Výměny oleje, poruchy vstřikovačů, čerpadel nebo turba a mnoho dalších věcí. To všechno jsou věci, které majitelé elektromobilů neřeší.
Tip: Test ojetiny: Nissan Leaf 2011-2017 – váš první elektromobil?
Abychom byli fér, tak díky vyšší hmotnosti elektromobilu oproti srovnatelně velkému autu s například benzínových motorem, víc trpí podvozkové skupiny. „A to je asi tak všechno,“ jak by pravil nejlepší kamarád Forresta Gumpa.
Své o tom ví i v New Yorku, kde mohou díky flotile, kterou tvoří elektromobily, hybridy i klasická auta s konvenčním pohonem. A v newsletteru, který New York City Fleet vydává, se píše, že servisní náklady jsou i plně elektrických vozů dramaticky nižší než u ostatních automobilů.
Newsletter se zaměřil na 10 modelů, které tvořily tři elektromobily, čtyři hybridy a tři auta na benzín. Nejnižší roční servisní náklady má New York s Chevy Bolt, následuje Nissan Leaf a po něm elektrický Ford Focus. Zajímavé je porovnání Focusu benzínového a elektrického, kde rozdíl dělá ročně 1 419 dolarů, tedy přes 32 000 korun!
Dále jsou v článku porovnávány celkové náklady (včetně koupě) v dlouhodobém, devítiletém horizontu. Z nich vychází opět zdaleka nejhůř benzínový Ford Fusion, který takový Nissan Leaf překonává o 8748 dolarů, což je téměř 200 000 korun.
Zdroj: qz
Výměny oleje, poruchy vstřikovačů, čerpadel nebo turba a mnoho dalších věcí. To všechno jsou věci, které majitelé elektromobilů neřeší.
Tip: Test ojetiny: Nissan Leaf 2011-2017 – váš první elektromobil?
Abychom byli fér, tak díky vyšší hmotnosti elektromobilu oproti srovnatelně velkému autu s například benzínových motorem, víc trpí podvozkové skupiny. „A to je asi tak všechno,“ jak by pravil nejlepší kamarád Forresta Gumpa.
Své o tom ví i v New Yorku, kde mohou díky flotile, kterou tvoří elektromobily, hybridy i klasická auta s konvenčním pohonem. A v newsletteru, který New York City Fleet vydává, se píše, že servisní náklady jsou i plně elektrických vozů dramaticky nižší než u ostatních automobilů.
Newsletter se zaměřil na 10 modelů, které tvořily tři elektromobily, čtyři hybridy a tři auta na benzín. Nejnižší roční servisní náklady má New York s Chevy Bolt, následuje Nissan Leaf a po něm elektrický Ford Focus. Zajímavé je porovnání Focusu benzínového a elektrického, kde rozdíl dělá ročně 1 419 dolarů, tedy přes 32 000 korun!
Dále jsou v článku porovnávány celkové náklady (včetně koupě) v dlouhodobém, devítiletém horizontu. Z nich vychází opět zdaleka nejhůř benzínový Ford Fusion, který takový Nissan Leaf překonává o 8748 dolarů, což je téměř 200 000 korun.
Zdroj: qz