Elektrický tahač pokořil svým dojezdem světový rekord, jehož smysl postrádáme

  • Elektrický tahač od společnosti Futuricum překonal světový rekord
  • Jednalo se o maximální dojezd elektrického nákladního vozu na jedno nabití
  • Testovací tým téměř dosáhl na ujetou vzdálenost 1 100 kilometrů
Elektrický tahač Futuricum 18E

Elektrický tahač Futuricum 18E | foto: DPD

Elektrický tahač od švýcarské společnosti Futuricum překonal světový rekord pro nejdelší dojezd nákladního vozu na jedno nabití. Nejednalo se o speciálně upravený tahač, ale model Logistics 18E, který je o května běžně využíván dopravní společností DPD pro přepravu zásilek.

Tahač Logistics 18E překonal světový rekord

Pokus o překonání světového rekordu se konal na uzavřeném testovacím okruhu. Protože celá jízda trvala přibližně 23 hodin, za volantem se střídali dva řidiči v intervalu 4,5 hodiny. Nakonec se jim na jedno nabití podařilo urazit celkem 1 099 kilometrů s průměrnou rychlostí asi 50 km/h. Průměrná spotřeba se vyšplhala až na závratných 52 kWh/100 km.

Aby tahač mohl takových hodnot dosahovat, musí samozřejmě mít k dispozici obrovskou baterii. V tomto případě se jednalo o jednotku o kapacitě 680 kWh, z nichž je 578 využitelných. Díky tomu činí oficiální dojezd 760 kilometrů na jedno nabití. Samotný tahač je založený na šasi Volvo a doplněný bateriemi od společnosti BMW.

Futuricum Logistics 18E

Futuricum Logistics 18E | foto: Futuricum


Čtěte také: Tesla Semi rozhodně nebude žádný „chcípáček“, utáhne stejnou nálož jako diesel


Podmínky nebyly ideální

Aby bylo možné dosáhnout nového rekordu, společnost Continental poskytla týmu speciální pneumatiky. Zároveň nebyl nákladový prostor zatížen, protože to by dojezd výrazně snížilo. Vůz tedy vážil přibližně 15,5 tuny. Na druhou stranu počasí nebylo úplně přívětivé. Test totiž ztěžovaly silné větry a poměrně nízká teplota.

Použitelnost v reálném provozu

Možná si říkáte, že dojezd více jak 1000 kilometrů je vynikající a není žádný důvod, proč by elektrické tahače neměly být více rozšířené. V reálných podmínkách je však téměř nemožné dosáhnout podobných hodnot.

Společnost DPD od května s vozem ujela celkem 12 033 kilometrů. Za celou dobu provozu činila průměrná spotřeba 106,8 kWh/100 km. To je více jak dvojnásobek oproti testu na dráze. I přesto však reálný dojezd na švýcarských silnicích činí asi 541 kilometrů, což je pro účely DPD více než dostačující.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektrický tahač pokořil svým dojezdem světový rekord, jehož smysl postrádáme

  • Elektrický tahač od společnosti Futuricum překonal světový rekord
  • Jednalo se o maximální dojezd elektrického nákladního vozu na jedno nabití
  • Testovací tým téměř dosáhl na ujetou vzdálenost 1 100 kilometrů
Elektrický tahač Futuricum 18E

Elektrický tahač Futuricum 18E | foto: DPD

Elektrický tahač od švýcarské společnosti Futuricum překonal světový rekord pro nejdelší dojezd nákladního vozu na jedno nabití. Nejednalo se o speciálně upravený tahač, ale model Logistics 18E, který je o května běžně využíván dopravní společností DPD pro přepravu zásilek.

Tahač Logistics 18E překonal světový rekord

Pokus o překonání světového rekordu se konal na uzavřeném testovacím okruhu. Protože celá jízda trvala přibližně 23 hodin, za volantem se střídali dva řidiči v intervalu 4,5 hodiny. Nakonec se jim na jedno nabití podařilo urazit celkem 1 099 kilometrů s průměrnou rychlostí asi 50 km/h. Průměrná spotřeba se vyšplhala až na závratných 52 kWh/100 km.

Aby tahač mohl takových hodnot dosahovat, musí samozřejmě mít k dispozici obrovskou baterii. V tomto případě se jednalo o jednotku o kapacitě 680 kWh, z nichž je 578 využitelných. Díky tomu činí oficiální dojezd 760 kilometrů na jedno nabití. Samotný tahač je založený na šasi Volvo a doplněný bateriemi od společnosti BMW.

Futuricum Logistics 18E

Futuricum Logistics 18E | foto: Futuricum


Čtěte také: Tesla Semi rozhodně nebude žádný „chcípáček“, utáhne stejnou nálož jako diesel


Podmínky nebyly ideální

Aby bylo možné dosáhnout nového rekordu, společnost Continental poskytla týmu speciální pneumatiky. Zároveň nebyl nákladový prostor zatížen, protože to by dojezd výrazně snížilo. Vůz tedy vážil přibližně 15,5 tuny. Na druhou stranu počasí nebylo úplně přívětivé. Test totiž ztěžovaly silné větry a poměrně nízká teplota.

Použitelnost v reálném provozu

Možná si říkáte, že dojezd více jak 1000 kilometrů je vynikající a není žádný důvod, proč by elektrické tahače neměly být více rozšířené. V reálných podmínkách je však téměř nemožné dosáhnout podobných hodnot.

Společnost DPD od května s vozem ujela celkem 12 033 kilometrů. Za celou dobu provozu činila průměrná spotřeba 106,8 kWh/100 km. To je více jak dvojnásobek oproti testu na dráze. I přesto však reálný dojezd na švýcarských silnicích činí asi 541 kilometrů, což je pro účely DPD více než dostačující.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."