Berlínská společnost Betteries je další firmou, které není cizí environmentální dopad vysloužilých lithium-iontových akumulátorů z elektromobilů. Německá firma jim dává druhý život ve formě přenosných modulů, které jsou pak vhodné pro jejich další nasazení.
Nalijme si čistého vína, bateriové packy v elektromobilech jsou z pohledu výroby a emisí CO2 Achillovou patou elektrických vozidel. Díky jejich následnému využití, tzv. upcyklaci (znovuvyužití), se emise nutné pro jejich výrobu více rozprostřou v čase a emisní stopa se tak sníží o více než 30 %, než kdyby šly rovnou na recyklaci.
Společnost Betteries je jednou z mnoha společností, která se zabývá cirkulární ekonomikou typu 3R (Reduce – Reuse – Recycle). Jakmile baterie v autě, kde je hodnota dojezdu velmi důležitá a nikdo nechce vozit několika set kilovou baterii pro dojezd například sto kilometrů, doslouží, mohou být články po kontrole stále dobře využitelné v prostředí, kde není důležitý poměr hmotnosti a velikosti akumulátoru vůči uchovávané energii.
Čtěte také: Konečně! V Norsku vyrostl největší závod na recyklaci baterií v Evropě
Firma tedy starou baterii rozebere a vdechne jí druhý život v podobě betterPacku, jak společnost upcyklované baterie nazývá. Tyto modulární akumulátory s napětím 48V pojmou 2,3 kWh energie a mohou být sloučeny až čtyři na sebe pro vznik 9,2kWh baterie. Dostupný výkon 2 až 5 kW je dostupný jak na AC, tak DC výstupu.
Jejich hlavní využití by mělo být směřováno především do chudších zemí, kde by mohly nahradit dieselové agregáty a zajistit stabilnější dodávky elektřiny tam, kde není stabilní rozvodná síť, nebo kde potřebují stabilizovat výrobu energie z obnovitelných zdrojů. Využití by také mohly najít v elektrických vozítkách, například vysokozdvižných vozících, kde není dlouhý dojezd rozhodující.
Berlínská společnost Betteries je další firmou, které není cizí environmentální dopad vysloužilých lithium-iontových akumulátorů z elektromobilů. Německá firma jim dává druhý život ve formě přenosných modulů, které jsou pak vhodné pro jejich další nasazení.
Nalijme si čistého vína, bateriové packy v elektromobilech jsou z pohledu výroby a emisí CO2 Achillovou patou elektrických vozidel. Díky jejich následnému využití, tzv. upcyklaci (znovuvyužití), se emise nutné pro jejich výrobu více rozprostřou v čase a emisní stopa se tak sníží o více než 30 %, než kdyby šly rovnou na recyklaci.
Společnost Betteries je jednou z mnoha společností, která se zabývá cirkulární ekonomikou typu 3R (Reduce – Reuse – Recycle). Jakmile baterie v autě, kde je hodnota dojezdu velmi důležitá a nikdo nechce vozit několika set kilovou baterii pro dojezd například sto kilometrů, doslouží, mohou být články po kontrole stále dobře využitelné v prostředí, kde není důležitý poměr hmotnosti a velikosti akumulátoru vůči uchovávané energii.
Čtěte také: Konečně! V Norsku vyrostl největší závod na recyklaci baterií v Evropě
Firma tedy starou baterii rozebere a vdechne jí druhý život v podobě betterPacku, jak společnost upcyklované baterie nazývá. Tyto modulární akumulátory s napětím 48V pojmou 2,3 kWh energie a mohou být sloučeny až čtyři na sebe pro vznik 9,2kWh baterie. Dostupný výkon 2 až 5 kW je dostupný jak na AC, tak DC výstupu.
Jejich hlavní využití by mělo být směřováno především do chudších zemí, kde by mohly nahradit dieselové agregáty a zajistit stabilnější dodávky elektřiny tam, kde není stabilní rozvodná síť, nebo kde potřebují stabilizovat výrobu energie z obnovitelných zdrojů. Využití by také mohly najít v elektrických vozítkách, například vysokozdvižných vozících, kde není dlouhý dojezd rozhodující.