Japonská automobilka Honda v úterý uvedla, že v příštím desetiletí plánuje utratit za výzkum a vývoj elektrických vozidel 64 miliard dolarů. Zároveň si v oblasti elektromobility stanovila ambiciózní cíl, a sice uvést do roku 2030 na světové trhy 30 nových elektromobilů.
Mezi další cíle patří také roční výroba přibližně 2 milionů elektrických vozidel do roku 2030. Představená strategie směřuje k tomu, aby se automobilka prosadila na rychle rostoucích trzích s elektrickými vozidly, kterým kraluje Tesla a japonské automobilky riskují, že zaostanou za tradičními evropskými výrobci automobilů a americkými rivaly.
Honda a další japonské automobilky se přesto drží své dlouhodobé filozofie, že i když se více zaměří na čistě elektrické vozy, nevzdají se starší hybridní technologie. Zastánci hybridů poukazují na mnoho rozvíjejících se trhů, kde nebude infrastruktura pro podporu bateriových elektromobilů ještě dlouho na uspokojivé úrovni a hybridy zde mohou být žádaným zbožím.
Čtěte také: Honda představí rovnou tři elektrické modely, na spalováky zatím nezanevřela
“V žádném případě to není konec hybridů a jejich nahrazení čistě bateriovými elektromobily,” řekl při prezentaci generální ředitel Hondy, Toshihiro Mibe. “Stále budeme vyvíjet naše současné hybridy a používat je jako zbraň v našem podnikání,” dodává Toshihiro Mibe.
Počítá se, že převážná část investic ve výši 8 bilionů jenů (1,4 bilionu korun) by byla použita na elektrifikaci a softwarové technologie. Investice také zahrnuje přibližně 43 miliard jenů (7,67 miliardy korun) na výstavbu linky na výrobu baterií s pevným elektrolytem, která by měla odstartovat na jaře 2024.
Japonská automobilka Honda v úterý uvedla, že v příštím desetiletí plánuje utratit za výzkum a vývoj elektrických vozidel 64 miliard dolarů. Zároveň si v oblasti elektromobility stanovila ambiciózní cíl, a sice uvést do roku 2030 na světové trhy 30 nových elektromobilů.
Mezi další cíle patří také roční výroba přibližně 2 milionů elektrických vozidel do roku 2030. Představená strategie směřuje k tomu, aby se automobilka prosadila na rychle rostoucích trzích s elektrickými vozidly, kterým kraluje Tesla a japonské automobilky riskují, že zaostanou za tradičními evropskými výrobci automobilů a americkými rivaly.
Honda a další japonské automobilky se přesto drží své dlouhodobé filozofie, že i když se více zaměří na čistě elektrické vozy, nevzdají se starší hybridní technologie. Zastánci hybridů poukazují na mnoho rozvíjejících se trhů, kde nebude infrastruktura pro podporu bateriových elektromobilů ještě dlouho na uspokojivé úrovni a hybridy zde mohou být žádaným zbožím.
Čtěte také: Honda představí rovnou tři elektrické modely, na spalováky zatím nezanevřela
“V žádném případě to není konec hybridů a jejich nahrazení čistě bateriovými elektromobily,” řekl při prezentaci generální ředitel Hondy, Toshihiro Mibe. “Stále budeme vyvíjet naše současné hybridy a používat je jako zbraň v našem podnikání,” dodává Toshihiro Mibe.
Počítá se, že převážná část investic ve výši 8 bilionů jenů (1,4 bilionu korun) by byla použita na elektrifikaci a softwarové technologie. Investice také zahrnuje přibližně 43 miliard jenů (7,67 miliardy korun) na výstavbu linky na výrobu baterií s pevným elektrolytem, která by měla odstartovat na jaře 2024.