Total Recall na čtyřech kolech. Koncept Hyundai Obsidian bourá designová klišé

Pavel Škopek
Hyundai Obsidian, zepředu | foto: Car Design Event
Hyundai Obsidian, zepředu | foto: Car Design Event

Hyundai Obsidian je futuristický koncept od studenta designu. Vznikl ve spolupráci s automobilkou a ukazuje odvahu i novou vizi budoucnosti aut.

Hyundai Obsidian je studentský koncept

Vypadá jako by právě vypadl z Total Recallu, sci-fi hitu 80. let. Klínovitý tvar, rudá okna a světelný podpis jako z digitálního snu. Hyundai Obsidian působí jako artefakt z paralelní budoucnosti. Přesto jde o studentský návrh, který vznikl v roce 2025 pod vedením značky, jež se nebojí experimentovat.

Koncept vznikl ve spolupráci Mnichovské univerzity aplikovaných věd s evropskou pobočkou Hyundai. Vedoucího designu společnosti Hyundai Europe Eduard Ramirez položil studentům jednoduchou, ale otevřenou otázku: „Jaká by mohla být další obohacující zkušenost pro řidiče Hyundai?“

Autorem vítězného návrhu student dopravního designu Dominik Anders, který si budoucnost Hyundaie představuje jako pětidvéřový sportovní vůz s monolitickou siluetou, čtvercově segmentovanou LED lištou a neprůhlednými, červeně tónovanými okny, která naznačují luxusní interiér, který připomíná tvary sedanu Honda 0 a vypadá ještě futurističtěji než Tesla Cybertruck.

Hyundai Obsidian, zezadu | foto: Car Design Event
Hyundai Obsidian, zezadu | foto: Car Design Event

Odvaha a inspirace

Koncept debutoval na Car Design Event 2025 v Mnichově po boku dalších studií jako Genesis X Gran Convertible. Obsidian se ale okamžitě odlišil. Přestože čerpá inspiraci z pixelové estetiky modelů Ioniq 5 a Grandeur, výsledný dojem však není pouhou recyklací. Obsidian ukazuje, jak může značka pracovat s retro-futurismem novým způsobem. Vizuálně působí jako zhmotnění designerské odvahy bez nutnosti myslet na výrobní realitu.

Hyundai tak pokračuje v trendu výrazných konceptů jako N Vision 74 nebo Insteroid. Všechny spojuje odvaha zpochybnit zažité linie a nabídnout radikálně odlišný pohled na to, co znamená „moderní vůz“. V tomto směru funguje jako experimentální laboratoř budoucí estetiky značky.

Zatím není v plánu sériová výroba, ale to není cílem. Nicméně se alespoň podle příspěvku na Instagramu zdá, že manažeři společnosti Hyundai jsou konceptem Obsidian skutečně uchvácení a třeba se v budoucnu něco z něj promítne do nového designového směru automobilky. V každém případě dnes je Obsidian především výkladní skříní talentu nové generace designérů. Hyundai tím dává jasně najevo, že inovace nevznikají jen v laboratořích, ale i ve školních ateliérech.

Zdroje: Instagram, Electrek, Carscoops


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články