Ať máte elektromobily Tesla rádi nebo ne, tak jednu věc zkrátka musíte uznat. Tesly jsou jedny z nejvíce bezpečných vozidel na světě a to ať už díky svému asistenčnímu systému Tesla Autopilot, tak i díky samotné konstrukci. A na tu se dnes také zaměříme.
Jedním z důvodů, proč si Tesla odnáší většinou plné hodnocení z různých bezpečnostních testů, jako je například Euro NCAP, je přední kufr. Jak určitě víte, tak tyto elektromobily nemají pod kapotou motor. Nemají tam vlastně nic, tomuto místu se říká frunk a jde o takový menší přední kufr.
Přední část vozu je bez motoru a zároveň je vyrobena z ocelových a hliníkových součástí. Díky tomu pak při nárazu dochází k pomačkání předku, což mnohem efektivněji pohlcuje při nárazu sílu. Následek efektivnějšího pohlcení nárazu je ten, že se k pasažérům uvnitř vozu nedostane náraz plnou silou.
Zpočátku to může znít jako absurdní otázka, vždyť všechna auta se dají lehce převrátit. Akorát že vůbec! Dle NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) je u elektromobilu Tesla Model Y pouze 8% šance na převrácení vozu na střechu. Tesla uvedla, že to je v kategorii SUV vozů nejmenší riziko na světě.
Ptáte se, jak je to možné? Je to díky tomu, že jsou baterie a elektromotory Tesly uloženy co nejníže to jde. Baterie jsou dokonce v podlaze vozu. Díky tomu má totiž vozidlo mnohem nižší těžiště než tomu je třeba u spalovacích aut, a bylo by tak potřeba mnohem větší síly na převrácení elektromobilu.
I kdyby se vám náhodou povedlo Teslu převrátit, tak není vůbec důvod k panice. Ačkoliv by se mohlo mnoho lidí leknout toho, že má Tesla skleněnou střechu, a že taková střecha nemůže nic vydržet, tak opak je pravdou.
Když byla u neziskové organizace IIHS testována skleněná střecha u Tesly Model 3, tak se došlo k opravdu dobrým výsledkům. Střecha odolala síle větší jak 9 000 kilogramů, což je přibližně pětkrát více, než samotná hmotnost Modelu 3. To by se dalo také přirovnat ke dvěma dospělým africkým slonům.
Pasažéři jsou nejhůře chráněni při boční kolizi, protože na bocích vozu je nejméně materiálu, který by mohl absorbovat sílu nárazu. I na to však Tesla vyzrála, zajímá vás jak? Vyztužila konstrukci vozu vysoce kvalitní ocelí, takže je vůči bočnímu nárazu i v tomto případě o něco odolnější.
Elektromobily Tesla jsou zkrátka z pohledu bezpečnosti vozu jedny z nejlépe vyrobených aut na světě. Krom těchto testů jsou toho živoucím příkladem lidé, kteří měli s Teslou závažnou nehodu, a přesto vyvázli jen lehce zranění a z vozu normálně po nehodě vystoupili a odešli po svých.
Ať máte elektromobily Tesla rádi nebo ne, tak jednu věc zkrátka musíte uznat. Tesly jsou jedny z nejvíce bezpečných vozidel na světě a to ať už díky svému asistenčnímu systému Tesla Autopilot, tak i díky samotné konstrukci. A na tu se dnes také zaměříme.
Jedním z důvodů, proč si Tesla odnáší většinou plné hodnocení z různých bezpečnostních testů, jako je například Euro NCAP, je přední kufr. Jak určitě víte, tak tyto elektromobily nemají pod kapotou motor. Nemají tam vlastně nic, tomuto místu se říká frunk a jde o takový menší přední kufr.
Přední část vozu je bez motoru a zároveň je vyrobena z ocelových a hliníkových součástí. Díky tomu pak při nárazu dochází k pomačkání předku, což mnohem efektivněji pohlcuje při nárazu sílu. Následek efektivnějšího pohlcení nárazu je ten, že se k pasažérům uvnitř vozu nedostane náraz plnou silou.
Zpočátku to může znít jako absurdní otázka, vždyť všechna auta se dají lehce převrátit. Akorát že vůbec! Dle NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) je u elektromobilu Tesla Model Y pouze 8% šance na převrácení vozu na střechu. Tesla uvedla, že to je v kategorii SUV vozů nejmenší riziko na světě.
Ptáte se, jak je to možné? Je to díky tomu, že jsou baterie a elektromotory Tesly uloženy co nejníže to jde. Baterie jsou dokonce v podlaze vozu. Díky tomu má totiž vozidlo mnohem nižší těžiště než tomu je třeba u spalovacích aut, a bylo by tak potřeba mnohem větší síly na převrácení elektromobilu.
I kdyby se vám náhodou povedlo Teslu převrátit, tak není vůbec důvod k panice. Ačkoliv by se mohlo mnoho lidí leknout toho, že má Tesla skleněnou střechu, a že taková střecha nemůže nic vydržet, tak opak je pravdou.
Když byla u neziskové organizace IIHS testována skleněná střecha u Tesly Model 3, tak se došlo k opravdu dobrým výsledkům. Střecha odolala síle větší jak 9 000 kilogramů, což je přibližně pětkrát více, než samotná hmotnost Modelu 3. To by se dalo také přirovnat ke dvěma dospělým africkým slonům.
Pasažéři jsou nejhůře chráněni při boční kolizi, protože na bocích vozu je nejméně materiálu, který by mohl absorbovat sílu nárazu. I na to však Tesla vyzrála, zajímá vás jak? Vyztužila konstrukci vozu vysoce kvalitní ocelí, takže je vůči bočnímu nárazu i v tomto případě o něco odolnější.
Elektromobily Tesla jsou zkrátka z pohledu bezpečnosti vozu jedny z nejlépe vyrobených aut na světě. Krom těchto testů jsou toho živoucím příkladem lidé, kteří měli s Teslou závažnou nehodu, a přesto vyvázli jen lehce zranění a z vozu normálně po nehodě vystoupili a odešli po svých.