Elektromobily Volvo budou mít celoroční pneumatiky. Je to dobrý nápad?

  • Volvo oznamuje, že všechny jeho elektromobily budou mít celoroční pneumatiky
  • Dosud automobilka dodávala vozy s letními pneumatikami
  • Změna nastane v severní a střední Evropě, včetně ČR
Volvo C40 Recharge, elektromobil

Volvo C40 Recharge, elektromobil

Švédská automobilka Volvo začátkem března oznámila, že od roku 2030 přejde kompletně na elektromobily. Přitom ve své nabídce má teprve dva plně elektrické automobily, a sice modely XC40 Recharge a C40 Recharge. Oba dva, a také všechny další nové elektromobily, pak podle nového prohlášení společnosti budou v Česku rovnou z výroby vybavené celoročními pneumatikami, místo letních pneu.

Změna u společnosti Volvo nastane v severní a střední Evropě, kde budou celoroční pneumatiky Recharge součástí standardní výbavy čistě elektrických vozů Volvo, konkrétně na následujících trzích: Belgie, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Island, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Moldávie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Rakousko, Slovensko, Švédsko, Švýcarsko a Ukrajina.


Čtěte také: Test Volvo XC40 T5 Recharge – Viking po amputaci válce


Volvo přechází na celoroční pneumatiky

Důvodem je, že současné celoroční pneumatiky jsou podle společnosti Volvo tak dobré, že v těchto lokalitách není prakticky potřeba v zimě přecházet na zimní pneumatiky. Volvo tím šetří čas a peníze zákazníkům, ale také přírodu. Navíc pneumatiky Recharge jsou prvními pneumatikami pro celoroční použití, které dosahují třídy A energetické účinnosti. Mají o 8 % nižší spotřebu než zimní pneumatiky, což vede u elektromobilů k velmi vítanému prodloužení dojezdu.

„U elektrických vozidel je udržování co nejnižšího valivého odporu mnohem důležitější než u vozů s tradičním pohonem, protože má mnohem vyšší vliv na spotřebu energie i dojezd,“ uvedla Gisela Blomkvist, ředitelka centra udržitelnosti společnosti Volvo Cars. „Snížení valivého odporu je obvykle řešeno u letních pneumatik. S pneumatikami Recharge tuto charakteristiku vnášíme i do zimních měsíců, což má jasné výhody pro zákazníky i životní prostředí.“


Čtěte také: Polestar odhalil koncept Precept, který se nestydí za své senzory


Volvo XC40 Recharge, nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu Volvo XC40 Recharge

Myslíte si, že je to dobrý krok od automobilky Volvo přejít u elektromobilů na některých trzích, kde jsou mírnější zimy, rovnou z výroby na celoroční pneumatiky? Podělte se o svůj názor v diskuzi pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobily Volvo budou mít celoroční pneumatiky. Je to dobrý nápad?

  • Volvo oznamuje, že všechny jeho elektromobily budou mít celoroční pneumatiky
  • Dosud automobilka dodávala vozy s letními pneumatikami
  • Změna nastane v severní a střední Evropě, včetně ČR
Volvo C40 Recharge, elektromobil

Volvo C40 Recharge, elektromobil

Švédská automobilka Volvo začátkem března oznámila, že od roku 2030 přejde kompletně na elektromobily. Přitom ve své nabídce má teprve dva plně elektrické automobily, a sice modely XC40 Recharge a C40 Recharge. Oba dva, a také všechny další nové elektromobily, pak podle nového prohlášení společnosti budou v Česku rovnou z výroby vybavené celoročními pneumatikami, místo letních pneu.

Změna u společnosti Volvo nastane v severní a střední Evropě, kde budou celoroční pneumatiky Recharge součástí standardní výbavy čistě elektrických vozů Volvo, konkrétně na následujících trzích: Belgie, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Island, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Moldávie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Rakousko, Slovensko, Švédsko, Švýcarsko a Ukrajina.


Čtěte také: Test Volvo XC40 T5 Recharge – Viking po amputaci válce


Volvo přechází na celoroční pneumatiky

Důvodem je, že současné celoroční pneumatiky jsou podle společnosti Volvo tak dobré, že v těchto lokalitách není prakticky potřeba v zimě přecházet na zimní pneumatiky. Volvo tím šetří čas a peníze zákazníkům, ale také přírodu. Navíc pneumatiky Recharge jsou prvními pneumatikami pro celoroční použití, které dosahují třídy A energetické účinnosti. Mají o 8 % nižší spotřebu než zimní pneumatiky, což vede u elektromobilů k velmi vítanému prodloužení dojezdu.

„U elektrických vozidel je udržování co nejnižšího valivého odporu mnohem důležitější než u vozů s tradičním pohonem, protože má mnohem vyšší vliv na spotřebu energie i dojezd,“ uvedla Gisela Blomkvist, ředitelka centra udržitelnosti společnosti Volvo Cars. „Snížení valivého odporu je obvykle řešeno u letních pneumatik. S pneumatikami Recharge tuto charakteristiku vnášíme i do zimních měsíců, což má jasné výhody pro zákazníky i životní prostředí.“


Čtěte také: Polestar odhalil koncept Precept, který se nestydí za své senzory


Volvo XC40 Recharge, nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu Volvo XC40 Recharge

Myslíte si, že je to dobrý krok od automobilky Volvo přejít u elektromobilů na některých trzích, kde jsou mírnější zimy, rovnou z výroby na celoroční pneumatiky? Podělte se o svůj názor v diskuzi pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."