Ford slaví dlouhodobý úspěch se svými užitkovými vozy Transit. Právem se drží na předních příčkách evropských žebříčků. Proto není překvapením, že před časem Ford oznámil práci na elektrické verzi této dodávky. Dnes nadešel ten dlouho očekávaný den, kdy se Ford E-Transit Custom oficiálně představuje i na českém trhu.
O novou verzi dodávky se již postarala divize Ford Pro, zabývající se segmentem užitkových vozidel. Zájemci v ní najdou vše, na co byli doposud zvyklí. Navíc v komfortu tichého interiéru a lokálně bezemisní jízdy. Vůz je oblíbený i pro svoji velikost a užitnou hmotnost. Ta je v případě elektrické verze stanovena limitem jedné tuny uvnitř vozu a maximální hmotností přívěsu o dvojnásobné hodnotě.
O pohon vozu se standardně postará elektromotor o výkonu 100 kW, za příplatek si mohou zájemci pořídit silnější 160kW variantu. Motor je montovaný přímo na zadní podlaze pro maximalizování ložné plochy. Baterie bude E-Transit používat stejné, které se montují i do Fordu F-150 Lightning. Mají kapacitu 74 kWh a pracují na 400V architektuře.
Čtěte také: Bude Renault Kangoo Van E-Tech novým prodejním hitem? Cenou i výbavou zaujme široké publikum
Dohromady nabídne systém dojezd až 380 kilometrů a díky podpoře rychlonabíjení výkonem až 125 kW snížíte dobu strávenou doplňováním energie. Na takové nabíječce doplníte 65 % kapacity během 41 minut. Palubní AC třífázová 11kW nabíječka pak energii doplní za necelých 8 hodin.
Parametry pohonu jsou aktuálně nejlepší ve své třídě. Díky tomu má být E-Transit Custom schopný nahradit dieselové dodávky v jejich každodenním nasazení. V interiéru se budete cítit mnohem více jako v kanceláři. Komfortu pomůže i sklopný volant, který můžete použít jako stolek pro notebook, kancelářskou práci nebo jako pohodlnou osobní jídelnu. Jedná se o volitelnou výbavu, ale zajisté se bude jednat o jeden z nejoblíbenějších prvků vozu.
Usnadněnou práci budou mít i doručovatelé zboží. Vůz dostane speciální režim, který umí automatizovat mnoho opakovaných úkonů jako je ovládání výstražných světel, zavírání okének, zamykání dveří a podobně. Známým “kopancem” pod dveře je možné je bezkontaktně otevřít. U dodávky ale oceníte tuto funkci i u bočních posuvných dveří. Při odchodu řidiče se pak umí samy zavřít a zamknout.
Řemeslníci ocení možnost napájení nářadí přímo z vozidla. Nemusíte se přitom omezit na nabíjení akumulátorových zařízení, vůz je schopný poskytnout výkon až 2,3 kW. Vás i náklad má neustále pod dohledem bezpečnostní systém SecuriAlert. Veškerá upozornění můžete sledovat i přes aplikaci FordPass Pro. Skrze ni můžete i vůz na dálku ovládat. Jednoduše si tak zkontrolujete, že jste vůz zamkli, i když už jste v plné práci u klienta.
Absence mechanického spojení přední a zadní nápravy umožnila snížit podlahu nákladového prostoru, i přes umístění baterií do jejích útrob. Díky tomuto snížení bylo možné snížit i střechu vozu, která se nyní vejde pod dva metry. Vnitřní prostor může mít velikost od 5,8 do 9 m³ v závislosti na konfiguraci interiéru. Vůz se bude nabízet ve více karosářských verzích, ve dvou rozvorech i s možností zvýšení střechy.
Větší pocit komfortu a bezpečí z osobních vozů dále přidá i zajímavá sestava asistenčních systémů. Mezi ně lze zařadit předkolizní systém, asistent udržování jízdního pruhu, tempomat s omezovačem rychlosti, systém rozpoznání dopravních značek nebo parkovací asistent s předními i zadními senzory v kombinaci s 360° kamerou.
Interiér je vybavený 13″ displejem a prostornou kabinou usnadňující neustálé nastupování i pohyb v kabině. Velké množství odkládacích prostor umožňuje uložení i větších notebooků nebo složek s dokumenty. O zábavu při cestách se postará systém infotainmentu Ford SYNC 4. Ve spojení s 5G internetovým připojením nabízí neustálý přehled o okolí v reálném čase.
Výrobce předpokládá, že servisní náklady elektrické dodávky mohou v porovnání s dieselovou variantou klesnout až o 40 %. Díky pokročilým asistentům a komfortním funkcím se navíc zkrátí prostoje při každodenní práci. Nový Ford E-Transit Custom se bude vyrábět v novém závodě v tureckém Yeniköyi. O výrobu se postará partnerské spojení společností Ford a Otosan. Vyrábět se začne na podzim příštího roku. Cena oficiálně zveřejněna nebyla
Ford slaví dlouhodobý úspěch se svými užitkovými vozy Transit. Právem se drží na předních příčkách evropských žebříčků. Proto není překvapením, že před časem Ford oznámil práci na elektrické verzi této dodávky. Dnes nadešel ten dlouho očekávaný den, kdy se Ford E-Transit Custom oficiálně představuje i na českém trhu.
O novou verzi dodávky se již postarala divize Ford Pro, zabývající se segmentem užitkových vozidel. Zájemci v ní najdou vše, na co byli doposud zvyklí. Navíc v komfortu tichého interiéru a lokálně bezemisní jízdy. Vůz je oblíbený i pro svoji velikost a užitnou hmotnost. Ta je v případě elektrické verze stanovena limitem jedné tuny uvnitř vozu a maximální hmotností přívěsu o dvojnásobné hodnotě.
O pohon vozu se standardně postará elektromotor o výkonu 100 kW, za příplatek si mohou zájemci pořídit silnější 160kW variantu. Motor je montovaný přímo na zadní podlaze pro maximalizování ložné plochy. Baterie bude E-Transit používat stejné, které se montují i do Fordu F-150 Lightning. Mají kapacitu 74 kWh a pracují na 400V architektuře.
Čtěte také: Bude Renault Kangoo Van E-Tech novým prodejním hitem? Cenou i výbavou zaujme široké publikum
Dohromady nabídne systém dojezd až 380 kilometrů a díky podpoře rychlonabíjení výkonem až 125 kW snížíte dobu strávenou doplňováním energie. Na takové nabíječce doplníte 65 % kapacity během 41 minut. Palubní AC třífázová 11kW nabíječka pak energii doplní za necelých 8 hodin.
Parametry pohonu jsou aktuálně nejlepší ve své třídě. Díky tomu má být E-Transit Custom schopný nahradit dieselové dodávky v jejich každodenním nasazení. V interiéru se budete cítit mnohem více jako v kanceláři. Komfortu pomůže i sklopný volant, který můžete použít jako stolek pro notebook, kancelářskou práci nebo jako pohodlnou osobní jídelnu. Jedná se o volitelnou výbavu, ale zajisté se bude jednat o jeden z nejoblíbenějších prvků vozu.
Usnadněnou práci budou mít i doručovatelé zboží. Vůz dostane speciální režim, který umí automatizovat mnoho opakovaných úkonů jako je ovládání výstražných světel, zavírání okének, zamykání dveří a podobně. Známým “kopancem” pod dveře je možné je bezkontaktně otevřít. U dodávky ale oceníte tuto funkci i u bočních posuvných dveří. Při odchodu řidiče se pak umí samy zavřít a zamknout.
Řemeslníci ocení možnost napájení nářadí přímo z vozidla. Nemusíte se přitom omezit na nabíjení akumulátorových zařízení, vůz je schopný poskytnout výkon až 2,3 kW. Vás i náklad má neustále pod dohledem bezpečnostní systém SecuriAlert. Veškerá upozornění můžete sledovat i přes aplikaci FordPass Pro. Skrze ni můžete i vůz na dálku ovládat. Jednoduše si tak zkontrolujete, že jste vůz zamkli, i když už jste v plné práci u klienta.
Absence mechanického spojení přední a zadní nápravy umožnila snížit podlahu nákladového prostoru, i přes umístění baterií do jejích útrob. Díky tomuto snížení bylo možné snížit i střechu vozu, která se nyní vejde pod dva metry. Vnitřní prostor může mít velikost od 5,8 do 9 m³ v závislosti na konfiguraci interiéru. Vůz se bude nabízet ve více karosářských verzích, ve dvou rozvorech i s možností zvýšení střechy.
Větší pocit komfortu a bezpečí z osobních vozů dále přidá i zajímavá sestava asistenčních systémů. Mezi ně lze zařadit předkolizní systém, asistent udržování jízdního pruhu, tempomat s omezovačem rychlosti, systém rozpoznání dopravních značek nebo parkovací asistent s předními i zadními senzory v kombinaci s 360° kamerou.
Interiér je vybavený 13″ displejem a prostornou kabinou usnadňující neustálé nastupování i pohyb v kabině. Velké množství odkládacích prostor umožňuje uložení i větších notebooků nebo složek s dokumenty. O zábavu při cestách se postará systém infotainmentu Ford SYNC 4. Ve spojení s 5G internetovým připojením nabízí neustálý přehled o okolí v reálném čase.
Výrobce předpokládá, že servisní náklady elektrické dodávky mohou v porovnání s dieselovou variantou klesnout až o 40 %. Díky pokročilým asistentům a komfortním funkcím se navíc zkrátí prostoje při každodenní práci. Nový Ford E-Transit Custom se bude vyrábět v novém závodě v tureckém Yeniköyi. O výrobu se postará partnerské spojení společností Ford a Otosan. Vyrábět se začne na podzim příštího roku. Cena oficiálně zveřejněna nebyla