Zajímalo vás někdy, jak se testují baterie elektromobilů? Peugeot nám tento proces trochu poodhalil a prozradil, jakými zkouškami si musí každý akumulátor projít před tím, než bude zasazen do podlahy vozu. Preciznost je na prvním místě.
Do roku 2025 plánuje francouzská automobilka Peugeot nabízet elektrifikovanou variantu všech nabízených modelů, s čímž jdou ruku v ruce stále přísnější kritéria pro kvalitu baterií. Automobilka odhaduje, že již v současné době do svých osobních vozů montuje až 10 tisíc baterií měsíčně a až 7 tisíc baterií měsíčně do lehkých užitkových vozidel.
Celý proces testování trvá přibližně 15 minut a je prováděn speciálně vyškolenými zaměstnanci, kterých jsou po celé Evropě pouhé jednotky. První zkouška simuluje běžný provoz baterie ve vozidle, aby byla ověřena její základní funkčnost.
Čtěte také: Ford propustí tisíce zaměstnanců. Pro výrobu elektromobilů jsou nadbyteční
Následuje výkonnostní test, který na určitý čas stimuluje baterii na plný výkon, přičemž se zde pozoruje její stabilita. Poslední zkouškou je test těsnosti. Obal akumulátoru je natlakován plynem a následně se pozorují jeho úniky. Příkladná celistvost zabraňuje vniknutí vody a nečistot do článků baterie, což by mohlo zásadně ovlivnit jejich životnost nebo výkon.
Tato komplexní prověrka umožňuje automobilce poskytovat záruku o tom, že za 8 let/160 tisíc km neklesne maximální kapacita pod 70 %. Velmi podobnou zárukou disponují třeba levnější modely Tesly.
Peugeot dále prozradil, že sestavení jedné 50kWh baterie (z předem smontovaných článků a ostatních komponentů – pozn. redakce) trvá kvalifikovaným technikům zhruba 1 hodinu. Na zkompletování větších 75kWh jednotek je poté potřeba přibližně o 30 minut více.
Zajímalo vás někdy, jak se testují baterie elektromobilů? Peugeot nám tento proces trochu poodhalil a prozradil, jakými zkouškami si musí každý akumulátor projít před tím, než bude zasazen do podlahy vozu. Preciznost je na prvním místě.
Do roku 2025 plánuje francouzská automobilka Peugeot nabízet elektrifikovanou variantu všech nabízených modelů, s čímž jdou ruku v ruce stále přísnější kritéria pro kvalitu baterií. Automobilka odhaduje, že již v současné době do svých osobních vozů montuje až 10 tisíc baterií měsíčně a až 7 tisíc baterií měsíčně do lehkých užitkových vozidel.
Celý proces testování trvá přibližně 15 minut a je prováděn speciálně vyškolenými zaměstnanci, kterých jsou po celé Evropě pouhé jednotky. První zkouška simuluje běžný provoz baterie ve vozidle, aby byla ověřena její základní funkčnost.
Čtěte také: Ford propustí tisíce zaměstnanců. Pro výrobu elektromobilů jsou nadbyteční
Následuje výkonnostní test, který na určitý čas stimuluje baterii na plný výkon, přičemž se zde pozoruje její stabilita. Poslední zkouškou je test těsnosti. Obal akumulátoru je natlakován plynem a následně se pozorují jeho úniky. Příkladná celistvost zabraňuje vniknutí vody a nečistot do článků baterie, což by mohlo zásadně ovlivnit jejich životnost nebo výkon.
Tato komplexní prověrka umožňuje automobilce poskytovat záruku o tom, že za 8 let/160 tisíc km neklesne maximální kapacita pod 70 %. Velmi podobnou zárukou disponují třeba levnější modely Tesly.
Peugeot dále prozradil, že sestavení jedné 50kWh baterie (z předem smontovaných článků a ostatních komponentů – pozn. redakce) trvá kvalifikovaným technikům zhruba 1 hodinu. Na zkompletování větších 75kWh jednotek je poté potřeba přibližně o 30 minut více.