Fisker vzdal vývoj slibovaných revolučních solid-state baterií. Teď víme proč
- Solid-state baterie mají být revolucí, jenže stále ne a ne dorazit
- Šéf automobilky Fisker teď prozradil, proč raději vzdali jejich vývoj
- Dočkáme se převratných akumulátorů vůbec někdy?

Současné Li-Ion baterie jsou podle odborníků či vědců již na konci svých technických možností a jejich nástupcem mají být právě baterie s pevným elektrolytem, tedy solid-state baterie. Jdou na to jinak a díky jinému složení mají vyšší energetickou hustotu, takže elektromobily pak mají mít dojezd klidně přes 1000 km či ultrarychlé nabíjení během 10-15 minut do 100 %.
Nicméně stále vše zůstává jen v rovině výzkumu a slibu, k realizaci nedochází.
Sliboval Fisker, slibují ale i jiní
Mezi přední firmy, které slibují revoluční solid-state baterie, patří především startup QuantumScape, ve kterém má prsty i například německý Volkswagen. Tyto baterie v loňském roce začala slibovat také Toyota, které na poli elektromobilů ujel vlak. Popravdě těžko říct, co je pravda a co jen pouhý marketing.
Henrik Fisker, který je šéfem startupové automobilky Fisker slibující převratné elektromobily, teď v rozhovoru pro server The Verge prozradil, proč vývoj solid-state baterií raději odpískali. Přitom v roce 2017 slibovali baterie, se kterými elektromobily ujedou až 800 kilometrů a nabijí se během pouhé jedné minuty.
Čtěte také: Je překvapivé, kdo by měl dodávat solid-state baterie pro čínské Nio

Fisker tvrdí, že vývojem nových baterií strávili roky a když už měli projekt z 90 % hotový, tak se prý ukázalo, že zbývajících 10 % je složitější než prvních 90 %. Rozhodnutí o ukončení projektu padlo na přelomu roku 2019 a 2020. Podle šéfa mladé americké automobilky, která chce konkurovat společnosti Tesla, jsou solid-state baterie v případě velkoobjemového komerčního nasazení vzdálené nejméně 7 let, možná i více.
Vývoj solid-state akumulátorů Fisker vzdal kvůli tomu, že v nich nevidí budoucnost. Místo toho raději pracují s technologiemi, které už jsou tady.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.