Poptávka je momentálně po větších crossoverech a ještě větších SUV. K takovému závěru došel průzkum serveru Autocar. Automobilky se tedy více orientují tímto směrem a malé hatchbacky a další městské modely se hůře prodávají. Vzhledem k této skutečnosti se tak nelze divit, že se některé modely nedočkají své nové generace.
Jedním takovým je první elektrický model značky Honda. Malý hatchback sice ještě na konci svého životního cyklu není, vedení ale již oznámilo, že nebudou pracovat na jeho druhé generaci. „Éčko“ se na trhu nabízí od roku 2020 a i přes svojí kompaktní velikost nabízí čtveřici dveří a výkon 113 kW pohánějící zadní nápravu. Svým vzhledem odkazuje na první generaci historicky nejúspěšnějšího modelu značky, Hondu Civic.
Vůz není typickým zástupce elektrických vozů. Svým vzhledem míří spíše na mladší generace. Před třemi lety navíc zaujal experimentem s digitálními zrcátky. Neoslnil ani vysokým dojezdem, baterie o kapacitě 35,5 kWh dodává energii na pouhých 211 km, reálně mnohem méně. Dokonce i levnější elektromobil Dacia Spring nabízí o pár kilometrů delší dojezd.
Čtěte také: Honda e:Ny1 oficiálně – Inovativní design, dojezd přes 400 km
Jedním z důvodů pro ukončení modelu je i fakt, že jeho prodejní čísla jsou velmi nízká. V prvním roce se prodalo v Evropě jen 4 000 kusů, v tom následujících ještě o pár stovek méně. Honda se navíc spoléhá na svůj nový model e:Ny1, který začne od podzimu přijímat objednávky.
Poptávka po malých modelech je nízká a zákazníci se porozhlíží spíše o větších vozech. V tomto směru by měl mít crossover Honda e:Ny1 (vyslovuje se „anyone“, v překladu „kdokoliv“ – pozn. redakce) mnohem větší šanci na úspěch.
Svým způsobem se tak dá i na tento model dívat jako na přirozeného nástupce hatchbacku. Nabídne téměř dvojnásobný dojezd 412 km. I motor bude o něco výkonnější, jeho křivka se zastaví na 150 kW. Honda má rozhodně vyšší ambice, v příštím roce by chtěla prodat na 7 500 kusů jen ve Velké Británii. Cenou se dostane přes hranici 1,1 milionu korun.
Poptávka je momentálně po větších crossoverech a ještě větších SUV. K takovému závěru došel průzkum serveru Autocar. Automobilky se tedy více orientují tímto směrem a malé hatchbacky a další městské modely se hůře prodávají. Vzhledem k této skutečnosti se tak nelze divit, že se některé modely nedočkají své nové generace.
Jedním takovým je první elektrický model značky Honda. Malý hatchback sice ještě na konci svého životního cyklu není, vedení ale již oznámilo, že nebudou pracovat na jeho druhé generaci. „Éčko“ se na trhu nabízí od roku 2020 a i přes svojí kompaktní velikost nabízí čtveřici dveří a výkon 113 kW pohánějící zadní nápravu. Svým vzhledem odkazuje na první generaci historicky nejúspěšnějšího modelu značky, Hondu Civic.
Vůz není typickým zástupce elektrických vozů. Svým vzhledem míří spíše na mladší generace. Před třemi lety navíc zaujal experimentem s digitálními zrcátky. Neoslnil ani vysokým dojezdem, baterie o kapacitě 35,5 kWh dodává energii na pouhých 211 km, reálně mnohem méně. Dokonce i levnější elektromobil Dacia Spring nabízí o pár kilometrů delší dojezd.
Čtěte také: Honda e:Ny1 oficiálně – Inovativní design, dojezd přes 400 km
Jedním z důvodů pro ukončení modelu je i fakt, že jeho prodejní čísla jsou velmi nízká. V prvním roce se prodalo v Evropě jen 4 000 kusů, v tom následujících ještě o pár stovek méně. Honda se navíc spoléhá na svůj nový model e:Ny1, který začne od podzimu přijímat objednávky.
Poptávka po malých modelech je nízká a zákazníci se porozhlíží spíše o větších vozech. V tomto směru by měl mít crossover Honda e:Ny1 (vyslovuje se „anyone“, v překladu „kdokoliv“ – pozn. redakce) mnohem větší šanci na úspěch.
Svým způsobem se tak dá i na tento model dívat jako na přirozeného nástupce hatchbacku. Nabídne téměř dvojnásobný dojezd 412 km. I motor bude o něco výkonnější, jeho křivka se zastaví na 150 kW. Honda má rozhodně vyšší ambice, v příštím roce by chtěla prodat na 7 500 kusů jen ve Velké Británii. Cenou se dostane přes hranici 1,1 milionu korun.