Staré BMW i3 získává více než dvojnásobný dojezd díky nové baterii za 100 tisíc

Matouš Vrchota
BMW i3 | foto: Auto Bild
BMW i3 | foto: Auto Bild

BMW i3 je na trhu už 13 let, přesto zůstává oblíbené. Díky novým bateriím dokáže ujet až 400 km a mnozí majitelé do něj stále rádi investují.

Starý, ale stále velmi oblíbený

BMW zatím stále nepředstavilo elektrickou verzi své populární řady 3. Když se hovoří o modelu i3, vězte, že jde opravdu o model, který přišel na trhu před dlouhými třinácti lety. Tehdy si vydobyl vcelku solidní pozici na trhu a to i přes velký neduh v podobě velmi krátkého dojezdu kvůli miniaturní baterii.

V průběhu let začalo BMW kapacitu původní baterie 60 Ah navyšovat až na dvojnásobek 120 Ah. I tak ale vůz uměl na jedno nabití ujet sotva 250 kilometrů. Spousta majitelů si vůz ponechala do dnešního dne, ovšem po dlouhých letech je baterie již téměř po smrti. Tedy v případě, že má stále ve svých útrobách pouze tu první z výroby. Model se totiž velmi povedl, nabídl skvělý jízdní komfort a výborné zpracování.

Vůz je překvapivě populární i dnes a noví majitelé neváhají a nechávají si baterie hojně měnit. Nové baterie jsou modernější a nabízí i solidnější dojezd. Jelikož první elektrické BMW stále jezdí ve skutečně hojném počtu, vymýšlí výrobci nové možnosti, jak automobilu dodat nový dech. Na trhu je mnoho úpravců, kteří baterie ochotně mění.

BMW i3 | foto: BMW
BMW i3 | foto: BMW

Ani po třinácti letech není BMW i3 na odpis

Jednou takovou je i firma Martigi Manufacturing (MTG). Ta nyní tvrdí, že vozům s původní nejmenší baterií dokáže moduly vyměnit za nové s dvojnásobnou kapacitou. Baterii lze montovat do všech verzí, ovšem u té nejmenší a tedy u nejstarších modelů udělá nejvíce parády. Jde o nikl kobalt manganové baterie s vysokou energetickou hustotou. Za jejím vývojem nestojí nikdo jiný než čínský CATL.

Články jsou plně kompatibilní s pouzdrem od Samsungu, který původně baterie do malého BMW dodával. Konfigurace i napětí je identické, zvýšila se pouze kapacita článků. Výsledkem je 96 článků uspořádaných do osmi modulů s celkovou kapacitou 154 Ah nebo v přepočtu 54 kWh. Jde o 156 procentní nárůst oproti původní kapacitě. O více než čtvrtinu dokonce převyšuje poslední generaci originální 120 Ah baterie.

Ve výsledku má baterie na jedno nabití ujet až 400 kilometrů. Na výkon nabíjení nemá baterie vliv, maximum je stále 50 kW stejnosměrného proudu. Baterii lze pořídit i přes čínské tržiště Alibaba. Cena je zde nastavena na 5 800 dolarů bez dopravného, tedy 128 tisíc korun. Distributor MTG garantuje tříletou záruku na provoz. Životnost by měla zahrnout dva tisíce nabíjecích a vybíjecích cyklů.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články