ElektrickéVozy.cz

Elektromobily – kolaps energetické sítě?

  |  2 komentáře  |  autor: Luděk Srb

V diskusi o elektromobilech často slyšíme, že masivnější nástup elektromobilů by mohl přivodit kolaps energetické rozvodné sítě. Prý tomu tak není.

Podívejme se na kalkulaci v dopravně nejhustěji obsluhovaném regionu – v Praze. Test Peugeotu iOn odhalil, že dnes elektromobily spotřebují na 100 km max. kolem 18 kWh až 20 kWh energie. Pokud všechny registrované automobily (v Praze je to 630 000 aut) ujedou každý den 30 km, pak celkem za rok je to: 630 000 aut x 30 km x 365 dní = 6 898 500 000 kilometrů za rok.

Průměrnou spotřebu elektrické budeme po zaokrouhlení počítat 20 kWh na 100 km. Pokud by všechna auta v Praze začala jezdit na elektřinu, jaká by byla roční spotřeba elektrické energie?

Celkem 6,9 miliard kilometrů za rok. Spotřeba energie 20 kWh na 100 km.

6 900 000 000 km x 20 kWh / 100 km = 1 380 000 000 kWh energie = 1,38 TWh

Stávající spotřeba elektrické energie v Praze je 6,1 TWh za rok. Pokud všechny automobily v Praze začnou jezdit na elektřinu, naroste spotřeba energie o 1,38 TWh, to je o 22%. A to je samozřejmě jen teorie, mluvíme o tom, že to musí být všechna vozidla a to je nereálné.

Spotřeba elektrické energie u elektromobilů je v poměru se spotřebou v jiných oblastech tak nízká, že celoplošné zavedení elektromobily, i v tak hustě obydlených oblastech jako je Praha, se reálně nikterak neprojeví na nárůstu spotřeby elektrické energie.

Jakékoliv spekulace o tom, že rozvodná síť není na elektromobilu stavěna, že elektromobily přinesou výrazné zdražení energie, že se budou muset stavět desítky dalších elektráren a další podobná tvrzení jsou nepodložená, zavádějící a záměrně falešná.

Navíc, v případě umístění pouhých 10 čtverečních metrů solárních panelů na vlastní střeše lze vyprodukovat v průběhu 20 let energii na 300 000 čistých kilometrů. To je ideální řešení pro snížení nákladů na provoz elektromobilu na minimum.

zdroj: kalkulaci zpracovala firma GWL/Power (v ČR zastoupená firmou i4wifi a.s.) na základě veřejně dostupných informací na internetu. Informace o nabídce firmy GWL/Power naleznete na www.ev-power.eu.

ČLÁNKY:, ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
lzw
lzw

Problém číslo jedna, elektromobily budou pravděpodobně připojovány na konci dne, po návratu domů, což zkoncentruje odběr do jednoho krátkého a o to intenzivnějšího odběru. Tohle se naštěstí dá řešit pomocí řízení odběru, na tzv „noční proud“ pomohly by pak elektrisační soustavě v s rozložením zátěže, postavme dvě jaderky, rekonstrukce energetické sítě a jsme za vodou.
Problém číslo dva je ta zmiňovaná fotovoltaika, sama o sobě je černou dírou na peníze a ne zdrojem energie, plus jak na potvoru vyrábí energii ve dne, kdy jsou auta na silnici a v jak napotvoru vyrábějí nejvíce energie v době kdy je automobily potřebují nejméně.

VlS
VlS

Vím, že je to pozdě, ale názor, že je problém v tom, že se elektromobily zapojí na konci dne a že toto bude dělat problém je asi tak stejný jako, že by jste si myslel, že na konci dne přijodu lidi a pustí si elektrickou troubu (odběr 2 kW) a konvici na vodu (odběr také 1 až 2 kW).

A nevím o tom, že by to rozvodná sít nevydržela.

Srovnejte s odběrem nabíjení elektrikcých auto po návratu domů které mají 2 až 3kW

Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

1. 4. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Modernizovaný Lexus CT 200h (2017) staví na osvědčených základech japonské automobilky, přesto dokáže být značně originální. Na začátku všeho byl nelehký…

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

11. 3. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (1)

Elektromobily nejsou zase tak ekologické, jak by se na první pohled mohlo zdát. A nulové emise jsou mýtus. Ano, samozřejmě,…

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Mobilní zobrazení