Elektromobil Nissan Leaf má svolávací akci z velmi kuriózního důvodu
- Nissan Leaf má problém, který vyřeší svolávací akce
- Na opravu musí téměř 65 tisíc aut
- Co se u tohoto elektromobilu zjistilo závadného?

Model Nissan Leaf je považován za otce novodobých elektromobilů. Auto na baterky, které bylo od podlahy postaveno s tímto záměrem (a ne jako předělávka ze spalovacího auta – pozn. redakce), patřilo právem například v Evropě mezi nejprodávanější elektromobily na trhu. Mělo především dlouhý dojezd a bylo i poměrně prostorné, lež vlivem času zestárlo a nezachránila ho ani vylepšená, nová generace.
Svolávací akce na Nissan Leaf
Novější, druhá generace Nissanu Leaf z modelového roku 2018 teď navíc musí na opravu, protože japonská automobilka vyhlásila velkou svolávací akci na celkem 64 700 aut. U nich přitom nehrozí žádné bezpečnostní riziko, ale jde „jen“ o chybu v manuálu.
Jenže právě touto chybou, kdy je v manuálu od Nissanu špatným způsobem popsáno, jak máte odmrazovat čelní sklo, může paradoxně dojít k prodloužení doby potřebné pro odmazení skla v autě. Návod v infotainmentu doporučuje zapnout ventilátor klimatizační soustavy na maximální výkon, jenže v takovém případě se topení přepne do bezpečnostního režimu, čímž se vše časově protáhne.

Čtěte také: Pastva pro oči! Nový elektrický sporťák od Nissanu vás posadí na zadek
Elektromobil z Japonska má nástupce
Elektromobil Nissan Leaf byl velice populární a prodávaný i v České republice, takže je dost možné, že se jeho majitelům kvůli nejnovější svolávací akci ozve prodejce. Nicméně je to poměrně smutný konec a odchod přelomového elektrického auta, který posunul a proslavil elektromobilitu v předchozí dekádě.
Aktuálně je jeho osud sečten a nástupce se nedočká. Za dva roky jej totiž nahradí zcela jiný model, a sice SUV Nissan Ariya. Ten využívá novou elektrickou platformu CMF-EV od aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, tedy stejně jako například povedený Renault Megane E-Tech.
Autor článku

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.