Francouzský elektromobil Renault Zoe je zejména na starém kontinentu poměrně populární, prodalo se ho již přes 150 tisíc kusů. Jenže měl hned několik nepříjemných nedostatků. Nová generace mnohé z nich odstraňuje.
Nový model Zoe (2019) je označovaný jako model Z.E. 50 (Zero Emission), nebo také model R135, což značí posun oproti současné poslední verzi R110. Každopádně změny jsou poměrně zásadní a také početné.
Zoe vyměnil 41kWh baterii za větší 52kWh batterypack, se kterým dle normy WLTP ujete až 390 km na jedno nabití. Reálně to samozřejmě bude o něco méně, i tak jde ovšem o výrazné vylepšení. Vyměňoval se také elektromotor, místo dosavadního výkonu 80 kW tady nyní máme 100 kW, což zajistí lepší akceleraci a možná i celkově lepší jízdní vlastnosti. Velmi praktické je pak rychlonabíjení, které dosavadní modely Zoe citelně postrádaly. Přes konektor CCS nově umístěný v předním logu Renault lze nabíjet výkonem až 50 kW (DC) a snížit tak celkovou dobu nabíjení, ovšem čísla prozatím od automobilky nemáme. Vedle toho zůstává i možnost nabíjení střídavým proudem (AC) s výkonem až 22 kW.
Tím však změny a vylepšení nekončí. Nový Renault Zoe (2019) se může dále pochlubit o něco modernějším designem, zejména pokud jde o tvary či světlomety, které jsou nyní typu LED již v základní výbavě. Vítanou změnou je nahrazení bubnových brzd za kotoučové. A výrazně vylepšený je také interiér, který je díky lepšímu čelnímu sklu o něco tišší a také přináší nově 9,3″ středovou dotykovou obrazovkou a 10″ palubní displej. Nechybí ani možnost spárování a ovládání elektromobilu na dálku přes aplikaci ve smartphonu, což se hodí například pro zjištění aktuálních jízdních dat typu dojezd, ale třeba také pro sledování stavu nabíjení.
Renault také po vzoru konkurenčních elektromobilů přináší u svého vylepšeného modelu Zoe režim “B”, který umožňuje jednoduše přes řadicí páku nastavit brzdění rekuperací, na rozdíl od klasického režimu “D”. Jde o režim, který elektromobilisté velmi často a rádi používají, protože vlastně představuje jízdu tzv. jedním pedálem.
Na ceny a dostupnost si prozatím musíme počkat.
Francouzský elektromobil Renault Zoe je zejména na starém kontinentu poměrně populární, prodalo se ho již přes 150 tisíc kusů. Jenže měl hned několik nepříjemných nedostatků. Nová generace mnohé z nich odstraňuje.
Nový model Zoe (2019) je označovaný jako model Z.E. 50 (Zero Emission), nebo také model R135, což značí posun oproti současné poslední verzi R110. Každopádně změny jsou poměrně zásadní a také početné.
Zoe vyměnil 41kWh baterii za větší 52kWh batterypack, se kterým dle normy WLTP ujete až 390 km na jedno nabití. Reálně to samozřejmě bude o něco méně, i tak jde ovšem o výrazné vylepšení. Vyměňoval se také elektromotor, místo dosavadního výkonu 80 kW tady nyní máme 100 kW, což zajistí lepší akceleraci a možná i celkově lepší jízdní vlastnosti. Velmi praktické je pak rychlonabíjení, které dosavadní modely Zoe citelně postrádaly. Přes konektor CCS nově umístěný v předním logu Renault lze nabíjet výkonem až 50 kW (DC) a snížit tak celkovou dobu nabíjení, ovšem čísla prozatím od automobilky nemáme. Vedle toho zůstává i možnost nabíjení střídavým proudem (AC) s výkonem až 22 kW.
Tím však změny a vylepšení nekončí. Nový Renault Zoe (2019) se může dále pochlubit o něco modernějším designem, zejména pokud jde o tvary či světlomety, které jsou nyní typu LED již v základní výbavě. Vítanou změnou je nahrazení bubnových brzd za kotoučové. A výrazně vylepšený je také interiér, který je díky lepšímu čelnímu sklu o něco tišší a také přináší nově 9,3″ středovou dotykovou obrazovkou a 10″ palubní displej. Nechybí ani možnost spárování a ovládání elektromobilu na dálku přes aplikaci ve smartphonu, což se hodí například pro zjištění aktuálních jízdních dat typu dojezd, ale třeba také pro sledování stavu nabíjení.
Renault také po vzoru konkurenčních elektromobilů přináší u svého vylepšeného modelu Zoe režim “B”, který umožňuje jednoduše přes řadicí páku nastavit brzdění rekuperací, na rozdíl od klasického režimu “D”. Jde o režim, který elektromobilisté velmi často a rádi používají, protože vlastně představuje jízdu tzv. jedním pedálem.
Na ceny a dostupnost si prozatím musíme počkat.