Jihokorejská automobilka Hyundai by mohla být prvním tradičním výrobcem aut, který je více konkurenceschopný na teprve rozvíjejícím se novém trhu s elektroauty než na tom současném a upadajícím trhu s konvenčními vozy.
TIP: Hyundai přijde v roce 2021 s technologicky pokročilejším elektromobilem
Pro Hyundai to může být velká výhoda, stejně jako vždy, když dokážete zachytit nový trend hned v jeho počátku a nemusíte naskakovat až do jedoucího vlaku. Z tohoto pohledu jsou Jihokorejci na poli elektromobility mezi předními hráči, což může těšit i nás, protože v českých Nošovicích vyrábí od března letošního roku vůbec poprvé mimo domovský závod v Jižní Koreji elektromobil Hyundai Kona Electric (test), a to rovnou pro celou Evropu.
Čeho však teď automobilka dosáhla, je celkem zajímavé. V prvním čtvrtletí 2020 dosáhlo koncernové duo Hyundai – Kia na globálním trhu se spalovacími auty podílu 8,9 %, kdežto na novém a teprve rozvíjejícím se trhu s elektromobily zaznamenalo podíl větší, 9,9 %. Pro automobilky tedy může být Hyundai příkladem, že by se měly zaměřovat také na elektroauta a nezůstávat jen u konvenčních vozů, se kterými trh naopak upadá.
TIP: Hyundai bude brát baterie od Samsungu. Připravovaný Genesis by díky nim měl ujet 500 km
Pro představu, jen od roku 2016 narostl trh s elektromobily 4,28x a prodeje jihokorejského dua Hyundai – Kia dokonce vzrostly 20x (!). Přitom Hyundai není největší automobilkou s elektroauty, ale těží ze svých zkušeností a neustálého zdokonalování, kdežto spousta tradičních automobilek naopak elektromobily stále ignoruje, na což pak mohou klidně těžce doplatit. Aktuálně je Hyundai již na čtvrtém místě ve výrobě elektromobilů, a to za Teslou, Nissanem-Renaultem a koncernem Volkswagen Group.
Hyundai přitom nechce usnout na vavřínech a chce dále růst a navyšovat prodeje elektromobilů. Jen do roku 2025 prý utratí více než 87 miliard dolarů na další zdokonalování a inovace. Vyrobit má 23 elektroaut, přičemž 11 z nich bude plně elektrických a zbytek pak hybridy.
zdroj: Electrek
Jihokorejská automobilka Hyundai by mohla být prvním tradičním výrobcem aut, který je více konkurenceschopný na teprve rozvíjejícím se novém trhu s elektroauty než na tom současném a upadajícím trhu s konvenčními vozy.
TIP: Hyundai přijde v roce 2021 s technologicky pokročilejším elektromobilem
Pro Hyundai to může být velká výhoda, stejně jako vždy, když dokážete zachytit nový trend hned v jeho počátku a nemusíte naskakovat až do jedoucího vlaku. Z tohoto pohledu jsou Jihokorejci na poli elektromobility mezi předními hráči, což může těšit i nás, protože v českých Nošovicích vyrábí od března letošního roku vůbec poprvé mimo domovský závod v Jižní Koreji elektromobil Hyundai Kona Electric (test), a to rovnou pro celou Evropu.
Čeho však teď automobilka dosáhla, je celkem zajímavé. V prvním čtvrtletí 2020 dosáhlo koncernové duo Hyundai – Kia na globálním trhu se spalovacími auty podílu 8,9 %, kdežto na novém a teprve rozvíjejícím se trhu s elektromobily zaznamenalo podíl větší, 9,9 %. Pro automobilky tedy může být Hyundai příkladem, že by se měly zaměřovat také na elektroauta a nezůstávat jen u konvenčních vozů, se kterými trh naopak upadá.
TIP: Hyundai bude brát baterie od Samsungu. Připravovaný Genesis by díky nim měl ujet 500 km
Pro představu, jen od roku 2016 narostl trh s elektromobily 4,28x a prodeje jihokorejského dua Hyundai – Kia dokonce vzrostly 20x (!). Přitom Hyundai není největší automobilkou s elektroauty, ale těží ze svých zkušeností a neustálého zdokonalování, kdežto spousta tradičních automobilek naopak elektromobily stále ignoruje, na což pak mohou klidně těžce doplatit. Aktuálně je Hyundai již na čtvrtém místě ve výrobě elektromobilů, a to za Teslou, Nissanem-Renaultem a koncernem Volkswagen Group.
Hyundai přitom nechce usnout na vavřínech a chce dále růst a navyšovat prodeje elektromobilů. Jen do roku 2025 prý utratí více než 87 miliard dolarů na další zdokonalování a inovace. Vyrobit má 23 elektroaut, přičemž 11 z nich bude plně elektrických a zbytek pak hybridy.
zdroj: Electrek