Jaká je nehodovost aut od Tesly s autopilotem? Nejnovější čísla překvapila i nás

Tomáš Richter
  • Tesla zveřejnila novou zprávu
  • Ta mapuje zlepšování schopností Autopilota
  • Nehodovost pod jeho řízením je nižší
Tesla Model 3 při jízdě v režimu Full Self-Driving
Tesla Model 3 při jízdě v režimu Full Self-Driving

Naposledy jsme se společnosti Tesla věnovali ve včerejším redakčním okénku, jež jednak sumarizovalo její prodejní výsledky v uplynulém roce, jednak některé kritizované „přešlapy“. Také jsme nastínili, co automobilka v nejbližší budoucnosti chystá.

Plně autonomní řízení ještě ne

V tomto ohledu jsme také vyslovily hypotézu ohledně plně autonomního řízení, které stále není na pořadu dne, nicméně sluší se podotknout, že i v tomto ohledu Tesla udělala velký kus práce.

Doposud však stále platí, že i přes nesporné úspěchy a viditelný pokrok za posledních několik let se nedá na funkce Autopilot, Enhanced Autopilot a zvláště Full Self-Driving (FSD) nahlížet tak, že není potřeba aktivního dohledu řidiče.

Tesla Autopilot
Tesla Autopilot

Čtěte také: Kolik kilometrů ujede Tesla na „roční spotřebu bankomatu“? To nepochopíte!


Spolehlivý Tesla Autopilot

Populární server Electrek informuje, že Muskův podnik zveřejnil novou zprávu, ve které dal zlepšení bezpečnosti Autopilota do historického kontextu, jak je patrné i z grafu výše.

„Ve 3. čtvrtletí jsme zaznamenali jednu nehodu na každých 6,26 milionu ujetých mil v případě, že řidiči používali Autopilota. U řidičů, kteří tuto funkcionalitu nepoužívali, jsme zaznamenali jednu nehodu na každých 1,71 milionu ujetých mil.“ 

Z obrázku je také vidět, že z pohledu technologie vs. člověk-řidič vede Autopilot v otázce bezpečnosti v poměru více jak 3:1. K naší škodě však chybí detailnější analýza (např. dálnice vs. městské silnice apod). Přesto srovnání poměrně jasně nastiňuje, že progres FSD je oproti předchozím letům výrazný.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články