Jako v Kocourkově. EU na poslední chvíli sníží cla na čínské elektromobily

  • EU se rozhodla přehodnotit své rozhodnutí
  • Sníží dovozní cla na čínské elektromobily
  • Nepůjde ale o žádnou závratnou změnu
Kdy dojde k zákazu spalovacích vozů?

Evropská unie sníží dovozní cla pro některé čínské automobilky | foto: Unsplash

Už 4. července vejdou v platnost vysoká dovozní cla na čínské elektromobily a Evropská unie se rozhodla, že je krátce před začátkem platnosti ještě upraví. Naneštěstí pro čínské automobilky se nejedná o žádné velké snížení.

EU vyjednává s čínskými automobilkami

Evropská unie se rozhodla, že sníží dovozní cla pro některé čínské automobilky. Jedná tak na základě dodaných podkladů o tom, jak funguje jejich podnikání. Snížení cel je jen symbolické, ale poukazuje na to, že jsou čínské automobilky ochotny vést s EU smysluplnou diskusi.

Snížení se týká dvou automobilek. První je SAIC, u které se dovozní cla sníží z původních 38,1 % na 37,6 %. Druhá je Geely, kde dojde ke snížení cla o pouhou desetinu procenta, z původních 20 % na 19,9 %, jak informuje server Bloomberg. Nejedná se tedy o žádný zásadní obrat, alespoň prozatím.

Tesla Model Y v šanghajské lakovně

Tesla Model Y v šanghajské lakovně | foto: Tesla


Čtěte také: Uvažujete o ojetém elektromobilu? Consumer Reports radí, kterým se vyhnout


Další státy se přidávají k zavádění cel

O zavedení cel na čínské elektromobily nově uvažuje i Kanada, a to rovnou ve výši 100 %. Stejně vysoké clo chce zavést sousední USA, kde doposud byla dovozní cla pouze ve výši 25 %. V budoucnu se k zavádění cel jistě uchýlí i další státy.

Proč dochází k zavádění cel?

Primárním důvodem, proč tolik států zavádí cla na čínské elektromobily, je dotační politika čínské vlády. Ta umožňuje to, že čínské automobilky mohou prodávat a exportovat elektromobily za extrémně nízké ceny, což ve výsledku poškozuje ostatní automobilky, které na místních trzích operují.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jako v Kocourkově. EU na poslední chvíli sníží cla na čínské elektromobily

  • EU se rozhodla přehodnotit své rozhodnutí
  • Sníží dovozní cla na čínské elektromobily
  • Nepůjde ale o žádnou závratnou změnu
Kdy dojde k zákazu spalovacích vozů?

Evropská unie sníží dovozní cla pro některé čínské automobilky | foto: Unsplash

Už 4. července vejdou v platnost vysoká dovozní cla na čínské elektromobily a Evropská unie se rozhodla, že je krátce před začátkem platnosti ještě upraví. Naneštěstí pro čínské automobilky se nejedná o žádné velké snížení.

EU vyjednává s čínskými automobilkami

Evropská unie se rozhodla, že sníží dovozní cla pro některé čínské automobilky. Jedná tak na základě dodaných podkladů o tom, jak funguje jejich podnikání. Snížení cel je jen symbolické, ale poukazuje na to, že jsou čínské automobilky ochotny vést s EU smysluplnou diskusi.

Snížení se týká dvou automobilek. První je SAIC, u které se dovozní cla sníží z původních 38,1 % na 37,6 %. Druhá je Geely, kde dojde ke snížení cla o pouhou desetinu procenta, z původních 20 % na 19,9 %, jak informuje server Bloomberg. Nejedná se tedy o žádný zásadní obrat, alespoň prozatím.

Tesla Model Y v šanghajské lakovně

Tesla Model Y v šanghajské lakovně | foto: Tesla


Čtěte také: Uvažujete o ojetém elektromobilu? Consumer Reports radí, kterým se vyhnout


Další státy se přidávají k zavádění cel

O zavedení cel na čínské elektromobily nově uvažuje i Kanada, a to rovnou ve výši 100 %. Stejně vysoké clo chce zavést sousední USA, kde doposud byla dovozní cla pouze ve výši 25 %. V budoucnu se k zavádění cel jistě uchýlí i další státy.

Proč dochází k zavádění cel?

Primárním důvodem, proč tolik států zavádí cla na čínské elektromobily, je dotační politika čínské vlády. Ta umožňuje to, že čínské automobilky mohou prodávat a exportovat elektromobily za extrémně nízké ceny, což ve výsledku poškozuje ostatní automobilky, které na místních trzích operují.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."