kupé na baterky


V Číně dojezd přes 1 000 kilometrů

Jeho nová struktura baterie nabízí více než dvojnásobnou energetickou hustotu. Oproti současným populárním bateriím LFP nabídne výkon 368 wattů na kilogram hmotnosti. S kapacitou 133 kWh zvládne podle materiálů výrobce vůz ujet až 1 083 kilometrů na jedno nabití. Hodnoty jsou ovšem stanovené pomocí metodiky CLTC. Při evropském standardu WLTP by se ale mohlo jednat i dojezd blížící se 700 kilometrům. Výborné jsou i nabíjecí hodnoty. Během dvanácti minut dokáže při výkonu 396 kW doplnit dojezd pro dalších 400 kilometrů.

I když MG zatím neodhalilo konkrétní parametry své baterie, s modelem IM L6 mají sdílet stejnou technologii. Platforma poběží na 800V architektuře a to nám dává další indicie, že by vůz mohl dostat velmi podobnou, ne-li stejnou baterii. S novou baterií MG navýší i výrobní kapacity. Oproti dosavadním LFP článkům očekává skupina zhruba třetinové úspory v nákladech na výrobu. Více prezident se taktéž zmínil o příchodu nového elektrického SUV S5. Mohl by právě tento model přivést pevné baterie do Evropy?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Je to tady. Číňané už v příštím roce přivezou do Evropy auta s revoluční baterií

  • SAIC plánuje uvést první model MG se solid-state baterií již příští rok
  • Díky posunu termínu přeskočí automobilka i zavedené evropské značky
  • Baterie s pevným elektrolytem nabídne úžasné parametry i dojezd
Baterie v elektromobilu

Baterie v elektromobilu | foto: MG

Na trhu se pomalu začínají představovat první modely elektromobilů vybavené bateriemi s pevným elektrolytem (solid-state). Zatím se touto cestou vydávají čínské automobilky a ani nejnovější oznámení nepochází z jiné oblasti. Skupina SAIC nyní oznámila, že další značkou nabízející levnější a energeticky hustější baterie bude MG. To by měla být dobrá zpráva i pro evropské zájemce.

Revoluční baterie dorazí o rok dříve

Novinku zmínil v rozhovoru na čínské Motor Show ve městě Chengdu výkonný více prezident Yu Jingmin. Baterie si navíc společnost vyrábí sama. Do prvních modelů je začne výrobce nasazovat již v průběhu příštího roku. Který model bude mít tu čest stát se prvním držitelem této technologie zatím není jisté. Tuto informaci bychom se měli dozvědět v druhém čtvrtletí. Do prodeje by se vůz s přelomovou baterií dostat v druhé polovině roku.

První zmínky o nasazení baterií s pevným elektrolytem ovšem počítaly s nasazením nejdříve o rok později. Díky značnému urychlení se navíc dostává automobilka MG do výhodné pozice. Předběhne tak i první pokusy velkých skupin, například i před koncern Volkswagen. Čínský sourozenec MG, značka IM, již pro domácí trh nedávno představila model L6 s pevnou baterií. Vůz se začne prodávat taktéž příští rok a dokonce by se měl dostat mimo jiné i na evropský trh.

MG Cyberster

MG Cyberster | foto: MG


Čtěte také: Číňané se rozjeli. MG Cyber GTS je neobyčejné sportovní kupé na baterky


V Číně dojezd přes 1 000 kilometrů

Jeho nová struktura baterie nabízí více než dvojnásobnou energetickou hustotu. Oproti současným populárním bateriím LFP nabídne výkon 368 wattů na kilogram hmotnosti. S kapacitou 133 kWh zvládne podle materiálů výrobce vůz ujet až 1 083 kilometrů na jedno nabití. Hodnoty jsou ovšem stanovené pomocí metodiky CLTC. Při evropském standardu WLTP by se ale mohlo jednat i dojezd blížící se 700 kilometrům. Výborné jsou i nabíjecí hodnoty. Během dvanácti minut dokáže při výkonu 396 kW doplnit dojezd pro dalších 400 kilometrů.

I když MG zatím neodhalilo konkrétní parametry své baterie, s modelem IM L6 mají sdílet stejnou technologii. Platforma poběží na 800V architektuře a to nám dává další indicie, že by vůz mohl dostat velmi podobnou, ne-li stejnou baterii. S novou baterií MG navýší i výrobní kapacity. Oproti dosavadním LFP článkům očekává skupina zhruba třetinové úspory v nákladech na výrobu. Více prezident se taktéž zmínil o příchodu nového elektrického SUV S5. Mohl by právě tento model přivést pevné baterie do Evropy?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."