Automobilka Peugeot se chce přidat do otevřeného boje proti převaze Tesly. Model 3 jde skvěle na odbyt a francouzská značka si chce část těchto příjmů převzít. Proto nyní pracuje na novém voze, který fanoušky Tesly přiměje ke změně značky. Má Peugeot šanci na úspěch?
Pro znalce a fanoušky tradiční značky by nemělo jít o žádné překvapení. Peugeot se nechystá přijít na trh s něčím unikátním, hovoří o plně elektrické verzi modelu 508. Vychází ze studie Inception a na trh by jej chtěla skupina Stellantis uvést v roce 2028. Vůz bude pravděpodobně postaven na střední verzi elektrické platformy STLA Medium. Na té stojí i elektrické SUV e-3008 a e-5008.
Životní cyklus současné generace modelu 508 se totiž pomalu blíží ke konci. Je jisté, že další model již nedostane spalovací pohon a pokud si chce Peugeot zachovat svojí širokou nabídku a historickou řadu sedanů, bude muset tento model reinkarnovat do elektrické podoby. Z dosavadních modelů víme, že zvolená platforma je schopná s bateriemi v rozsahu od 87 do 104 kWh nabídnout dojezd mezi 400 a 700 kilometry. To se zdá být skvělým základním kamenem pro konkurenta malého modelu Tesly. Největším omezením platformy ale může být její pomalejší nabíjení a 400V palubní architektura.
Čtěte také: Obr s moderní technikou. Sedmimístný Peugeot e-5008 má 320 koní a dojezd 660 km
Taková realita by neměla vadit ve srovnání s Teslou, ta je na tom s architekturou velmi podobně. Plusové body ale Peugeot plánuje získat v oblasti designu. Vize Inception reflektuje vzhled a design sedanů značky ze 70. a 80. let. Ten doplňuje charakteristicky i velký znak lva. Při pohledu na nový model byste tak měli poznat historii v modelech 504 a následně v 505.
Vize Inception ovšem naznačuje posun automobilky a její vývoj od roku 2025 dále. Zatímco dnes si zákazníci mohou modely pořídit jak ve spalovací, tak v elektrické variantě, tímto rokem se má od fosilních zdrojů upustit a nové platformy již se spalovacími agregáty počítat nebudou. I taková razantní změna se proto může propsat do designu vozidel. Cíle značky přitom nejsou vůbec nízké. V roce 2030 by se Peugeot chtěl stát předním výrobcem elektromobilů na evropském kontinentu.
Automobilka Peugeot se chce přidat do otevřeného boje proti převaze Tesly. Model 3 jde skvěle na odbyt a francouzská značka si chce část těchto příjmů převzít. Proto nyní pracuje na novém voze, který fanoušky Tesly přiměje ke změně značky. Má Peugeot šanci na úspěch?
Pro znalce a fanoušky tradiční značky by nemělo jít o žádné překvapení. Peugeot se nechystá přijít na trh s něčím unikátním, hovoří o plně elektrické verzi modelu 508. Vychází ze studie Inception a na trh by jej chtěla skupina Stellantis uvést v roce 2028. Vůz bude pravděpodobně postaven na střední verzi elektrické platformy STLA Medium. Na té stojí i elektrické SUV e-3008 a e-5008.
Životní cyklus současné generace modelu 508 se totiž pomalu blíží ke konci. Je jisté, že další model již nedostane spalovací pohon a pokud si chce Peugeot zachovat svojí širokou nabídku a historickou řadu sedanů, bude muset tento model reinkarnovat do elektrické podoby. Z dosavadních modelů víme, že zvolená platforma je schopná s bateriemi v rozsahu od 87 do 104 kWh nabídnout dojezd mezi 400 a 700 kilometry. To se zdá být skvělým základním kamenem pro konkurenta malého modelu Tesly. Největším omezením platformy ale může být její pomalejší nabíjení a 400V palubní architektura.
Čtěte také: Obr s moderní technikou. Sedmimístný Peugeot e-5008 má 320 koní a dojezd 660 km
Taková realita by neměla vadit ve srovnání s Teslou, ta je na tom s architekturou velmi podobně. Plusové body ale Peugeot plánuje získat v oblasti designu. Vize Inception reflektuje vzhled a design sedanů značky ze 70. a 80. let. Ten doplňuje charakteristicky i velký znak lva. Při pohledu na nový model byste tak měli poznat historii v modelech 504 a následně v 505.
Vize Inception ovšem naznačuje posun automobilky a její vývoj od roku 2025 dále. Zatímco dnes si zákazníci mohou modely pořídit jak ve spalovací, tak v elektrické variantě, tímto rokem se má od fosilních zdrojů upustit a nové platformy již se spalovacími agregáty počítat nebudou. I taková razantní změna se proto může propsat do designu vozidel. Cíle značky přitom nejsou vůbec nízké. V roce 2030 by se Peugeot chtěl stát předním výrobcem elektromobilů na evropském kontinentu.