Elektromobil jako hasičský vůz. Nejvyspělejší technika pomáhá při výjezdech

  • Přesvědčí důvěra hasičů v elektromobily i ostatní?
  • Jeden hasičský vůz jezdící na elektřinu vám dnes představíme
  • Má skvělé parametry a špičkovou techniku
Hasičský vůz elektromobil HazMat1

Hasičský vůz HazMat1 jezdí plně na elektřinu a má nejvyspělejší techniku

Hasičský sbor v americkém městě Cambridge uvedl do provozu první plně elektrické hasičské vozidlo. Tento inovativní vůz, pojmenovaný HazMat1, je postaven na elektrickém podvozku International eMV a vznikl díky dlouhodobé spolupráci s renomovanou firmou Rosenbauer. Slouží jako mobilní velitelství při zásazích spojených s nebezpečnými materiály a je vybaven elektronickou knihovnou, která poskytuje posádce klíčové informace během řešení mimořádných událostí.

HazMat1 je hasičský vůz na baterie

Technické parametry nového hasičského vozu jsou impozantní. S celkovou hmotností 15 tun a elektrickým motorem, který produkuje až 2 354 Nm točivého momentu, poskytuje HazMat1 dostatečný výkon i pro ty nejnáročnější zásahy. Díky bateriím s kapacitou 210 kWh je vozidlo schopné ujet přibližně 217 km na jedno nabití. Vozidlo je dále vybaveno pomocným systémem napájeným dvěma 12V AGM bateriemi, které se nabíjejí prostřednictvím hlavní 609V vysokonapěťové architektury.

Ekologické a technické zlepšení

HazMat1 nahradil 25 let staré dieselové vozidlo, což přináší nejen ekologický přínos pro obyvatele města a jeho okolí, ale také výrazné technologické zlepšení hasičského vozu. Navíc eliminace emisí z dieselového motoru zlepšuje pracovní prostředí pro hasiče, kteří tak mohou pracovat v čistším a zdravějším prostředí.


Čtěte také: Nejnovější statistika umlčí kritiky. Jak často se mění baterie v elektromobilech?


Výzvy při výrobě

Výroba hasičských vozidel je nákladný a složitý proces, který vyžaduje vysokou úroveň spolehlivosti a přizpůsobení se specifickým potřebám jednotlivých hasičských sborů. Avšak i přes počáteční obavy se díky odborné pomoci Joea Jenkinsa ze společnosti Navistar podařilo hasiče přesvědčit o nesporných výhodách tohoto vozidla, což vedlo k jeho úspěšnému nasazení do služby.

Důvěra v elektromobily

Zavedení HazMat1 do služby může být významným krokem vpřed pro hasičské záchranné sbory po celém světě. Ukazuje, že je možné kombinovat pokrokovou technologii s tradičním posláním sloužit občanům s maximální efektivitou a ohledem na životní prostředí.

Vzhledem k tomu, že elektromobily hoří až 60× méně často než vozidla se spalovacími motory, jsou obavy z jejich požárů z velké části zbytečné. Když se navíc i samotní hasiči rozhodli používat elektromobily ve své výbavě, je to jasný signál o jejich důvěře v tuto technologii. Tento krok by tak mohl posílit důvěru veřejnosti ve spolehlivost a bezpečnost elektrických bateriových vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobil jako hasičský vůz. Nejvyspělejší technika pomáhá při výjezdech

  • Přesvědčí důvěra hasičů v elektromobily i ostatní?
  • Jeden hasičský vůz jezdící na elektřinu vám dnes představíme
  • Má skvělé parametry a špičkovou techniku
Hasičský vůz elektromobil HazMat1

Hasičský vůz HazMat1 jezdí plně na elektřinu a má nejvyspělejší techniku

Hasičský sbor v americkém městě Cambridge uvedl do provozu první plně elektrické hasičské vozidlo. Tento inovativní vůz, pojmenovaný HazMat1, je postaven na elektrickém podvozku International eMV a vznikl díky dlouhodobé spolupráci s renomovanou firmou Rosenbauer. Slouží jako mobilní velitelství při zásazích spojených s nebezpečnými materiály a je vybaven elektronickou knihovnou, která poskytuje posádce klíčové informace během řešení mimořádných událostí.

HazMat1 je hasičský vůz na baterie

Technické parametry nového hasičského vozu jsou impozantní. S celkovou hmotností 15 tun a elektrickým motorem, který produkuje až 2 354 Nm točivého momentu, poskytuje HazMat1 dostatečný výkon i pro ty nejnáročnější zásahy. Díky bateriím s kapacitou 210 kWh je vozidlo schopné ujet přibližně 217 km na jedno nabití. Vozidlo je dále vybaveno pomocným systémem napájeným dvěma 12V AGM bateriemi, které se nabíjejí prostřednictvím hlavní 609V vysokonapěťové architektury.

Ekologické a technické zlepšení

HazMat1 nahradil 25 let staré dieselové vozidlo, což přináší nejen ekologický přínos pro obyvatele města a jeho okolí, ale také výrazné technologické zlepšení hasičského vozu. Navíc eliminace emisí z dieselového motoru zlepšuje pracovní prostředí pro hasiče, kteří tak mohou pracovat v čistším a zdravějším prostředí.


Čtěte také: Nejnovější statistika umlčí kritiky. Jak často se mění baterie v elektromobilech?


Výzvy při výrobě

Výroba hasičských vozidel je nákladný a složitý proces, který vyžaduje vysokou úroveň spolehlivosti a přizpůsobení se specifickým potřebám jednotlivých hasičských sborů. Avšak i přes počáteční obavy se díky odborné pomoci Joea Jenkinsa ze společnosti Navistar podařilo hasiče přesvědčit o nesporných výhodách tohoto vozidla, což vedlo k jeho úspěšnému nasazení do služby.

Důvěra v elektromobily

Zavedení HazMat1 do služby může být významným krokem vpřed pro hasičské záchranné sbory po celém světě. Ukazuje, že je možné kombinovat pokrokovou technologii s tradičním posláním sloužit občanům s maximální efektivitou a ohledem na životní prostředí.

Vzhledem k tomu, že elektromobily hoří až 60× méně často než vozidla se spalovacími motory, jsou obavy z jejich požárů z velké části zbytečné. Když se navíc i samotní hasiči rozhodli používat elektromobily ve své výbavě, je to jasný signál o jejich důvěře v tuto technologii. Tento krok by tak mohl posílit důvěru veřejnosti ve spolehlivost a bezpečnost elektrických bateriových vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."