V říjnu minulého roku musel Hyundai svolat až 77 000 svých elektromobilů kvůli hrozbě požáru vadných baterií. Letos v březnu byla zase automobilka nucena ze stejného důvodu ukončit jihokorejskou výrobu elektromobilů Hyundai Kona Electric, i když jako oficiální důvod uváděla příchod modelu Hyundai Ioniq 5.
Z nových zpráv však vyplývá, že trable s vadnými bateriemi LG, které se nachází v elektromobilech Kona Electric, pravděpodobně nejsou zdaleka u konce. Před pár dny totiž došlo k požáru elektrovozu v norském hlavním městě Oslo. Konkrétně před třemi dny zde začal v ranních hodinách vůz hořet.
Z příčiny a celkově z požáru toho zatím víme vcelku málo. Vůz měl být údajně zaparkovaný a prý nebyl připojený k nabíječce. Naštěstí se celá situace obešla bez zranění či jiných nešťastných událostí. Hasiči vůz po příjezdu pokropili vodou, přikryli antipožární přikrývkou a nakonec vůz ještě pro jistotu umístili do kontejneru s vodou.
K požáru se na Twitteru stručně vyjádřila také norská policejní služba: „Oslo, ulice Båhusveien. Na místě jsou záchranné složky ve spojitosti s nahlášeným požárem elektromobilu. Situace je pod kontrolou a vůz aktuálně nehoří. Z vozidla však jde kouř. Nehrozí žádné nebezpečí v šíření požáru. Příčina je neznámá.“ Policie později vyzvala obyvatele v blízkosti ulice, aby kvůli kouři neotevírali svá okna.
Čtěte také: Hyundai začne omezovat výrobu spalovacích aut, nahradí je elektromobily
Mohlo by se zdát, že zde děláme z komára velblouda. Požár elektromobilů se přece jednou za čas stává a spalovací auta na tom nejsou o nic lépe. Nejde však o jediný případ, kdy za poslední dobu hořel elektromobil od firmy Hyundai. Další Kona Electric totiž hořela včera ráno v Jižní Koreji.
Kvůli těmto incidentům se lidé dělí na dvě strany. Jedna skupina je spokojená s tím, jak se Hyundai snaží problém požárů řešit. Druhá skupinka lidí pak zastává opačný názor, přičemž se bojí bezpečnosti nadcházejícího elektromobilu Hyundai Ioniq 5. Snad se s ním automobilka polepší a očistí si tak reputaci týkající se požárů baterií.
Do jaké skupiny lidí patříte Vy? Podporujete automobilku, anebo se spíše řadíte mezi skeptiky? Podělte se s námi o svůj postoj v diskuzi!
V říjnu minulého roku musel Hyundai svolat až 77 000 svých elektromobilů kvůli hrozbě požáru vadných baterií. Letos v březnu byla zase automobilka nucena ze stejného důvodu ukončit jihokorejskou výrobu elektromobilů Hyundai Kona Electric, i když jako oficiální důvod uváděla příchod modelu Hyundai Ioniq 5.
Z nových zpráv však vyplývá, že trable s vadnými bateriemi LG, které se nachází v elektromobilech Kona Electric, pravděpodobně nejsou zdaleka u konce. Před pár dny totiž došlo k požáru elektrovozu v norském hlavním městě Oslo. Konkrétně před třemi dny zde začal v ranních hodinách vůz hořet.
Z příčiny a celkově z požáru toho zatím víme vcelku málo. Vůz měl být údajně zaparkovaný a prý nebyl připojený k nabíječce. Naštěstí se celá situace obešla bez zranění či jiných nešťastných událostí. Hasiči vůz po příjezdu pokropili vodou, přikryli antipožární přikrývkou a nakonec vůz ještě pro jistotu umístili do kontejneru s vodou.
K požáru se na Twitteru stručně vyjádřila také norská policejní služba: „Oslo, ulice Båhusveien. Na místě jsou záchranné složky ve spojitosti s nahlášeným požárem elektromobilu. Situace je pod kontrolou a vůz aktuálně nehoří. Z vozidla však jde kouř. Nehrozí žádné nebezpečí v šíření požáru. Příčina je neznámá.“ Policie později vyzvala obyvatele v blízkosti ulice, aby kvůli kouři neotevírali svá okna.
Čtěte také: Hyundai začne omezovat výrobu spalovacích aut, nahradí je elektromobily
Mohlo by se zdát, že zde děláme z komára velblouda. Požár elektromobilů se přece jednou za čas stává a spalovací auta na tom nejsou o nic lépe. Nejde však o jediný případ, kdy za poslední dobu hořel elektromobil od firmy Hyundai. Další Kona Electric totiž hořela včera ráno v Jižní Koreji.
Kvůli těmto incidentům se lidé dělí na dvě strany. Jedna skupina je spokojená s tím, jak se Hyundai snaží problém požárů řešit. Druhá skupinka lidí pak zastává opačný názor, přičemž se bojí bezpečnosti nadcházejícího elektromobilu Hyundai Ioniq 5. Snad se s ním automobilka polepší a očistí si tak reputaci týkající se požárů baterií.
Do jaké skupiny lidí patříte Vy? Podporujete automobilku, anebo se spíše řadíte mezi skeptiky? Podělte se s námi o svůj postoj v diskuzi!