Evropský parlament, Evropská komise a členské státy vedené rakouským předsednictvím odložily debaty nad přísnějšími emisními cíli pro nová auta v zemích EU. Zapojené strany doposud nebyly schopny dosáhnout dohody.
Média už dříve psala o tom, že evropské země požadují 35procentní snížení emisí oxidu uhličitého pro nová auta do roku 2030, zatímco evropský parlament zatím trvá na drakonickém 40procentním snížení. Vyjednávání budou obnovena až v příštím roce.
V současném trialogu EP, EK a členských států je třeba dojít kompromisu pro závazné limity nižších emisí CO2 pro osobní auta od roku 2030 dále. O každé procento se ovšem bojuje zuby nehty.
Automobilky a jejich asociace i nadále upozorňují na hrozící kolaps automobilového průmyslu, budou-li přísné limity prosazeny. Navíc je dosažení striktních emisních cílů technicky neproveditelné (což je přirozené, perpetuum mobile ještě nikdo nevymyslel).
Bohužel to ukazuje na pokrytectví některých institucí, které brzdí evropský průmysl a zdražují koncovým uživatelům (tedy nám všem) nová auta svými nesmyslnými nařízeními, ale naprosto zapomínají na jiné, významnější zdroje znečištění. A také na to, že i právě oxid uhličitý je důležitý pro životně nezbytnou fotosyntézu. A i kdyby nebyl, zatím jsme jako lidstvo nenašli způsob, jak ho efektivně zredukovat, přestože sami sobě kvůli této redukci omezujeme svobodu. Máme plná ústa životního prostředí, ale přitom zapomínáme na život samotný…
Zdroj: Electrive
Evropský parlament, Evropská komise a členské státy vedené rakouským předsednictvím odložily debaty nad přísnějšími emisními cíli pro nová auta v zemích EU. Zapojené strany doposud nebyly schopny dosáhnout dohody.
Média už dříve psala o tom, že evropské země požadují 35procentní snížení emisí oxidu uhličitého pro nová auta do roku 2030, zatímco evropský parlament zatím trvá na drakonickém 40procentním snížení. Vyjednávání budou obnovena až v příštím roce.
V současném trialogu EP, EK a členských států je třeba dojít kompromisu pro závazné limity nižších emisí CO2 pro osobní auta od roku 2030 dále. O každé procento se ovšem bojuje zuby nehty.
Automobilky a jejich asociace i nadále upozorňují na hrozící kolaps automobilového průmyslu, budou-li přísné limity prosazeny. Navíc je dosažení striktních emisních cílů technicky neproveditelné (což je přirozené, perpetuum mobile ještě nikdo nevymyslel).
Bohužel to ukazuje na pokrytectví některých institucí, které brzdí evropský průmysl a zdražují koncovým uživatelům (tedy nám všem) nová auta svými nesmyslnými nařízeními, ale naprosto zapomínají na jiné, významnější zdroje znečištění. A také na to, že i právě oxid uhličitý je důležitý pro životně nezbytnou fotosyntézu. A i kdyby nebyl, zatím jsme jako lidstvo nenašli způsob, jak ho efektivně zredukovat, přestože sami sobě kvůli této redukci omezujeme svobodu. Máme plná ústa životního prostředí, ale přitom zapomínáme na život samotný…
Zdroj: Electrive