Ioniq 5 má skvělý interiér, mnohem lepší než Tesla, říkají kolegové ze zahraničí

Luboš Srb
  • V Jižní Koreji proběhla první novinářská akce s elektromobilem Ioniq 5
  • Na konto automobilky Hyundai zatím padají jen samá slova chvály
  • Dali jsme dohromady to nejzajímavější
Ioniq 5 (2021) interiér
Ioniq 5 (2021) interiér

Před měsícem představený elektromobil Hyundai Ioniq 5 (2021) se i přes problémy doby covidové konečně alespoň krátce dostal do rukou prvním novinářům. Akce pro vybraná média proběhla v hlavním městě Jižní Koreji, Soulu.

K dispozici byly dva předváděcí vozy, které bylo možné poprvé naživo omrknout zvenku i zevnitř. První testovací jízdy by v domovské zemi jihokorejské automobilky prý měly být nejdříve v dubnu. Do Česka se má žhavá novinka podle našich informací dostat nejdříve v květnu či červnu.

Co na Ioniq 5 říkají kolegové ze zahraničí?

Abychom vám usnadnili práci a ušetřili čas, shlédli jsme za vás všechna nová videa z uvedené novinářské akce, kde naši kolegové v Jižní Koreji prolustrovali Ioniq 5 a přinesli první dojmy z velmi očekávaného elektromobilu, který je postavený na zbrusu nové ryze elektrické platformě E-GMP.

Při pohledu zvenku se kolegové pozastavovali kromě samotného neotřelého designu především nad tím, jaké má Hyundai proporce a hlavně jak velký je rozvor mezi nápravami. Auto je naživo prý opravdu výrazně větší, než jak vypadá na fotkách či videích. Pokud jde o interiér, tak youtuber s přezdívkou „asijský petrolhead“ ocenil velkou prostornost a kvalitní zpracování, které je podle něj mnohem lepší než u Tesly Model Y. Všichni si pak snad bez výjimky pochvalovali plochou podlahu, takže zapomeňte na nějaké nerovnosti známé z konvenčních aut.


Čtěte také: Nový král nabíjení? Hyundai Ioniq 5 dosahuje na nabíječce šílené rychlosti


Ioniq 5 (2021) zadní sedačky
Ioniq 5 (2021) zadní sedačky

Co dále upoutalo zrak, je velmi čistý a minimalistický interiér využívající kombinace dotykového displeje a klasických tlačítek, či na volantu senzorových tlačítek. Všimnout si u volantu také můžeme absence loga Hyundai, protože Ioniq 5 je prvním modelem pod novým subbrandem Ioniq, ačkoliv ale stále patří do skupiny Hyundai Group. V předváděné konfiguraci byla dokonce možnost vyzkoušet kamery místo klasických vnějších zrcátek a podle umístění to vypadá, že by řešení mohlo být stejně bezproblémové jako u Hondy e (test).

Jeden z větších Asiatů, který má něco kolem 190 centimetrů, vyzkoušel i reálnou prostornost a soudě podle jeho slov a záběrů to vypadá, že je místa skutečně dost. Jedna Asiatka pro změnu vyzkoušela sklopení předních sedadel, což lze až o téměř 180 stupňů a tím získat téměř postel. Často došlo na vyzkoušení toho, jak se dá posouvat se zadními sedačkami či středovým tunelem. Zásuvka na 220V je umístěná pod zadními sedadly. Šikovné je také zvenku zobrazení kapacity baterie vozu pomocí deseti LED diod u portu nabíječky.


Podcast: Je nový Hyundai Ioniq 5 revoluční elektromobil?


Pokud chcete vidět více, doporučujeme následující videa


Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články