Zástupci automobilky Ford tento týden představili investorům cíle a plány do budoucna. Hlavním úkolem bude navýšit výrobu elektromobilů na 2 miliony ročně do roku 2026, což by mělo tvořit přibližně třetinu všech prodaných vozů. To vše se ziskem. Co plánuje automobilka pro dosažení tohoto nelehkého udělat?
Podíl elektrifikovaných vozů na trhu s automobily výrazně roste a z tohoto důvodu Ford v březnu tohoto roku oznámil reorganizaci svého podnikání s tím, že separuje své aktivity v oblasti vývoje a výroby vozů se spalovacím motorem a elektrickým pohonem. Mnohé účastníky prezentace udivil plán na výrobu 2 milionů elektromobilů ročně se ziskem do roku 2026. Nedostatek materiálů klíčových pro výrobu baterií, jako je nikl a kobalt, totiž pořád pokračuje a jejich ceny rostou do závratných výšin.
Společnost záhy dodala, že v současné době má zajištěn dostatek materiálů pro splnění svého krátkodobého cíle — 600 tisíc elektromobilů ročně do konce roku 2023. K dnešnímu dni má zároveň údajně zajištěno přibližně 70 % toho, co potřebuje k dosažení zmíněného cíle do roku 2026. Ford slíbil, že o další konkrétnější informace se s námi podělí příští rok.
Čtěte také: General Motors chystá velký comeback, Evropu chce zaplavit elektromobily
Společnost při prezentaci nakousnula také novou vizi, kterou bude při vývoji nových vozů pravděpodobně uplatňovat. Novou éru vidí v aktualizování softwaru, baterií a elektromotorů za účelem udržet vozy co nejdéle „svěží“. Zatímco nyní měnil Ford design svých modelů po pěti až sedmi letech, v budoucnu se tato doba nejspíše prodlouží.
Automobilka je oproti společnosti Tesla v nevýhodě také co se týká způsobu prodeje. Kalifornská značka prodává zákazníkům vozy přímo a nevyužívá k tomu prostředníky, jako to dělá Ford. To neznamená, že automobilka zruší své franšízové prodejce, kteří se v mnoha státech USA těší silné právní ochraně, která Fordu v podstatě zakazuje prodávat vozy přímo.
Cesta bude v udržování velmi nízkých skladových zásob dealerů a pozměnění jednotlivých smluv. Ford si od tohoto kroku slibuje snížení nákladů o zhruba 2 tisíce dolarů (necelých 50 tisíc korun) na vozidlo.
Zástupci automobilky Ford tento týden představili investorům cíle a plány do budoucna. Hlavním úkolem bude navýšit výrobu elektromobilů na 2 miliony ročně do roku 2026, což by mělo tvořit přibližně třetinu všech prodaných vozů. To vše se ziskem. Co plánuje automobilka pro dosažení tohoto nelehkého udělat?
Podíl elektrifikovaných vozů na trhu s automobily výrazně roste a z tohoto důvodu Ford v březnu tohoto roku oznámil reorganizaci svého podnikání s tím, že separuje své aktivity v oblasti vývoje a výroby vozů se spalovacím motorem a elektrickým pohonem. Mnohé účastníky prezentace udivil plán na výrobu 2 milionů elektromobilů ročně se ziskem do roku 2026. Nedostatek materiálů klíčových pro výrobu baterií, jako je nikl a kobalt, totiž pořád pokračuje a jejich ceny rostou do závratných výšin.
Společnost záhy dodala, že v současné době má zajištěn dostatek materiálů pro splnění svého krátkodobého cíle — 600 tisíc elektromobilů ročně do konce roku 2023. K dnešnímu dni má zároveň údajně zajištěno přibližně 70 % toho, co potřebuje k dosažení zmíněného cíle do roku 2026. Ford slíbil, že o další konkrétnější informace se s námi podělí příští rok.
Čtěte také: General Motors chystá velký comeback, Evropu chce zaplavit elektromobily
Společnost při prezentaci nakousnula také novou vizi, kterou bude při vývoji nových vozů pravděpodobně uplatňovat. Novou éru vidí v aktualizování softwaru, baterií a elektromotorů za účelem udržet vozy co nejdéle „svěží“. Zatímco nyní měnil Ford design svých modelů po pěti až sedmi letech, v budoucnu se tato doba nejspíše prodlouží.
Automobilka je oproti společnosti Tesla v nevýhodě také co se týká způsobu prodeje. Kalifornská značka prodává zákazníkům vozy přímo a nevyužívá k tomu prostředníky, jako to dělá Ford. To neznamená, že automobilka zruší své franšízové prodejce, kteří se v mnoha státech USA těší silné právní ochraně, která Fordu v podstatě zakazuje prodávat vozy přímo.
Cesta bude v udržování velmi nízkých skladových zásob dealerů a pozměnění jednotlivých smluv. Ford si od tohoto kroku slibuje snížení nákladů o zhruba 2 tisíce dolarů (necelých 50 tisíc korun) na vozidlo.