ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Elektromobily – kolaps energetické sítě?

  |  2 komentáře  |  autor: Luděk Srb

V diskusi o elektromobilech často slyšíme, že masivnější nástup elektromobilů by mohl přivodit kolaps energetické rozvodné sítě. Prý tomu tak není.

Podívejme se na kalkulaci v dopravně nejhustěji obsluhovaném regionu – v Praze. Test Peugeotu iOn odhalil, že dnes elektromobily spotřebují na 100 km max. kolem 18 kWh až 20 kWh energie. Pokud všechny registrované automobily (v Praze je to 630 000 aut) ujedou každý den 30 km, pak celkem za rok je to: 630 000 aut x 30 km x 365 dní = 6 898 500 000 kilometrů za rok.

Průměrnou spotřebu elektrické budeme po zaokrouhlení počítat 20 kWh na 100 km. Pokud by všechna auta v Praze začala jezdit na elektřinu, jaká by byla roční spotřeba elektrické energie?

Celkem 6,9 miliard kilometrů za rok. Spotřeba energie 20 kWh na 100 km.

6 900 000 000 km x 20 kWh / 100 km = 1 380 000 000 kWh energie = 1,38 TWh

Stávající spotřeba elektrické energie v Praze je 6,1 TWh za rok. Pokud všechny automobily v Praze začnou jezdit na elektřinu, naroste spotřeba energie o 1,38 TWh, to je o 22%. A to je samozřejmě jen teorie, mluvíme o tom, že to musí být všechna vozidla a to je nereálné.

Spotřeba elektrické energie u elektromobilů je v poměru se spotřebou v jiných oblastech tak nízká, že celoplošné zavedení elektromobily, i v tak hustě obydlených oblastech jako je Praha, se reálně nikterak neprojeví na nárůstu spotřeby elektrické energie.

Jakékoliv spekulace o tom, že rozvodná síť není na elektromobilu stavěna, že elektromobily přinesou výrazné zdražení energie, že se budou muset stavět desítky dalších elektráren a další podobná tvrzení jsou nepodložená, zavádějící a záměrně falešná.

Navíc, v případě umístění pouhých 10 čtverečních metrů solárních panelů na vlastní střeše lze vyprodukovat v průběhu 20 let energii na 300 000 čistých kilometrů. To je ideální řešení pro snížení nákladů na provoz elektromobilu na minimum.

zdroj: kalkulaci zpracovala firma GWL/Power (v ČR zastoupená firmou i4wifi a.s.) na základě veřejně dostupných informací na internetu. Informace o nabídce firmy GWL/Power naleznete na www.ev-power.eu.

ČLÁNKY:, ,

Diskuze

2
Komentujte

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
VlSlzw Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
lzw
lzw

Problém číslo jedna, elektromobily budou pravděpodobně připojovány na konci dne, po návratu domů, což zkoncentruje odběr do jednoho krátkého a o to intenzivnějšího odběru. Tohle se naštěstí dá řešit pomocí řízení odběru, na tzv „noční proud“ pomohly by pak elektrisační soustavě v s rozložením zátěže, postavme dvě jaderky, rekonstrukce energetické sítě a jsme za vodou.
Problém číslo dva je ta zmiňovaná fotovoltaika, sama o sobě je černou dírou na peníze a ne zdrojem energie, plus jak na potvoru vyrábí energii ve dne, kdy jsou auta na silnici a v jak napotvoru vyrábějí nejvíce energie v době kdy je automobily potřebují nejméně.

VlS
VlS

Vím, že je to pozdě, ale názor, že je problém v tom, že se elektromobily zapojí na konci dne a že toto bude dělat problém je asi tak stejný jako, že by jste si myslel, že na konci dne přijodu lidi a pustí si elektrickou troubu (odběr 2 kW) a konvici na vodu (odběr také 1 až 2 kW).

A nevím o tom, že by to rozvodná sít nevydržela.

Srovnejte s odběrem nabíjení elektrikcých auto po návratu domů které mají 2 až 3kW

Nissan Leaf Nismo: sportovně laděný elektromobil

Nissan Leaf Nismo: sportovně laděný elektromobil

DNES  |  Martin Skořepa  |  diskuze (0)

Spojení sportovně laděný elektromobil není jen sen, ale realita, a do budoucna se bude objevovat nejspíše čím dále častěji. Jeden takový…

Tesla Model 3 Performance je nejlepší, říkají zahraniční kolegové

Tesla Model 3 Performance je nejlepší, říkají zahraniční kolegové

VČERA  |  Martin Skořepa  |  diskuze (1)

Jeden z předních zahraničních webů o elektrických vozech nyní jako jeden z prvních vyzkoušel testovací jízdu s finální verzí vyšší varianty…

Budoucnost elektroaut? Do roku 2035 se zvýší prodej o 1480 %

Budoucnost elektroaut? Do roku 2035 se zvýší prodej o 1480 %

VČERA  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

V příštích letech nastane zlatá éra elektrických vozů, předpovídá v nejnovějším průzkumu trhu japonská společnost Fuji Keizai Group. Auta s elektrickým pohonem,…

Mobilní zobrazení