Už 4. července vejdou v platnost vysoká dovozní cla na čínské elektromobily a Evropská unie se rozhodla, že je krátce před začátkem platnosti ještě upraví. Naneštěstí pro čínské automobilky se nejedná o žádné velké snížení.
Evropská unie se rozhodla, že sníží dovozní cla pro některé čínské automobilky. Jedná tak na základě dodaných podkladů o tom, jak funguje jejich podnikání. Snížení cel je jen symbolické, ale poukazuje na to, že jsou čínské automobilky ochotny vést s EU smysluplnou diskusi.
Snížení se týká dvou automobilek. První je SAIC, u které se dovozní cla sníží z původních 38,1 % na 37,6 %. Druhá je Geely, kde dojde ke snížení cla o pouhou desetinu procenta, z původních 20 % na 19,9 %, jak informuje server Bloomberg. Nejedná se tedy o žádný zásadní obrat, alespoň prozatím.
Čtěte také: Uvažujete o ojetém elektromobilu? Consumer Reports radí, kterým se vyhnout
O zavedení cel na čínské elektromobily nově uvažuje i Kanada, a to rovnou ve výši 100 %. Stejně vysoké clo chce zavést sousední USA, kde doposud byla dovozní cla pouze ve výši 25 %. V budoucnu se k zavádění cel jistě uchýlí i další státy.
Primárním důvodem, proč tolik států zavádí cla na čínské elektromobily, je dotační politika čínské vlády. Ta umožňuje to, že čínské automobilky mohou prodávat a exportovat elektromobily za extrémně nízké ceny, což ve výsledku poškozuje ostatní automobilky, které na místních trzích operují.
Už 4. července vejdou v platnost vysoká dovozní cla na čínské elektromobily a Evropská unie se rozhodla, že je krátce před začátkem platnosti ještě upraví. Naneštěstí pro čínské automobilky se nejedná o žádné velké snížení.
Evropská unie se rozhodla, že sníží dovozní cla pro některé čínské automobilky. Jedná tak na základě dodaných podkladů o tom, jak funguje jejich podnikání. Snížení cel je jen symbolické, ale poukazuje na to, že jsou čínské automobilky ochotny vést s EU smysluplnou diskusi.
Snížení se týká dvou automobilek. První je SAIC, u které se dovozní cla sníží z původních 38,1 % na 37,6 %. Druhá je Geely, kde dojde ke snížení cla o pouhou desetinu procenta, z původních 20 % na 19,9 %, jak informuje server Bloomberg. Nejedná se tedy o žádný zásadní obrat, alespoň prozatím.
Čtěte také: Uvažujete o ojetém elektromobilu? Consumer Reports radí, kterým se vyhnout
O zavedení cel na čínské elektromobily nově uvažuje i Kanada, a to rovnou ve výši 100 %. Stejně vysoké clo chce zavést sousední USA, kde doposud byla dovozní cla pouze ve výši 25 %. V budoucnu se k zavádění cel jistě uchýlí i další státy.
Primárním důvodem, proč tolik států zavádí cla na čínské elektromobily, je dotační politika čínské vlády. Ta umožňuje to, že čínské automobilky mohou prodávat a exportovat elektromobily za extrémně nízké ceny, což ve výsledku poškozuje ostatní automobilky, které na místních trzích operují.