V diskusi o elektromobilech často slyšíme, že masivnější nástup elektromobilů by mohl přivodit kolaps energetické rozvodné sítě. Prý tomu tak není.
Podívejme se na kalkulaci v dopravně nejhustěji obsluhovaném regionu – v Praze. Test Peugeotu iOn odhalil, že dnes elektromobily spotřebují na 100 km max. kolem 18 kWh až 20 kWh energie. Pokud všechny registrované automobily (v Praze je to 630 000 aut) ujedou každý den 30 km, pak celkem za rok je to: 630 000 aut x 30 km x 365 dní = 6 898 500 000 kilometrů za rok.
Průměrnou spotřebu elektrické budeme po zaokrouhlení počítat 20 kWh na 100 km. Pokud by všechna auta v Praze začala jezdit na elektřinu, jaká by byla roční spotřeba elektrické energie?
Celkem 6,9 miliard kilometrů za rok. Spotřeba energie 20 kWh na 100 km.
6 900 000 000 km x 20 kWh / 100 km = 1 380 000 000 kWh energie = 1,38 TWh
Stávající spotřeba elektrické energie v Praze je 6,1 TWh za rok. Pokud všechny automobily v Praze začnou jezdit na elektřinu, naroste spotřeba energie o 1,38 TWh, to je o 22%. A to je samozřejmě jen teorie, mluvíme o tom, že to musí být všechna vozidla a to je nereálné.
Spotřeba elektrické energie u elektromobilů je v poměru se spotřebou v jiných oblastech tak nízká, že celoplošné zavedení elektromobily, i v tak hustě obydlených oblastech jako je Praha, se reálně nikterak neprojeví na nárůstu spotřeby elektrické energie.
Jakékoliv spekulace o tom, že rozvodná síť není na elektromobilu stavěna, že elektromobily přinesou výrazné zdražení energie, že se budou muset stavět desítky dalších elektráren a další podobná tvrzení jsou nepodložená, zavádějící a záměrně falešná.
Navíc, v případě umístění pouhých 10 čtverečních metrů solárních panelů na vlastní střeše lze vyprodukovat v průběhu 20 let energii na 300 000 čistých kilometrů. To je ideální řešení pro snížení nákladů na provoz elektromobilu na minimum.
zdroj: kalkulaci zpracovala firma GWL/Power (v ČR zastoupená firmou i4wifi a.s.) na základě veřejně dostupných informací na internetu. Informace o nabídce firmy GWL/Power naleznete na www.ev-power.eu.
V diskusi o elektromobilech často slyšíme, že masivnější nástup elektromobilů by mohl přivodit kolaps energetické rozvodné sítě. Prý tomu tak není.
Podívejme se na kalkulaci v dopravně nejhustěji obsluhovaném regionu – v Praze. Test Peugeotu iOn odhalil, že dnes elektromobily spotřebují na 100 km max. kolem 18 kWh až 20 kWh energie. Pokud všechny registrované automobily (v Praze je to 630 000 aut) ujedou každý den 30 km, pak celkem za rok je to: 630 000 aut x 30 km x 365 dní = 6 898 500 000 kilometrů za rok.
Průměrnou spotřebu elektrické budeme po zaokrouhlení počítat 20 kWh na 100 km. Pokud by všechna auta v Praze začala jezdit na elektřinu, jaká by byla roční spotřeba elektrické energie?
Celkem 6,9 miliard kilometrů za rok. Spotřeba energie 20 kWh na 100 km.
6 900 000 000 km x 20 kWh / 100 km = 1 380 000 000 kWh energie = 1,38 TWh
Stávající spotřeba elektrické energie v Praze je 6,1 TWh za rok. Pokud všechny automobily v Praze začnou jezdit na elektřinu, naroste spotřeba energie o 1,38 TWh, to je o 22%. A to je samozřejmě jen teorie, mluvíme o tom, že to musí být všechna vozidla a to je nereálné.
Spotřeba elektrické energie u elektromobilů je v poměru se spotřebou v jiných oblastech tak nízká, že celoplošné zavedení elektromobily, i v tak hustě obydlených oblastech jako je Praha, se reálně nikterak neprojeví na nárůstu spotřeby elektrické energie.
Jakékoliv spekulace o tom, že rozvodná síť není na elektromobilu stavěna, že elektromobily přinesou výrazné zdražení energie, že se budou muset stavět desítky dalších elektráren a další podobná tvrzení jsou nepodložená, zavádějící a záměrně falešná.
Navíc, v případě umístění pouhých 10 čtverečních metrů solárních panelů na vlastní střeše lze vyprodukovat v průběhu 20 let energii na 300 000 čistých kilometrů. To je ideální řešení pro snížení nákladů na provoz elektromobilu na minimum.
zdroj: kalkulaci zpracovala firma GWL/Power (v ČR zastoupená firmou i4wifi a.s.) na základě veřejně dostupných informací na internetu. Informace o nabídce firmy GWL/Power naleznete na www.ev-power.eu.