Horší spotřeba a dojezd. Nový VW e-Golf (2020) si nečekaně pohoršil

Luboš Srb

Občas vyrobíte novou generaci elektromobilu, která využívá stejné komponenty jako je například motor a baterie, dokonce ani vzhled vypadá totožně, ovšem překvapivě dojde ke zhoršení spotřeby a zkrácení dojezdu.

TIP: Volkswagen ukázal finální verzi ID.3

Nový VW e-Golf (2020) získal dle normy EPA o něco horší hodnocení než předchozí generace elektromobilu, ačkoliv komponenty mají být naprosto stejné. A ani tiskový mluvčí německého koncernu nedokázal odpovědět, proč tomu tak je.

Předchozí generace e-Golfu dosahovaly kombinované spotřeby 283 Wh/míli, resp. 267 Wh/míli ve městě a 304 Wh/míli na dálnici. Dojezd činil 125 mil/201 km na jedno nabití. Ovšem s nejnovější generací elektromobilu od VW došlo k nepatrnému zhoršení výsledků – kombinovaná spotřeba činí 298 Wh/míli (o 5,3 % více), resp. 276 Wh/míli ve městě (o 3,4 % více) a 324 Wh/míli na dálnici (o 6,6 % více). Dojezd se zkrátil na 123 mil/198 km na jedno nabití. Překvapení?

Podle tiskového mluvčího VW se u auta nic nezměnilo a prý možná došlo ke změně výpočtů normy EPA, ovšem podle dostupných informací se nic takového nestalo. V tomto kontextu tedy jistě bude zajímavé sledovat, jakých hodnot na poli spotřeby a dojezdu dosáhne chystaný elektromobil Volkswagen ID.3, který by měl odstartovat elektromobilovou revoluci. Mluvilo se totiž u něj o dojezdu od nějakých 330 km až do 550 km na jedno nabití. Ovšem otázkou jsou nejen odlišné hodnoty EPA a WLTP, ale především pak reálné hodnoty.

zdroj: insideEVs

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články