DS chystá novou vlajkovou loď. Má být aerodynamická a na elektřinu dá 800 km
- DS Automobiles cílí na luxusní klientelu
- Nový vlajkový model vzdá hold legendě a uplatní špičkovou aerodynamiku
- Automobilka se chce více odlišit od řadových elektromobilů

Vlajkový sedan prémiové značky skupiny Stellantis nejspíš zná své datum „úmrtí“. Limuzína DS 9 se pravděpodobně faceliftu ani nové generace nedočká. DS Automobiles totiž zvažuje náhradu s radikální změnou designu.
Může se DS stát unikátní automobilkou?
DS dříve bývalo luxusní variantou francouzského Citroënu. Analogicky by se dala divize přirovnat k Laurin & Klement u české Škodovky. Je tomu již pár let, kdy se divize DS osamostatnila, stala se další automobilkou skupiny Stellantis a najela na vlastní vlnu i více specifickou klientelu. Stále však ve vozech najdete mnoho společných prvků běžných automobilů této skupiny a s tím není vedení úplně spokojeno. Nový model by proto měl luxusní značku ještě více odlišit.
DS Automobiles ale není jedinou značkou, která má s prosazením se na prémiovém trhu potíže. Své o tom ví například i Alfa Romeo. DS dostává nyní možnost s odlišením se v nabídce hybridních a elektrických modelů. Zajímavým krokem a oživením odkazu legendárního modelu Citroën DS by mohlo být i uvedení aerodynamicky zaměřeného modelu. Jak jsme se dozvěděli z rozhovoru pro server Auto Express, tímto směrem smýšlí i současný výkonný ředitel společnosti, Oliver François.

Čtěte také: Vozy DS budou mít geofencing. V nízkoemisních zónách se přepnou na elektřinu
Odkaz na legendární Bertoniho kosmickou loď
Citroën DS byl ve své době v šedesátých a sedmdesátých letech považován za revoluční model. Zasloužil se o to svažující se linií střechy, kryty zadních kol a právě i díky i velmi dobré aerodynamice. Vzhledem k vysokým požadavkům a nárokům na parametry elektrických vozidel by proto značka měla tyto kvality opětovně oprášit. Chystaný vůz značky DS by mohl být postaven na největší verzi elektrické platformy STLA Large, což by posadilo délku modelu do rozmezí mezi 4 700 a 5 100 mm. Dalším odkazem by mohlo být použití hydraulického podvozku.
Stellantis dokonce láká na možnost zapojení až 800V architektury a velikost baterie dosahující 118 kWh. Vůz by tak mohl být schopen doplňovat energii tempem 4,5 kWh za minutu. S očekávanou velikostí a hmotností by pak mohla nová vlajková loď automobilky DS ujet na jedno nabití kolem 700 kilometrů. Skupina plánuje v následujících letech uvést na trh rovnou osm vozidel na největší platformě. Příští rok oslaví legendární model DS sedmdesát let, a to by dalo automobilce skvělou příležitost pro představení konceptu nového odkazu.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.