Elektromobil Mazda 6e míří do Česka. Má atraktivní cenu i skvělou výbavu

Mazda 6e má vyváženou kombinaci výkonu, dojezdu a bohaté výbavy. S cenou od 1 069 900 Kč nabízí kvalitní materiály, či moderní technologie.
Za dobrou cenu skvělá výbava
Mazda podobně jako další japonské značky nikdy nebyla úplně tahounem v elektromobilitě a první volbou pro zájemce o elektrické auto. Nová Mazda 6e by to však mohla změnit. Stylový elektrický fastback, o kterém jsme na Elektrickevozy.cz psali už na začátku roku, konečně zná oficiální české ceny.
Základní verze Mazda 6e Takumi s výkonem 190 kW a menším 68,8kWh akumulátorem startuje na 1 069 900 Kč. Na opačném konci nabídky stojí výbava Takumi Plus se silnější 80kWh baterií a výkonem 180 kW, která nabídne dojezd až 552 kilometrů podle WLTP. Cena? Stále rozumných 1 153 900 Kč. Zásadní je, že i základ už má bohatou výbavu včetně 19“ kol, panoramatické střechy, Head-up displeje s rozšířenou realitou nebo adaptivního tempomatu.
Pokud jde o další technické specifikace, zákazníky určitě potěší i rychlé nabíjení – až 165 kW u verze s 68,8kWh LFP baterií to znamená, že za čtvrt hodiny přibude dojezd až 235 kilometrů. Verze Mazda 6e Long Range pak disponuje 80kWh Li-Ion NMC baterií s maximálním výkonem nabíjení 95 kW. V interiéru nechybí kvalitní materiály jako kůže Nappa, semiš nebo dřevo, přehledné ovládání a minimalistický japonský styl. Vše navíc podpořeno špičkovým bezpečnostním arzenálem včetně systému proti nechtěnému opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo asistenta při couvání.

V konkurenci se neztratí
Mazda 6e se tak okamžitě řadí mezi zajímavé alternativy k zavedeným elektromobilům ve střední třídě. Oproti Hyundai Ioniq 6, Tesle Model 3 nebo BMW i4 totiž nabízí vyvážený mix výbavy a komfortu, aniž by tlačila na zbytečnou digitalizaci. Nehraje si na futuristickou laboratoř na kolech. Drží se toho, co funguje. Ergonomické ovládání, kvalitní zpracování doplněny o moderní funkce, které však nejsou samoúčelné, ale skutečně užitečné.
Z pohledu ceny je Mazda 6e velmi dobře postavená. S Teslou Model 3 je více méně nastejno. V základní verzi je Tesla o 64 tisíc levnější, ale naopak ve verzi s prodlouženým dojezdem je levnější Mazda o necelých 21 tisíc. Další vážný konkurent Volkswagen ID.7 ve verzi Pro Limited s pohonem zadních kol pak vychází proti Mazdě 6e Long Range dráž o bezmála čtvrt milionu.
Nová Mazda 6e tak může na českém trhu sehrát velmi zajímavou roli. Přesně trefuje potřeby spíše konzervativnějších zákazníků, kteří se sice již rozhodli přejít k elektromobilitě, ale nehodlají rezignovat na klasické ovládání, smysluplné funkce a styl. A právě v tom spočívá její největší síla. Přináší elektromobilitu bez kompromisů, ale zároveň bez extrémů.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.