Tak se zdá, že jihokorejská automobilka Hyundai nemá zdaleka vyhráno. Za poslední měsíce jsme už několikrát informovali o hrozících požárech baterií, se kterými se musely potýkat desetitisíce zákazníků. Problém však ani po usilovném snažení inženýrů nezmizel, a tak máme na stole další svolávačku. Tentokrát ovšem nejde pouze o zahraniční kusy, ale zároveň o vozy, které byly importovány do Česka. Kód svolávací akce nese označení 11EVTEMP – 11D043.
Podle oficiálního hlášení RAPEX se jedná o závadu v lithium-iontové baterii, při které může dojít k vnitřnímu zkratu a tím zvýšit riziko požáru. Celé fiasko má nejspíš na svědomí společnost LG, která tyto baterie do vozů vyrobených v Jižní Koreji dodávala. Konkrétně se jedná o modely Hyundai Kona Electric a Ioniq Electric, přičemž celosvětové číslo dotčených aut atakuje hranici 82 000 kusů.
Z námi blízkých zdrojů vyplývá, že v současnou chvíli je ohrožených i několik desítek vozů, které se nachází v Česku. Konkrétně jde o 39 kusů starší Kony Electric a 38 kusů staršího Ioniqu Electric. Problém se bohužel dotknul i nové generace Ioniq Electric, kterých je v Česku 28 kusů. Nutno říct, že svolávačka se netýká elektrické Kony, která byla vyhotovena v Nošovicích, tzn. datum výroby v rozmezí od 4. května 2018 do 2. března 2020, kdy byly do Česka dovážené kusy z Jižní Koreji.
Čtěte také: Hyundai Kona Electric opět v plamenech, otázka bezpečnosti zůstává bez odpovědi
Pokud si myslíte, že váš vůz by mohl být potencionálně nebezpečný, tak doporučujeme co nejrychleji kontaktovat buď vybraného prodejce nebo rovnou oficiální zastoupení automobilky. Po sdělení základních informací jako je VIN vozu byste měli rychle zjistit, zda se může závada projevit. Poté postupujte dle instrukcí automobilky.
Co říkáte na časté svolávací akce automobilky Hyundai? Myslíte si, že společnost dokáže problém po měsících konečně vyřešit? Podělte se o svůj názor v diskuzi!
Tak se zdá, že jihokorejská automobilka Hyundai nemá zdaleka vyhráno. Za poslední měsíce jsme už několikrát informovali o hrozících požárech baterií, se kterými se musely potýkat desetitisíce zákazníků. Problém však ani po usilovném snažení inženýrů nezmizel, a tak máme na stole další svolávačku. Tentokrát ovšem nejde pouze o zahraniční kusy, ale zároveň o vozy, které byly importovány do Česka. Kód svolávací akce nese označení 11EVTEMP – 11D043.
Podle oficiálního hlášení RAPEX se jedná o závadu v lithium-iontové baterii, při které může dojít k vnitřnímu zkratu a tím zvýšit riziko požáru. Celé fiasko má nejspíš na svědomí společnost LG, která tyto baterie do vozů vyrobených v Jižní Koreji dodávala. Konkrétně se jedná o modely Hyundai Kona Electric a Ioniq Electric, přičemž celosvětové číslo dotčených aut atakuje hranici 82 000 kusů.
Z námi blízkých zdrojů vyplývá, že v současnou chvíli je ohrožených i několik desítek vozů, které se nachází v Česku. Konkrétně jde o 39 kusů starší Kony Electric a 38 kusů staršího Ioniqu Electric. Problém se bohužel dotknul i nové generace Ioniq Electric, kterých je v Česku 28 kusů. Nutno říct, že svolávačka se netýká elektrické Kony, která byla vyhotovena v Nošovicích, tzn. datum výroby v rozmezí od 4. května 2018 do 2. března 2020, kdy byly do Česka dovážené kusy z Jižní Koreji.
Čtěte také: Hyundai Kona Electric opět v plamenech, otázka bezpečnosti zůstává bez odpovědi
Pokud si myslíte, že váš vůz by mohl být potencionálně nebezpečný, tak doporučujeme co nejrychleji kontaktovat buď vybraného prodejce nebo rovnou oficiální zastoupení automobilky. Po sdělení základních informací jako je VIN vozu byste měli rychle zjistit, zda se může závada projevit. Poté postupujte dle instrukcí automobilky.
Co říkáte na časté svolávací akce automobilky Hyundai? Myslíte si, že společnost dokáže problém po měsících konečně vyřešit? Podělte se o svůj názor v diskuzi!