Nová Toyota RAV4 vypadá hodně dobře. Verze do zásuvky ujede až 100 km

Toyota RAV4 prošla modernizací. Má nové hybridní pohony, vylepšenou výbavu a sportovní verzi GR Sport. Plug-in hybrid zaujme elektrickým dojezdem až 100 km.
Modernizovaná Toyota RAV4
Toyota si u nové generace vozidel ráda hraje s ostrými hranami karoserie. Skvělým příkladem toho je i vlajkový Land Cruiser, futuristické a výrazné hrany ale najdeme i na malém C-HR a nově i u modernizovaného SUV RAV4. Tento legendární japonský model prošel velkou procedurou a představuje se ve své páté generaci. Najdeme u něj velké množství novinek.
Toyota RAV4 si pro svojí všestrannost a velmi dobrý vnitřní prostor našla oblibu po celém světě. I proto se za dobu její působnosti (od roku 1994) prodalo více než 15 milionů kusů. S tímto vědomím přistoupili vývojáři i k nové generaci. Vůz dostal novou palubní platformu Arene, novou generaci plug-in hybridního pohonu i nové doplňky v interiéru.
Řidiči nyní slouží při interakci s vozem 12,9” širokoúhlý centrální displej. Jízdní data prezentuje o něco menší (12,3”) digitální přístrojový štít. Kdo zná dosavadní Toyoty ví, že ač systém funguje spolehlivě, postrádá trochu komplexnější stránku. Kroky nastavení jsou velmi jednoduché. Díky novému uživatelskému rozhraní by mělo být ovládání o něco více přirozenější.

- Toyota RAV 4 PHEV (2026) | foto: Toyota
- Toyota RAV 4 PHEV (2026) | foto: Toyota
Nový systém, i pohonná jednotka
Spolu s novým rozhraním došlo i na vylepšení asistenční a bezpečnostní výbavy. Tak jak si vyžadují parametry dnešní doby, je vůz mnohem více definovaný softwarovou výbavou. V tom bude hrát prim právě nový systém Arene. Známý bezpečností systém T-Mate zahrnuje komplexnější sadu funkcí s rychlejší odezvou. Ve výbavě nechybí nic, co byste mohli u moderního vozu postrádat a to včetně pokročilého parkovacího asistenta.
Středně velké SUV dostává pod kapotu novou dvojici agregátů. Zchudne o konvenční motorizaci, v nabídce zůstane jako full hybrid a s možností dobíjení PHEV. Lithiová baterie dostala navýšenou kapacitu 22,7 kWh a v kombinovaném provozu by měla ujet až 100 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Navýšen byl i stejnosměrný nabíjecí výkon a to na 50 kW. Standardní palubní nabíječka se vyrovná plně elektrickým konkurentům a nabídne rovnou plných 11 kW. Do plna tak dobijete během třech hodin.
Aby byla efektivita elektrického pohonu co nejvyšší, využívá RAV4 technologii geofencing, při které optimalizuje typ a kombinaci pohonu pro konkrétní situaci. Ve městě se tak bude snažit využívat elektřinu oproti mimoměstským přesunům, kde bude dvoulitrový benzín výhodnější. Vůz nabídne inteligentní pohon všech kol s novou pohonnou jednotkou o výkonu 150 kW. Od minulé generaci výkon narostl o pěkných 16 kW.

Chybět nebude ani ostrý GR Sport
Těšit se mohou i příznivci sportovnějšího vzhledu a jízdy. Jako u dalších modelů, i RAV4 dostane sportovní edici GR Sport. Kola se o 20 mm více rozkročí, v továrně výztuží zadní nápravu a více do sportu naladí i podvozek a řízení. K dispozici bude i odlišný vzhled hliníkových kol, ve stejném dekoru jsou vyrobeny i pedály a sportovně vyladěné budou i drobné detaily v interiéru.
Chybět nebudou ani tradiční odznáčky odkazující právě na vrcholnou variantu. Typickým zbarvením bude červená karoserie s černou střechou a černými doplňky. Upravený model poznáte na první pohled i podle odlišného provedení čelní masky chladiče. Technické detaily všech verzí včetně českých cen budou teprve odtajněny.
Zdroj: tisková zpráva
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.