Švédská automobilka Volvo začátkem března oznámila, že od roku 2030 přejde kompletně na elektromobily. Přitom ve své nabídce má teprve dva plně elektrické automobily, a sice modely XC40 Recharge a C40 Recharge. Oba dva, a také všechny další nové elektromobily, pak podle nového prohlášení společnosti budou v Česku rovnou z výroby vybavené celoročními pneumatikami, místo letních pneu.
Změna u společnosti Volvo nastane v severní a střední Evropě, kde budou celoroční pneumatiky Recharge součástí standardní výbavy čistě elektrických vozů Volvo, konkrétně na následujících trzích: Belgie, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Island, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Moldávie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Rakousko, Slovensko, Švédsko, Švýcarsko a Ukrajina.
Čtěte také: Test Volvo XC40 T5 Recharge – Viking po amputaci válce
Důvodem je, že současné celoroční pneumatiky jsou podle společnosti Volvo tak dobré, že v těchto lokalitách není prakticky potřeba v zimě přecházet na zimní pneumatiky. Volvo tím šetří čas a peníze zákazníkům, ale také přírodu. Navíc pneumatiky Recharge jsou prvními pneumatikami pro celoroční použití, které dosahují třídy A energetické účinnosti. Mají o 8 % nižší spotřebu než zimní pneumatiky, což vede u elektromobilů k velmi vítanému prodloužení dojezdu.
„U elektrických vozidel je udržování co nejnižšího valivého odporu mnohem důležitější než u vozů s tradičním pohonem, protože má mnohem vyšší vliv na spotřebu energie i dojezd,“ uvedla Gisela Blomkvist, ředitelka centra udržitelnosti společnosti Volvo Cars. „Snížení valivého odporu je obvykle řešeno u letních pneumatik. S pneumatikami Recharge tuto charakteristiku vnášíme i do zimních měsíců, což má jasné výhody pro zákazníky i životní prostředí.“
Čtěte také: Polestar odhalil koncept Precept, který se nestydí za své senzory
Myslíte si, že je to dobrý krok od automobilky Volvo přejít u elektromobilů na některých trzích, kde jsou mírnější zimy, rovnou z výroby na celoroční pneumatiky? Podělte se o svůj názor v diskuzi pod článkem!
Švédská automobilka Volvo začátkem března oznámila, že od roku 2030 přejde kompletně na elektromobily. Přitom ve své nabídce má teprve dva plně elektrické automobily, a sice modely XC40 Recharge a C40 Recharge. Oba dva, a také všechny další nové elektromobily, pak podle nového prohlášení společnosti budou v Česku rovnou z výroby vybavené celoročními pneumatikami, místo letních pneu.
Změna u společnosti Volvo nastane v severní a střední Evropě, kde budou celoroční pneumatiky Recharge součástí standardní výbavy čistě elektrických vozů Volvo, konkrétně na následujících trzích: Belgie, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Island, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Moldávie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Rakousko, Slovensko, Švédsko, Švýcarsko a Ukrajina.
Čtěte také: Test Volvo XC40 T5 Recharge – Viking po amputaci válce
Důvodem je, že současné celoroční pneumatiky jsou podle společnosti Volvo tak dobré, že v těchto lokalitách není prakticky potřeba v zimě přecházet na zimní pneumatiky. Volvo tím šetří čas a peníze zákazníkům, ale také přírodu. Navíc pneumatiky Recharge jsou prvními pneumatikami pro celoroční použití, které dosahují třídy A energetické účinnosti. Mají o 8 % nižší spotřebu než zimní pneumatiky, což vede u elektromobilů k velmi vítanému prodloužení dojezdu.
„U elektrických vozidel je udržování co nejnižšího valivého odporu mnohem důležitější než u vozů s tradičním pohonem, protože má mnohem vyšší vliv na spotřebu energie i dojezd,“ uvedla Gisela Blomkvist, ředitelka centra udržitelnosti společnosti Volvo Cars. „Snížení valivého odporu je obvykle řešeno u letních pneumatik. S pneumatikami Recharge tuto charakteristiku vnášíme i do zimních měsíců, což má jasné výhody pro zákazníky i životní prostředí.“
Čtěte také: Polestar odhalil koncept Precept, který se nestydí za své senzory
Myslíte si, že je to dobrý krok od automobilky Volvo přejít u elektromobilů na některých trzích, kde jsou mírnější zimy, rovnou z výroby na celoroční pneumatiky? Podělte se o svůj názor v diskuzi pod článkem!