Zahraniční agentura Bloomberg NEF očekává 2,6 miliónů prodaných elektromobilů v letošním roce. Z toho neskutečných 57 % v Číně.
Bude se tak jednat o další výrazný nárůst prodeje elektrických vozidel. Pokud dojde k jejich předpovědi, bude to představovat zhruba 40% tempo růstu proti roku 2018. Pokud bychom se však podívali na růst v roce 2018, tak ta čísla zase tak působivá nebudou. Oproti roku 2017 byl v minulém roce nárůst dokonce o 70%. Nicméně se jedná o stabilní růst.
“Pokud vám slovo “stabilní” přijde už nudné, pak věřte, že to jistě neplatí v celkovém pohledu na rok 2019. Už podle informací ze začátku ledna 2019 se zdá, že ten letošní rok bude jak po ekonomické tak i politické stránce velmi turbulentí. Stabilní růst v prodeji EV, který se očekává, je tak v kontextu těchto okolností alespoň nějakou zárukou.”
Podle Bloombergu Čína bude mít obrovský podíl s 1,5 miliony předpokládaných prodejů EV. Evropa by měla následovat s necelými 500 000 prodaných vozů. Severní Amerika by mírně vzrostla na zhruba 425 000 dodávek. Zatímco Japonsko a Jižní Korea by se měly dostat na solidních 100 000 kusů.
Čína bude i nadále silně růst díky velkému tlaku na prodej elektromobilů a to i s ohledem na stále se zhoršující podmínky ve velkých městech.
Colin McKerracher, vedoucí pokročilé dopravy v BNEF, říká: “Čínský trh je v průměru a nedávné každoroční zdvojnásobení prodejů je nepravděpodobné, že by mělo trvat i v roce 2019. Očekáváme, že dotace budou sníženy už v únoru, ale s postupným snižováním, které bude trvat až do konce 2. čtvrtletí. Kvóta “Nová energetická vozidla” vstoupí v platnost tento rok, ale požadavky na rok 2019 jsou poměrně skromné. Širší makroekonomické faktory (vyšší úrokové sazby a zpomalení spotřebitelských výdajů) budou mít také dopad na celosvětové tržby. Na trzích, jako jsou Spojené státy a Spojené království, již přímá nákupní dotace začíná zastavovat.”
zdroj: InsideEVs
Zahraniční agentura Bloomberg NEF očekává 2,6 miliónů prodaných elektromobilů v letošním roce. Z toho neskutečných 57 % v Číně.
Tip: Za 15 let má být polovina nových aut elektrických
Bude se tak jednat o další výrazný nárůst prodeje elektrických vozidel. Pokud dojde k jejich předpovědi, bude to představovat zhruba 40% tempo růstu proti roku 2018. Pokud bychom se však podívali na růst v roce 2018, tak ta čísla zase tak působivá nebudou. Oproti roku 2017 byl v minulém roce nárůst dokonce o 70%. Nicméně se jedná o stabilní růst.
“Pokud vám slovo “stabilní” přijde už nudné, pak věřte, že to jistě neplatí v celkovém pohledu na rok 2019. Už podle informací ze začátku ledna 2019 se zdá, že ten letošní rok bude jak po ekonomické tak i politické stránce velmi turbulentí. Stabilní růst v prodeji EV, který se očekává, je tak v kontextu těchto okolností alespoň nějakou zárukou.”
Podle Bloombergu Čína bude mít obrovský podíl s 1,5 miliony předpokládaných prodejů EV. Evropa by měla následovat s necelými 500 000 prodaných vozů. Severní Amerika by mírně vzrostla na zhruba 425 000 dodávek. Zatímco Japonsko a Jižní Korea by se měly dostat na solidních 100 000 kusů.
Čína bude i nadále silně růst díky velkému tlaku na prodej elektromobilů a to i s ohledem na stále se zhoršující podmínky ve velkých městech.
Colin McKerracher, vedoucí pokročilé dopravy v BNEF, říká: “Čínský trh je v průměru a nedávné každoroční zdvojnásobení prodejů je nepravděpodobné, že by mělo trvat i v roce 2019. Očekáváme, že dotace budou sníženy už v únoru, ale s postupným snižováním, které bude trvat až do konce 2. čtvrtletí. Kvóta “Nová energetická vozidla” vstoupí v platnost tento rok, ale požadavky na rok 2019 jsou poměrně skromné. Širší makroekonomické faktory (vyšší úrokové sazby a zpomalení spotřebitelských výdajů) budou mít také dopad na celosvětové tržby. Na trzích, jako jsou Spojené státy a Spojené království, již přímá nákupní dotace začíná zastavovat.”
zdroj: InsideEVs