Elektromobil nikdy nebyl levnější. Dacia Spring zlevňuje o 250 tisíc
- Nejlevnější elektromobil opět posouvá hranice reality
- Cenu Dacia Spring snižuje o 250 tisíc!
- Upřednostníte základní elektromobil před ojetým spalovákem?

Dacia Spring je dlouhodobě jedním z nejlevnějších elektromobilů nejen na českém trhu. Běžně ji pořídíte od necelých 600 tisíc, a to je hluboko pod cenovkou konkurečních modelů. Rumunskému výrobci se ale cena zdála být i tak příliš vysoká. Nově je možné vůz pořídit za neskutečných 315 tisíc korun. Než se vydáte k nejbližšímu dealerovi, čtěte pozorně dál.
Češi opět ostrouhají
Okolo hranice 300 tisíc jsme zvyklí vídat malá spalovací vozidla a širokou škálu ojetých modelů. Tímto tahem si Dacia zajistí zvýšený zájem o městský elektromobil s dostačující výbavou. Kde je tedy ten háček? Nabídka je platná pouze na území Německa. I poté je třeba, aby si vůz zakoupil občan této země. Výrazná sleva má být kompenzací za ukončení dotačních programů mísstním fyzickým osobám. Vůz si musí objednat do konce března 2024.
Za cenu 314 tisíc korun (12 750 eur) dostanou zájemci základní verzi modelu Spring o výkonu 45 koní. Je to absolutní základ nabídky, který v Česku momentálně ani neobjednáte. S baterií o kapacitě 26,8 kWh ale budete schopni po městě bez nabíjení ujet mezi 200 až 300 kilometry. To je i cílem vozu a nízký výkon tedy nebude omezující. Koneckonců, za takovou cenu budete zajisté ochotni udělat pár kompromisů.

Čtěte také: Itálie plánuje dotace na elektromobily pro nízkopříjmové skupiny
Budou Němci kupovat auto za hubičku?
Ani lehce výkonnější verze o 65 koních vaši peněženku nezruinuje. V akční nabídce ji pořídíte za 14 550 eur. Dacia cenu dotuje ze svých zdrojů částkou deset tisíc eur. V přepočtu se tak nedostanete ani na 360 tisíc korun. U našich prodejců aktuálně platí ceníková cena od 576 400 korun. Kapacita baterie se shoduje u obou verzí, hodnota dojezdu se taktéž příliš neliší.
V České republice se dotační programy pro fyzické osoby neustále čekáme. Naprostá většina nových elektromobilů tak i nadále putuje k živnostníkům a k právnickým osobám. Zatím to vypadá, že akce podobného typu, které Dacia nabízí v zahraničí, se u nás nechystají. Věříme, že i zde by měla velký úspěch. Za takovou cenu už si kdejaký zájemce rozmyslí, zda si pořídí sedm let staré ojeté vozidlo nebo základní nový elektromobil.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.