Elektrickevozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Hyundai přijde v roce 2021 s technologicky pokročilejším elektromobilem

  |  Martin Skořepa  |  15 komentářů

Hyundai patří mezi průkopníky na poli elektromobility a elektrifikace vozidel, vždyť už před čtyřmi lety přišla jako první s unikátní nabídkou rovnou tří elektrifikovaných verzí u stejné karoserie – hybridem, plug-in hybridem a čistým elektromobilem. Své postavení si chce udržet a být i nadále inovativní.

V příštím roce se tak dočkáme zcela nového elektromobilu, který bude poprvé postavený na očekávané, vylepšené podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform).

Hyundai nám zatím neprozradil, jak se chystaný model bude jmenovat, nicméně vycházet by měl z kompaktního SUV konceptu Hyundai 45, který nám automobilka ukázala na posledním ročníku autosalonu ve Frankfurtu. Disponuje například dojezdem až 450 kilometrů (tedy stejně jako dnešní Hyundai Kona Electric s větší 64kWh baterií).

TIP: Potvrzeno přímo od české pobočky Hyundai. Na 99 % bude v ČR vyrábět elektromobily

Rychlejší nabíjení, více prostoru

Jedním z vylepšení, které nový elektromobil potažmo vylepšená architektura přinesou, bude 800V systém. Díky tomu bude možné například nabíjet elektromobil ještě rychleji, na stovky kilometrů dojezdu jen během pár minut stání u dobíječky. Dá se předpokládat, že elektromobil Hyundai bude zvládat superrychlé nabíjení výkonem klidně až 350 kW. Technologii už přineslo Porsche u svého Taycanu, ovšem zatím nenajdete superrychlé nabíječky, které by nový systém dokázaly reálně využít.

Klíčová zde ovšem je síť rychlonabíječek Ionity, se kterou přišlo právě Porsche potažmo německý koncern Volkswagen, a který umožňuje přesto rychlejší nabíjení (a do budoucna slibuje i navýšení výkonu až na 350 kW a podporu novějšího systému), ačkoliv dnešní elektromobily mají běžně 400V systém. Hyundai se přidal mezi partnerské firmy, a tak i jeho elektromobily budou moci v budoucnu využívat jednu z nejmodernějších sítí nejrychlejších nabíječek na světě.

Dalším vylepšením by měl projít interiér, kde bude mnohem více prostoru například díky odstranění středového sloupku, protože u elektromobilů nic takového nepotřebujete, či předělání celé palubní desky a zvětšení dotykové obrazovky. Zatím jde jen o koncept, realita nejspíše bude o poznání méně futuristická, než můžete vidět na následujícím renderu.

Hyundai chce být předním výrobcem elektroaut

Hyundai chce být automobilkou, která má auto pro každého a jeho potřeby. Bude tak nadále vyrábět spalovací auta, které se velmi dobře prodávají zejména v nižším cenovém segmentu, kde by výroba elektromobilů vozidlo zbytečně jen prodražovala, dále bude nabízet segment kompaktních SUV s různými typy pohonů, sportovnější vozy řady N, ale samozřejmě také hodlá dále investovat do nových technologií a elektrifikace dopravy, a nejen té bateriové, ale také vodíkové. Do roku 2025 chce být konkrétně mezi třemi největšími výrobci s elektromobily.

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
3 Comment threads
12 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
KerosinRudaJosephRobinIvan Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

Připomíná ten render interiéru TM3 jenom mě?
K tomu přidám nabíjení 350kW, a dojezd okolo 500km
Takže pokud se vše u Hyundai povede jak má, tak budou za dva roky tam kde byla Tesla loni?
Na druhou stranu UŽ za dva roky, je oproti některým ještě dobrý výsledek.

ricardo
ricardo

Nabíjení 350kW? tj jen max. možnost, ve reálu to bude když moc dobře tak 1/2. tzn 2x delší čas. Full elektroauto je naprosto slepá cesta pro cestování, vhodné max do města do práce nebo na nákup, prostě denní max dojezd tam i zpět max 300km.

Tom
Tom

Pravidelné dlouhé cesty nad 500 km ať se klidně řeší diesely, ale cesty do 500 km denně není důvod neřešit elektroautem. A do 500 km denně jezdí většina. Reálně jezdí do 200 km denně 80% řidičů?

Ivan
Ivan

👍

Kerosin
Kerosin

Dobrá myšlenka, a snad Vás potěší, že ve skutečnosti se podle statistiky těch 80 % (respektive konkrétně 82 %) vejde do 75ti km / den.
Takže dojezd nad 400 km (nebo řekněme garantovaný dojezd 400km i s klimou / topením) je pro většinu populace dostatečné téměř na celý pracovní týden. Ergo – dvě nabíjení za týden jsou víc než je třeba.

Joseph
Joseph

Ad absurdum: Podle statistik tvoří průměrná celková doba soulože v lidském životě tolik času, který se přibližuje hodnotě statistické chyby. Nevrhuji tedy všechny pohlavní orgány lidem povinně odoperovat a moč vylučovat bočním vývodem do recyklovatelného sáčku. Je totiž zbytečně takový orgán mít a bude méně chorob i starostí. Něco podobného by se dalo aplikovat i na hlavu, kterou stejně neumíme už ani sami používat a neustále se někteří z nás ohánějí upravenými statistikami k obrazu svému, daty a čísly vytrženými z kontextu a bez jakékoliv logiky je aplikují do svého prázdného života, který se dále snaží (bezhlavě) vnutit i všem… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Možná se budete divit, ale zas tak moc se ideově nelišíme. Například naprosto souhlasím s myšlenkou co nejdéle opravovat a používat již vyrobenou věc. Též klidně podepíši, že nejlepší auto (a upříně mnoho produktu v mnoha oborech) je ten produkt, který jsme nevyrobili. Jen v určitý moment náklady a komplikovanost udržování v chodu určitého stroje ( v tomto případě auta) překročí únosnou míru. A já tvrdím, že pokud se v oboru osobních aut dostanu do této situace v ( a po) roce 2020 tak je nejlepší volbou EV. A pak je otázkou jaké? V tu chvíli je třeba racionálně zvážit… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Zkuste si to, a pak suďte. To co jste napsal svědčí o tom, že jste velkobaterkáčem ještě nikdy necestoval. Souhlasím, že EV jsou velmi vhodná do města, případně dojíždění z přilehlých satelitů a předměstí. Ale mohu Vás z osobní zkušenosti ujistit, že není absolutně žádný problém několikrát za rok s ním absolvovat i neobvykle dlouhé cesty. Z jednoduchého důvodu, málo kdo jede více než 300km v kuse. Obvykle děláte přestávky častěji, ale držme se těch tříset km. Pro reálnou představu, je to v mém případě třeba z Prahy do Olomouce – na této trase jisto jistě alespoň jednou na chvíli… Číst vice »

Ruda
Ruda

Vážení,cena,cena,cena.Kdo už máte koupeno elektroauto.Kupte,jezděte,pište zkušenosti.Jinak je to zbytečná diskuze.Přiznám se nemám na to peníze.Zdraví Vás ropák Ruda.

Kerosin
Kerosin

Rudo, máte. Máte na to peníze.
Ojetý Renault ZOE či Nissan Leaf dnes koupíte okolo 300 000,- Když si na to vezmete půjčku na 10 let je to splátka i s úroky cca 2650,- kč / měsíčně.
To zvládnete ne?
Když si k tomu navíc představíte, že se spalovákem (při spotřebě 5l/100km a ceně 33,- Kč/l) vás sto km vyjde na 165,- Kč, ale s EV vás (při spotřebě 15 kWh/100km, a ceně nočního nabíjení 2,50 kč/kWh) vyjde těch sto kiláků na 38,- Kč

A to jsem zcela pominul rozdíl v nákladech na pravidelný servis.

PS: jak jste chtěl, píši to z vlastní zkušenosti.

Robin
Robin

Ééé, nemají náhodou tyhle dva kousky ony vzduchem chlazené baterie? Které rychle degradují? Když důvěřivý Ruda koupí takovouhle ojetinu, vydrží mu dalších deset let sloužit s nějakým použitelným dojezdem?? Jen se ptám? Reálnou zkušenost nikdo nemá. A po splacení pak takovýto řekněme 13-ti letý elektromobil může tak “hodit ze skály”? Zachovalý 13-ti letý spalovák stále kupce najde. Elektrické auta ještě čeká vývoj, než budou dávat smysl jako ojetiny po více letech a najetých km. Dnes určitě ne. Ukáže to jen čas, já si těch 10 – 15 let v klidu počkám. Pokud jste Kerosine jen pionýr slepých uliček, nebo vyšlapáváte… Číst vice »

Joseph
Joseph

Nemá. Před měsícem a půl jsem měl na týden zapůjčen nový model Nissan Leaf a je to… …úplně o ničem. Nebudu tu rozepisovat rozdíl mezi autem se spalovákem a EV. Nebo rozdíl mezi Teslou za miliony (která rezne, uvnitř vše vrže, nemůžete se ubránit pocitu, že na vás z pod přístrojové desky táhne a totéž tvrdí pasažér na zadním sedadle akorát o spáře mezi dveřmi a karosérií) jiného EV (vážně jsem přesvědčený, že Citroën C-Zero je kvalitněji postavené “auto”). EV sám zatím nevlastním. A protože mám sklony chovat se jako nenewtonovská kapalina a zdejším snahám prosazovat svou “pravdu” div ne… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Ano tyto dva modely mají pouze vzduchové chlazení, ale vzhledem k tomu, že se jedná o (z dnešního pohledu) malobaterkáče, tak to nevadí. Onen tzv. “rapidgate” – tedy zrychlená degradace baterie díky přehřívání se jako jev začal objevovat a projevovat až u aut s baterií od 40 kWh nahoru, kde se začali požívat vyšší výkony k nabíjení, a to se u větších baterií projevilo jako problém. Na tohle například dojel dvojkový Leaf, který to (a díky mu za to) zkusil první, a vyžral si to s plnou parádou. No, nevím zda bych šel u spalováku do ojetiny starší deseti let… Číst vice »

Ruda
Ruda

Ojeté EV jsem neměl na mysli.Ojeté,půjčka 10 let,v půlce odejde baterie a co teď.Nové nejlevnější 800 tisíc.Navíc trochu problém noční nabíjení za 2,50,dle tarifu D 25 d jede v noci jen 2,5 hodiny.To asi nestačí k nabití baterky.Denně jezdím 80 – 100 km,mám VW golf 4 tdi a jsem spokojen.Zdraví ropák Ruda.

Kerosin
Kerosin

Čemu říkáte “odejde” baterie? S baterií to není tak, že by v pondělí fungovala a ve středu byla nepoužitelná. Baterie jen degraduje a to nejvíce v prvních dvou letech. Není to tak, že by někde skokově ztratila podstatnou část kapacity. Takže při koupi se jen musíte podívat, kolik kWh je plné nabití, a tím poznáte o kolik se liší od nominální hodnoty. Výsledný si jen v procentech odečtete z dojezdu. To je celé. Dosavadní praxe ukazuje degradaci (u většiny modelů) okolo 1,2 % za rok. Tarif D25d je levný od 22:00 do 6:00 tedy 8 hodin, ne dvě a půl.… Číst vice »

Mobilní zobrazení