Elektromobily ujedou 1 000 km. Hyundai nasadí kontroverzní technologii

  • Hyundai přichází s překvapivým vylepšením svých elektromobilů
  • Je prodlužovač dojezdu krok zpět nebo nutnost k přežití?
  • Spalovací motor prý ještě neřekl poslední slovo
Nový Hyundai Santa FE hybrid

Auto značky Hyundai, ilustrační

Jihokorejská automobilka Hyundai vyvíjí speciální pohonné ústrojí pro své elektromobily. Automobily s čistě elektrickým pohonem budou doplněny o spalovací motor s generátorem, jehož úkolem bude dobíjení baterie v případě vybití. Nejde o nic nového, podobnou techniku už dávno přineslo BMW, ale upustilo od ni.

Elektromobil vylepšený o spalovací motor?

Pohonné ústrojí s prodlužovačem dojezdu (EREV, neboli extended-range electric vehicle) tak vybraným modelům umožní dojezd až 1 000 kilometrů, což je přibližně dvojnásobek dojezdu běžného elektromobilu. Prodlužovač se na pohonu vozidla přímo nepodílí, ale dodává elektrickou energii do jeho trakční baterie.

Hyundai plánuje využívat nové pohonné ústrojí především pro SUV a pickupy. Důvodem spuštění nového projektu je podle zasvěcených zdrojů pokles prodejů čistě elektrických modelů a přetrvávající rozdíly mezi spalovacími a elektrickými vozidly. Zde hrají důležitou (a pro elektromobily negativní) roli nižší dojezd a také problematika spojená s dobíjecí infrastrukturou v různých regionech.

„Potrvá ještě roky, než uvidíme cenově dostupný elektromobil vybavený bateriemi, který dokáže ujet 1 000 km na jedno nabití. Vozidla EREV budou konkurenceschopná nejméně deset let, než přijde éra čistých elektromobilů,“ sdělil serveru Korea Economic Daily jeho prý dobře informovaný zdroj.

Interiér vozu Hyundai Ioniq 6

Interiér vozu Hyundai Ioniq 6 | foto: vlastní


Čtěte také: Číňané umí nabít auto za pouhých 10 minut. Elektromobil už míří do prodeje


Hyundai předpovídá propad prodejů

Výhodou vozidel s prodlužovačem dojezdu je hlavně to, že nevyžadují rozsáhlou nabíjecí infrastrukturu, protože je možné do nich tankovat běžné palivo. Vzhledem k čistě elektrickému pohonu se ale tato vozidla vyznačují mnohem lepším zrychlením, než automobily se spalovacím motorem. Záporem provozu je vznik lokálních emisí v případě běžícího spalovacího motoru.

Jak řekl deníku Korea Economic Daily jeden z vysokých představitelů společnosti Hyundai, musí výrobci automobilů počítat po dobu příštích minimálně dvou nebo tří let s nižšími prodeji elektromobilů. Zbraněmi jihokorejského výrobce v této bitvě se stanou především hybridy a automobily s pohonem EREV.

Kdy se dočkáme nové technologie?

Nový systém pohonu plánuje Hyundai představit do dvou až tří let a vybavit jím své vlajkové lodě Hyundai Santa Fe a Genesis GV70. Systémem EREV má být také vybavena nová generace pickupů s označením TE, s nimiž chce skupina Hyundai zamířit na americký trh.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobily ujedou 1 000 km. Hyundai nasadí kontroverzní technologii

  • Hyundai přichází s překvapivým vylepšením svých elektromobilů
  • Je prodlužovač dojezdu krok zpět nebo nutnost k přežití?
  • Spalovací motor prý ještě neřekl poslední slovo
Nový Hyundai Santa FE hybrid

Auto značky Hyundai, ilustrační

Jihokorejská automobilka Hyundai vyvíjí speciální pohonné ústrojí pro své elektromobily. Automobily s čistě elektrickým pohonem budou doplněny o spalovací motor s generátorem, jehož úkolem bude dobíjení baterie v případě vybití. Nejde o nic nového, podobnou techniku už dávno přineslo BMW, ale upustilo od ni.

Elektromobil vylepšený o spalovací motor?

Pohonné ústrojí s prodlužovačem dojezdu (EREV, neboli extended-range electric vehicle) tak vybraným modelům umožní dojezd až 1 000 kilometrů, což je přibližně dvojnásobek dojezdu běžného elektromobilu. Prodlužovač se na pohonu vozidla přímo nepodílí, ale dodává elektrickou energii do jeho trakční baterie.

Hyundai plánuje využívat nové pohonné ústrojí především pro SUV a pickupy. Důvodem spuštění nového projektu je podle zasvěcených zdrojů pokles prodejů čistě elektrických modelů a přetrvávající rozdíly mezi spalovacími a elektrickými vozidly. Zde hrají důležitou (a pro elektromobily negativní) roli nižší dojezd a také problematika spojená s dobíjecí infrastrukturou v různých regionech.

„Potrvá ještě roky, než uvidíme cenově dostupný elektromobil vybavený bateriemi, který dokáže ujet 1 000 km na jedno nabití. Vozidla EREV budou konkurenceschopná nejméně deset let, než přijde éra čistých elektromobilů,“ sdělil serveru Korea Economic Daily jeho prý dobře informovaný zdroj.

Interiér vozu Hyundai Ioniq 6

Interiér vozu Hyundai Ioniq 6 | foto: vlastní


Čtěte také: Číňané umí nabít auto za pouhých 10 minut. Elektromobil už míří do prodeje


Hyundai předpovídá propad prodejů

Výhodou vozidel s prodlužovačem dojezdu je hlavně to, že nevyžadují rozsáhlou nabíjecí infrastrukturu, protože je možné do nich tankovat běžné palivo. Vzhledem k čistě elektrickému pohonu se ale tato vozidla vyznačují mnohem lepším zrychlením, než automobily se spalovacím motorem. Záporem provozu je vznik lokálních emisí v případě běžícího spalovacího motoru.

Jak řekl deníku Korea Economic Daily jeden z vysokých představitelů společnosti Hyundai, musí výrobci automobilů počítat po dobu příštích minimálně dvou nebo tří let s nižšími prodeji elektromobilů. Zbraněmi jihokorejského výrobce v této bitvě se stanou především hybridy a automobily s pohonem EREV.

Kdy se dočkáme nové technologie?

Nový systém pohonu plánuje Hyundai představit do dvou až tří let a vybavit jím své vlajkové lodě Hyundai Santa Fe a Genesis GV70. Systémem EREV má být také vybavena nová generace pickupů s označením TE, s nimiž chce skupina Hyundai zamířit na americký trh.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."