Některé elektromobily americké Tesly mají poněkud skrytou funkci, o které ví málokdo. Kapota vozidla je totiž schopna se vystřelit. Zní to sice trochu úsměvně, ovšem nic není takové, jak by se mohlo na první pohled zdát. V tomto článku si ukážeme, co to vlastně znamená a k čemu je takové vystřelení kapoty vůbec dobré.
Jak se píše v oficiálním manuálu pro majitele Tesly Model 3, tak je elektromobil vybaven systémem aktivní kapoty. Je součástí systému ochrany chodců, přičemž má za úkol omezit zranění hlavy chodců a cyklistů při čelním střetu. V přední části vozu se nachází několik snímačů, které mají detekovat srážku s chodcem v situaci, kdy Model 3 jede rychlostí mezi 30 a 52 km/h.
Pokud v takovém rychlostním rozmezí dojde ke srážce a chodec se dostane na kapotu, tak přichází na scénu samotné vystřelení. Nečekejte však žádný start rakety SpaceX, ve skutečnosti se aktivní kapota nadzvedne asi o 80 mm. Díky tomu se zvětší prostor mezi kapotou a součástmi pod ní, což vede k menšímu riziku úrazu hlavy zasažené osoby.
Čtěte také: Tesla má v Česku novou budovu. Kde ji najdeme a k čemu všemu bude sloužit?
Když dojde k aktivaci vystřelení kapoty, tak se na středovém displeji zobrazí varování a zazní zvukový signál. Po této události pak musíte se svým elektrickým vozidlem neprodleně navštívit servis Tesly či jiné autorizované centrum. Musí totiž dojít ke kontrole a správnému seřízení daných snímačů a ovladačů. Návštěva servisu je nutná po každém vystřelení aktivní kapoty.
Aby takový systém mohl fungovat, tak musel automobilka již tradičně přijít se svým řešením. Není tak žádným překvapením, že se k technologii váže patent, který firma podala již v roce 2012. Řeší konkrétně problematiku správného těsnění kapoty ve standardním režimu a jeho chování po čelním nárazu s chodcem.
Některé elektromobily americké Tesly mají poněkud skrytou funkci, o které ví málokdo. Kapota vozidla je totiž schopna se vystřelit. Zní to sice trochu úsměvně, ovšem nic není takové, jak by se mohlo na první pohled zdát. V tomto článku si ukážeme, co to vlastně znamená a k čemu je takové vystřelení kapoty vůbec dobré.
Jak se píše v oficiálním manuálu pro majitele Tesly Model 3, tak je elektromobil vybaven systémem aktivní kapoty. Je součástí systému ochrany chodců, přičemž má za úkol omezit zranění hlavy chodců a cyklistů při čelním střetu. V přední části vozu se nachází několik snímačů, které mají detekovat srážku s chodcem v situaci, kdy Model 3 jede rychlostí mezi 30 a 52 km/h.
Pokud v takovém rychlostním rozmezí dojde ke srážce a chodec se dostane na kapotu, tak přichází na scénu samotné vystřelení. Nečekejte však žádný start rakety SpaceX, ve skutečnosti se aktivní kapota nadzvedne asi o 80 mm. Díky tomu se zvětší prostor mezi kapotou a součástmi pod ní, což vede k menšímu riziku úrazu hlavy zasažené osoby.
Čtěte také: Tesla má v Česku novou budovu. Kde ji najdeme a k čemu všemu bude sloužit?
Když dojde k aktivaci vystřelení kapoty, tak se na středovém displeji zobrazí varování a zazní zvukový signál. Po této události pak musíte se svým elektrickým vozidlem neprodleně navštívit servis Tesly či jiné autorizované centrum. Musí totiž dojít ke kontrole a správnému seřízení daných snímačů a ovladačů. Návštěva servisu je nutná po každém vystřelení aktivní kapoty.
Aby takový systém mohl fungovat, tak musel automobilka již tradičně přijít se svým řešením. Není tak žádným překvapením, že se k technologii váže patent, který firma podala již v roce 2012. Řeší konkrétně problematiku správného těsnění kapoty ve standardním režimu a jeho chování po čelním nárazu s chodcem.