Renault patří mezi průkopníky na poli elektromobility a přední týmy Formule 1. A tak se i pod tlakem přísnějších emisních norem (které začínají platit od letošního roku pro všechny automobilky) rozhodl, že využije svých dlouholetých zkušeností s elektrifikací a od roku 2020 začne zákazníkům nabízet také některé částečně elektrifikované modely, tj. hybridy a plug-in hybridy.
V nabídce Renaultu sice najdeme elektromobil Zoe (test), ovšem mnohem větší prodeje dnes tvoří spalovací auta, než ta elektrická, a tak je pro všechny automobilky asi nejméně riziková cesta postupné elektrifikace, která by měla zajistit potřebná čísla, aby společnosti nemusely platit za nedodržení přísnějších emisních norem. V Renaultu tak vyvinuli vlastní novou technologii E-TECH, která se během letošního roku objeví u prvních stájových hybridů a plug-in hybridů, které by měly výrazným způsobem přispět k navýšení prodejů elektrických vozů.
V čem tkví odlišnost od konkurenčních hybridů? Francouzi u své technologie E-TECH používají inovativní automatickou převodovku, kterou si sami vyvinuli a získali na ni hned 150 patentů. Nejde o bezestupňové řešení, jaké známe například u Toyoty a její e-CVT převodovky, ani o dvoujspojku a vlastně zde překvapivě nenajdeme ani spojku. Její funkci totiž bude suplovat elektromotor, což by mělo zajistit kontinuální zátah a přispět ke snížení spotřeby. Převodovka má pak 4 stupně.
Technologie E-TECH slibuje, že po městě budete jezdit na plně elektrický pohon až z 80 % času nebo že ušetříte až 40 % paliva v porovnání s konvenčním vozem. V první generaci bude Renault využívat sestavu čtyřválcového 1.6 benzinového motoru (SCe), doplněného o různě výkonný elektromotor.
U plug-in hybridu se technologie objeví poprvé u modelu Captur E-TECH (2020), který zvládne na jedno nabití ujet až 65 km po městě nebo 50 km v kombinovaném provozu dle WLTP. Během jízdy si přitom budete moci vybírat z různých režimů, např. jízdy jako elektromobil čistě na elektřinu, dále jízdy pouze na spalovací motor a ponechání baterky na pozdější využití například do města, či kombinovaném hybridním pohonu, který bude k dispozici i po vybití baterie.
Prvním hybridem s tímto řešením pak bude Clio E-TECH (2020), který ujede čistě na elektřinu jen pár km, což by přesto mělo snížit spotřebu a emise, ačkoliv se bude dobíjet pouze při brzdění, tedy rekuperací a nebude možné jej dobíjet ještě externě ze zásuvky. Stejným způsobem fungují i jiné hybridy na trhu.
Pokud jde o elektrifikaci portfolia, Renault by chtěl v roce 2022 nabízet celkem 8 plně elektrických a 12 hybridních modelů. Mezi nimi již zmíněné modely Clio (hybrid), Captur (plug-in hybrid), či Megane (plug-in hybrid), ale samozřejmě také elektromobil Renault Zoe, který nyní přichází v nové generaci pro rok 2020.
Renault patří mezi průkopníky na poli elektromobility a přední týmy Formule 1. A tak se i pod tlakem přísnějších emisních norem (které začínají platit od letošního roku pro všechny automobilky) rozhodl, že využije svých dlouholetých zkušeností s elektrifikací a od roku 2020 začne zákazníkům nabízet také některé částečně elektrifikované modely, tj. hybridy a plug-in hybridy.
TIP: Již 200 000 vyrobených kusů elektromobilu Renault Zoe
V nabídce Renaultu sice najdeme elektromobil Zoe (test), ovšem mnohem větší prodeje dnes tvoří spalovací auta, než ta elektrická, a tak je pro všechny automobilky asi nejméně riziková cesta postupné elektrifikace, která by měla zajistit potřebná čísla, aby společnosti nemusely platit za nedodržení přísnějších emisních norem. V Renaultu tak vyvinuli vlastní novou technologii E-TECH, která se během letošního roku objeví u prvních stájových hybridů a plug-in hybridů, které by měly výrazným způsobem přispět k navýšení prodejů elektrických vozů.
V čem tkví odlišnost od konkurenčních hybridů? Francouzi u své technologie E-TECH používají inovativní automatickou převodovku, kterou si sami vyvinuli a získali na ni hned 150 patentů. Nejde o bezestupňové řešení, jaké známe například u Toyoty a její e-CVT převodovky, ani o dvoujspojku a vlastně zde překvapivě nenajdeme ani spojku. Její funkci totiž bude suplovat elektromotor, což by mělo zajistit kontinuální zátah a přispět ke snížení spotřeby. Převodovka má pak 4 stupně.
Technologie E-TECH slibuje, že po městě budete jezdit na plně elektrický pohon až z 80 % času nebo že ušetříte až 40 % paliva v porovnání s konvenčním vozem. V první generaci bude Renault využívat sestavu čtyřválcového 1.6 benzinového motoru (SCe), doplněného o různě výkonný elektromotor.
U plug-in hybridu se technologie objeví poprvé u modelu Captur E-TECH (2020), který zvládne na jedno nabití ujet až 65 km po městě nebo 50 km v kombinovaném provozu dle WLTP. Během jízdy si přitom budete moci vybírat z různých režimů, např. jízdy jako elektromobil čistě na elektřinu, dále jízdy pouze na spalovací motor a ponechání baterky na pozdější využití například do města, či kombinovaném hybridním pohonu, který bude k dispozici i po vybití baterie.
Prvním hybridem s tímto řešením pak bude Clio E-TECH (2020), který ujede čistě na elektřinu jen pár km, což by přesto mělo snížit spotřebu a emise, ačkoliv se bude dobíjet pouze při brzdění, tedy rekuperací a nebude možné jej dobíjet ještě externě ze zásuvky. Stejným způsobem fungují i jiné hybridy na trhu.
Pokud jde o elektrifikaci portfolia, Renault by chtěl v roce 2022 nabízet celkem 8 plně elektrických a 12 hybridních modelů. Mezi nimi již zmíněné modely Clio (hybrid), Captur (plug-in hybrid), či Megane (plug-in hybrid), ale samozřejmě také elektromobil Renault Zoe, který nyní přichází v nové generaci pro rok 2020.