Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense: prvotina bez kompromisů?

Prémiová značka DS má ve své nabídce první elektromobil, se kterým bude chtít nejen splnit emisní normy, ale také využít výhody jeho plně elektrického pohonu, který se pro luxusní auta skvěle hodí. Nové DS 3 Crossback E-Tense má navíc i celkem zajímavý mix špičkových technologií.

První elektromobil značky, DS 3 Crossback E-Tense | foto: DS

TIP: Při zakoupení elektrických novinek DS 3 a DS 7 teď získáte nabíjení zdarma

Elektromobil a luxus

Francouzi u svého prvního elektromobilu v propagačních letácích lákají především na stylový design, který se bez debat povedl a působí vskutku honosně a vznešeně. Díky elektrickému pohonu je pak zajištěn maximální luxus a pohodlí, možná ještě vyšší než v případě vozů s konvenčním pohonem. Elektromotor je totiž tichý a má nulové vibrace a když se k tomu přičte ještě skvěle zvládnuté těsnění kabiny, může jít doslova o pohlazení na duši.

Pokud jde o specifikace, DS 3 Crossback je nabízený vedle dieselového a benzinového provedení v čistě elektrické verzi s označením E-Tense. Elektromobil má Li-Ion baterie s kapacitou 50 kWh umístěné šikovně v podlaze vozu, takže to neubírá ani píď drahoceného prostoru v kabině či kufru. Dojezd dle normy WLTP činí 320 km, reálně to bude o něco méně. S výkonem 100 kW a 260 Nm na přední nápravě to “déesko” zvládne na stovku za 9 sekund, maximálka pak činí 150 km/hod. Tedy pokud se bavíme o sportovním režimu, v normálním či eko režimu je auto samozřejmě méně ochotné.

Neztrácejte čas nabíjením

Pokud jde o baterie a nabíjení, s rychlonabíječkou o výkonu 100 kW postačí pro nabití z 0 na 80 % jen 30 minut. Pokud pak nabíjíte doma v garáži, tak s palubní 11kW nabíječkou elektromobil plně dobijete za 5 hodin. Záruka na baterie je 8 let nebo 160 000 km s tím, že zůstane nejméně 70 % původní kapacity. Stejné podmínky najdeme i u konkurence. Z výbavy se pak sluší vyzdvihnout například Head-up displej (HUD), autopilota pro řízení a udržování vzdálenosti za před vámi jedoucím autem, či dva režimy rekuperace, kdy v prvním případě se auto chová spíše jako spalovací a ve druhém pak spíše jako např. Tesla.

Interiér elektromobilu značky DS | foto: DS

Nové DS 3 Crossback E-Tense se začne prodávat v České republice během letošního léta, cena začíná na zhruba jednom milionu korun.

zdroj: DS, vlastní

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense: prvotina bez kompromisů?

Prémiová značka DS má ve své nabídce první elektromobil, se kterým bude chtít nejen splnit emisní normy, ale také využít výhody jeho plně elektrického pohonu, který se pro luxusní auta skvěle hodí. Nové DS 3 Crossback E-Tense má navíc i celkem zajímavý mix špičkových technologií.

První elektromobil značky, DS 3 Crossback E-Tense | foto: DS

TIP: Při zakoupení elektrických novinek DS 3 a DS 7 teď získáte nabíjení zdarma

Elektromobil a luxus

Francouzi u svého prvního elektromobilu v propagačních letácích lákají především na stylový design, který se bez debat povedl a působí vskutku honosně a vznešeně. Díky elektrickému pohonu je pak zajištěn maximální luxus a pohodlí, možná ještě vyšší než v případě vozů s konvenčním pohonem. Elektromotor je totiž tichý a má nulové vibrace a když se k tomu přičte ještě skvěle zvládnuté těsnění kabiny, může jít doslova o pohlazení na duši.

Pokud jde o specifikace, DS 3 Crossback je nabízený vedle dieselového a benzinového provedení v čistě elektrické verzi s označením E-Tense. Elektromobil má Li-Ion baterie s kapacitou 50 kWh umístěné šikovně v podlaze vozu, takže to neubírá ani píď drahoceného prostoru v kabině či kufru. Dojezd dle normy WLTP činí 320 km, reálně to bude o něco méně. S výkonem 100 kW a 260 Nm na přední nápravě to “déesko” zvládne na stovku za 9 sekund, maximálka pak činí 150 km/hod. Tedy pokud se bavíme o sportovním režimu, v normálním či eko režimu je auto samozřejmě méně ochotné.

Neztrácejte čas nabíjením

Pokud jde o baterie a nabíjení, s rychlonabíječkou o výkonu 100 kW postačí pro nabití z 0 na 80 % jen 30 minut. Pokud pak nabíjíte doma v garáži, tak s palubní 11kW nabíječkou elektromobil plně dobijete za 5 hodin. Záruka na baterie je 8 let nebo 160 000 km s tím, že zůstane nejméně 70 % původní kapacity. Stejné podmínky najdeme i u konkurence. Z výbavy se pak sluší vyzdvihnout například Head-up displej (HUD), autopilota pro řízení a udržování vzdálenosti za před vámi jedoucím autem, či dva režimy rekuperace, kdy v prvním případě se auto chová spíše jako spalovací a ve druhém pak spíše jako např. Tesla.

Interiér elektromobilu značky DS | foto: DS

Nové DS 3 Crossback E-Tense se začne prodávat v České republice během letošního léta, cena začíná na zhruba jednom milionu korun.

zdroj: DS, vlastní

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."