Pro některé e-cyklisty sezóna nekončí ani v zimních měsících a naopak si užívají zvýšeného adrenalinu na zmrzlých a zledovatělých, ale lákavě prázdných stezkách. My ostatní, pro které je zima klidovým obdobím, bychom se po ukončení sezóny měli o elektrokolo postarat tak, aby nám i v další sezóně přinášelo spoustu radosti.
V podstatě je to podobné jako u běžného kola. Nejdříve kolo řádně umyjte a osušte. Určitě nepoužívejte tlakovou vodu, která může proniknout do elektromotoru nebo elektroniky. Rám kola následně ošetřete vhodnými prostředky, které ho na zimu zakonzervují. Dobře promažte všechny pohyblivé součásti, brzdy, lanovody, řazení, řetěz, hlavové složení a zkontrolujte dotažení šroubů.
Pro někoho může být vítanou variantou svěřit zimní přípravu odbornému servisu, který se nejenom postará o mechanické součásti, ale zkontroluje stav baterie, elektromotoru a může provést servisní prohlídku elektrické části. Pokud jste v průběhu sezóny zaznamenali nestandardní chování, určitě s návštěvou servisního střediska neotálejte. Servisy nejsou po sezóně tak vytížené jako na jaře a vy nebudete muset čekat na volný termín.
Čtěte také: 5 hlavních důvodů, proč byste si určitě měli koupit elektrokolo
O baterii, která je nejdražší součastí elektrokola, se vyplatí pečovat i v průběhu zimy. Pokud máte vyjímatelnou baterii, na zimu ji vyndejte ze slotu a skladujte mimo kolo. Baterii udržujte nabitou v rozmezí od 40 do 60 % a v průběhu zimy nabití kontrolujte. Při poklesu pod 40 % dobijte baterii opět na 60 %.
Plné nabití bateriím při skladování škodí a dochází k větší degradaci. V žádném případě nenechte baterii zcela vybít. Dlouhodobé vybití může způsobit trvalé poškození nebo zničení akumulátoru. Skladovací teplota by měla být stálá, zhruba 15 stupňů Celsia.
Motor ani počítač nevyžadují žádnou speciální přípravu. Počítač můžete odmontovat a skladovat ho ve vnitřních prostorách. Také samotné kolo si zaslouží uložení na suchém místě a tam, kde teploty neklesají pod nulu. Deformaci plášťů nejlépe předejdete zavěšením kola na stěnu garáže. Současně se postarejte o co nejlepší zabezpečení, odpovídajícímu místu uskladnění, abyste na jaře mohli opět nasednout a pustit se do nových zážitků na dvou kolech.
Pro některé e-cyklisty sezóna nekončí ani v zimních měsících a naopak si užívají zvýšeného adrenalinu na zmrzlých a zledovatělých, ale lákavě prázdných stezkách. My ostatní, pro které je zima klidovým obdobím, bychom se po ukončení sezóny měli o elektrokolo postarat tak, aby nám i v další sezóně přinášelo spoustu radosti.
V podstatě je to podobné jako u běžného kola. Nejdříve kolo řádně umyjte a osušte. Určitě nepoužívejte tlakovou vodu, která může proniknout do elektromotoru nebo elektroniky. Rám kola následně ošetřete vhodnými prostředky, které ho na zimu zakonzervují. Dobře promažte všechny pohyblivé součásti, brzdy, lanovody, řazení, řetěz, hlavové složení a zkontrolujte dotažení šroubů.
Pro někoho může být vítanou variantou svěřit zimní přípravu odbornému servisu, který se nejenom postará o mechanické součásti, ale zkontroluje stav baterie, elektromotoru a může provést servisní prohlídku elektrické části. Pokud jste v průběhu sezóny zaznamenali nestandardní chování, určitě s návštěvou servisního střediska neotálejte. Servisy nejsou po sezóně tak vytížené jako na jaře a vy nebudete muset čekat na volný termín.
Čtěte také: 5 hlavních důvodů, proč byste si určitě měli koupit elektrokolo
O baterii, která je nejdražší součastí elektrokola, se vyplatí pečovat i v průběhu zimy. Pokud máte vyjímatelnou baterii, na zimu ji vyndejte ze slotu a skladujte mimo kolo. Baterii udržujte nabitou v rozmezí od 40 do 60 % a v průběhu zimy nabití kontrolujte. Při poklesu pod 40 % dobijte baterii opět na 60 %.
Plné nabití bateriím při skladování škodí a dochází k větší degradaci. V žádném případě nenechte baterii zcela vybít. Dlouhodobé vybití může způsobit trvalé poškození nebo zničení akumulátoru. Skladovací teplota by měla být stálá, zhruba 15 stupňů Celsia.
Motor ani počítač nevyžadují žádnou speciální přípravu. Počítač můžete odmontovat a skladovat ho ve vnitřních prostorách. Také samotné kolo si zaslouží uložení na suchém místě a tam, kde teploty neklesají pod nulu. Deformaci plášťů nejlépe předejdete zavěšením kola na stěnu garáže. Současně se postarejte o co nejlepší zabezpečení, odpovídajícímu místu uskladnění, abyste na jaře mohli opět nasednout a pustit se do nových zážitků na dvou kolech.