Ve svém posledním testování dojezdu elektromobilů se Bjørn Nyland pustil do nového Hyundai Ioniq 5. Dojezd elektrovozu dle norem WLTP vychází při použití 19palcových kol na 462 kilometrů. Při použití větších 20palcových je pak dojezd o asi 31 kilometrů nižší, tedy 431 kilometrů na jedno nabití.
Tyto takzvané papírové testy jsou však často zkreslující, protože jsou prováděny ve velmi příznivých podmínkách. Vzhledem k tomu, že například větší odchylka venkovní teploty či způsob jízdy dojezdovou vzdálenost značně ovlivňují, pak moc nevypovídají o prakticky využitelném dojezdu v normálním provozu.
Přesně proto tu však jsou lidé jako Bjørn Nyland, kteří dokážou přinést realističtější pohled na věc. Nylandův test by se pak dal rozdělit na dvě části, přičemž v té první vůz testoval při průměrné rychlosti 90 km/h. V další fázi testoval jeho výdrž při dálniční rychlosti 120 km/h.
Při prvním testu v průměrné rychlosti 90 km/h vůz ujel 461 kilometrů na jedno nabití, což se naprosto shoduje s dojezdem dle WLTP. Spotřeba tu byla nějakých 153 Wh/km a celkově spotřeboval řidič 70,6 kWh kapacity baterie. Jde o až nečekaně shodný dojezd s uváděnou normou, za což gratulujeme!
Při druhém testu se však Hyundai Ioniq 5 proháněl po dálnicích průměrnou rychlostí 120 km/h. To se také dost podepsalo na dojezdu a celkové spotřebě. Ta vystřelila až na 244 Wh/km a dojezdová vzdálenost tím klesla na hranici 289 kilometrů na jedno nabití. To je méně jak polovina původního „městského“ dojezdu.
Je sice pravda, že to může na první pohled vypadat opravdu hrůzostrašně, ovšem díky ultra rychlému nabíjení, které Ioniq 5 nabízí, se to dá přežít. Kromě toho tento elektrovůz váží přes 2 200 kg, což se na dojezdu také podepisuje. Konečný dálniční dojezd okolo 300 kilometrů tak není nejhorší, byť je potřeba zmínit, že v horších podmínkách by si Ioniq 5 vedl diskutabilně.
Ve svém posledním testování dojezdu elektromobilů se Bjørn Nyland pustil do nového Hyundai Ioniq 5. Dojezd elektrovozu dle norem WLTP vychází při použití 19palcových kol na 462 kilometrů. Při použití větších 20palcových je pak dojezd o asi 31 kilometrů nižší, tedy 431 kilometrů na jedno nabití.
Tyto takzvané papírové testy jsou však často zkreslující, protože jsou prováděny ve velmi příznivých podmínkách. Vzhledem k tomu, že například větší odchylka venkovní teploty či způsob jízdy dojezdovou vzdálenost značně ovlivňují, pak moc nevypovídají o prakticky využitelném dojezdu v normálním provozu.
Přesně proto tu však jsou lidé jako Bjørn Nyland, kteří dokážou přinést realističtější pohled na věc. Nylandův test by se pak dal rozdělit na dvě části, přičemž v té první vůz testoval při průměrné rychlosti 90 km/h. V další fázi testoval jeho výdrž při dálniční rychlosti 120 km/h.
Při prvním testu v průměrné rychlosti 90 km/h vůz ujel 461 kilometrů na jedno nabití, což se naprosto shoduje s dojezdem dle WLTP. Spotřeba tu byla nějakých 153 Wh/km a celkově spotřeboval řidič 70,6 kWh kapacity baterie. Jde o až nečekaně shodný dojezd s uváděnou normou, za což gratulujeme!
Při druhém testu se však Hyundai Ioniq 5 proháněl po dálnicích průměrnou rychlostí 120 km/h. To se také dost podepsalo na dojezdu a celkové spotřebě. Ta vystřelila až na 244 Wh/km a dojezdová vzdálenost tím klesla na hranici 289 kilometrů na jedno nabití. To je méně jak polovina původního „městského“ dojezdu.
Je sice pravda, že to může na první pohled vypadat opravdu hrůzostrašně, ovšem díky ultra rychlému nabíjení, které Ioniq 5 nabízí, se to dá přežít. Kromě toho tento elektrovůz váží přes 2 200 kg, což se na dojezdu také podepisuje. Konečný dálniční dojezd okolo 300 kilometrů tak není nejhorší, byť je potřeba zmínit, že v horších podmínkách by si Ioniq 5 vedl diskutabilně.