Hyundai Ioniq 9 jde do prodeje. Do Česka dorazí v létě a cena rozhodně nebude nízká

Pavel Škopek
Hyundai Ioniq 9 | foto: Hyundai
Hyundai Ioniq 9 | foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 9 míří do Evropy s dojezdem 620 km, rychlým nabíjením a luxusním interiérem. Objednávky v Česku startují ve druhém čtvrtletí.

Rychlé nabíjení, dlouhý dojezd a špičkové technologie

Kia se svým vlajkovým elektrickým modelem EV9 se může začít bát. Na evropské a to i české silnice brzy přijede jeho sesterský model Hyundai Ioniq 9. Po zahájení prodeje v domovské Jižní Koreji budou v následujících měsících následovat další trhy. Pro české zájemce se spustí objednávky na začátku druhého čtvrtletí a první kusy se na tuzemských silnicích objeví během léta.

Stejně jako další elektromobily Hyundai a Kia, je Ioniq 9 postavený na platformě E-GMP, která díky 800V architektuře zvládne nabít baterii z 10 na 80 % za pouhých 24 minut. Použitá NMC baterie o kapacitě 110,3 kWh přitom slibuje dojezd až 620 km podle metodiky WLTP. Současně přitom nejvýkonnější verze s pohonem všech kol a dvěma elektromotory zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy.

Kromě vyspělého pohonu, skvělých jízdních vlastností a elegantního vnějšího designu, který následuje současný designový jazyk značky, nabídne Ioniq 9 i řadu pokročilých technologií. Patří mezi ně nejen pokročilé asistenční systémy ADAS pro bezpečnější a komfortnější jízdu, ale také moderní digitální prvky, jako je AI asistent s hlasovým ovládáním, bezdrátové aktualizace softwaru nebo podpora digitálního klíče.

interiér Hyundai IONIQ 9
interiér Hyundai IONIQ 9

Ideál pro velké rodiny

Pokud jde o vnitřní prostor, velké SUV Ioniq 9, podobně jako Kia EV9, Tesla Model Y, Volvo EX90 nebo Mercedes EQB do značné míry supluje již téměř vymizelou kategorii rodinných SUV. Ve třech řadách sedadel dokáže pojmout až sedm cestujících. Díky ploché podlaze a inovativním prvkům, jako jsou otočná sedadla ve druhé řadě, která budou k dispozici i na českém trhu, nebo posuvná středová konzola Universal Island 2.0, vůz vytváří pocit luxusního salónku na kolech.

Ještě větší komfort zajišťují relaxační sedadla s masážní funkcí, prémiový audiosystém BOSE se 14 reproduktory a pokročilá protihluková technologie ANC-R. Zavazadlový prostor nabízí se všemi sedadly objem 620 litrů, který se sklopenou třetí řadou naroste až na 1323 litrů. K dispozici je i frunk s kapacitou 88 litrů, respektive 52 litrů u varianty s pohonem všech kol.

Díky svým schopnostem má Hyundai Ioniq 9 potenciál stát se skutečným rodinným autem, i když přiznejme si skutečně luxusním. Na finální české ceny si budeme muset ještě počkat, ale dá se předpokládat, že se budou pohybovat na podobné úrovni jako u Kia EV9, která začíná na 1,6 milionu Kč. Na domácím korejském trhu je cena v přepočtu v rozmezí od zhruba 1 050 000 korun u základní, resp. 1,2 milionu u vyšší varianty. Ovšem v Česku budeme muset připočítat daň a dopravu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články