Modulární crossover s plně elektrickým pohonem a možností rychlé výměny baterií, díky čemuž snadno prodloužíte dojezd na dalších až 700 km. Tak si u Renaultu představují budoucnost, podívejte se.
Jde o koncept Renault Morphoz, který podle slov francouzské automobilky zhmotňuje vizi Renaultu osobní a sdílené elektrické mobility výhledově od roku 2025. Do té doby samozřejmě ještě bude potřeba překonat několik technologických překážek. Elektromobil totiž slibuje například dojezd přes 700 km na jedno nabití nebo možnost rychlé výměny baterie, dále využívání autopilota 3. úrovně s využíváním prvků umělé inteligence, či bezdrátové nabíjení nejen při parkování, ale i za jízdy.
Morphoz je předzvědstí sériově vyráběného elektromobilu, který přijde až ve druhé polovině této dekády. Využívá budoucí modulární elektrické platformy CMF-EV modelu Alliance s nabídkou mnoha konfigurací výkonu, kapacity a autonomie, ale také interiéru a objemu zavazadlového prostoru. Měl by být nabízen ve verzích City a Travel, které se liší především dostupným výkonem a dojezdem. Základní varianta má 100kW elektromotor s pohonem předních kol a v podlaze zabudovanou 40kWh baterii s dojezdem 400 km. Vyšší provedení pak disponuje 160kW výkonem taktéž s pohonem přední nápravy a větším 90kWh battery packem.
Zajímavostí je princip Travel Extender, kdy je možné elektromobilu v základní konfiguraci s 40kWh battery packem přidat ještě druhou baterii a rychle tak prodloužit dojezd. “Na určené stanici se vozidlo přemění na verzi, zatímco jeden poklop nacházející se na přechodových krytech rovného dna se otevře nad poklopem stanice. 50kWh baterie je umístěna do vozidla. Během několika sekund vůz Morphoz vyjíždí ze stanice a je vybavený na dojezd na 700 km, pokud pojede po dálnici.” píše se v tiskové zprávě Renaultu.
“Při návratu se uživatel zastaví na stanici, aby vrátil doplňkovou baterii a dostal se k počáteční kapacitě 40 kWh a ke konfiguraci na vozidlo City. Na stanici se baterie nabíjí, dokud nejsou plně připraveny k použití. Může je rovněž použít pro doplňkové použití, protože nejsou dány k dispozici do jiného vozidla: například dodávání energie do samoobslužné nabíjecí stanice kol, ukládání elektřiny pocházející z obnovitelných zdrojů nebo osvětlení infrastruktur nebo přilehlé budovy.”
Modulární crossover s plně elektrickým pohonem a možností rychlé výměny baterií, díky čemuž snadno prodloužíte dojezd na dalších až 700 km. Tak si u Renaultu představují budoucnost, podívejte se.
Jde o koncept Renault Morphoz, který podle slov francouzské automobilky zhmotňuje vizi Renaultu osobní a sdílené elektrické mobility výhledově od roku 2025. Do té doby samozřejmě ještě bude potřeba překonat několik technologických překážek. Elektromobil totiž slibuje například dojezd přes 700 km na jedno nabití nebo možnost rychlé výměny baterie, dále využívání autopilota 3. úrovně s využíváním prvků umělé inteligence, či bezdrátové nabíjení nejen při parkování, ale i za jízdy.
Morphoz je předzvědstí sériově vyráběného elektromobilu, který přijde až ve druhé polovině této dekády. Využívá budoucí modulární elektrické platformy CMF-EV modelu Alliance s nabídkou mnoha konfigurací výkonu, kapacity a autonomie, ale také interiéru a objemu zavazadlového prostoru. Měl by být nabízen ve verzích City a Travel, které se liší především dostupným výkonem a dojezdem. Základní varianta má 100kW elektromotor s pohonem předních kol a v podlaze zabudovanou 40kWh baterii s dojezdem 400 km. Vyšší provedení pak disponuje 160kW výkonem taktéž s pohonem přední nápravy a větším 90kWh battery packem.
Zajímavostí je princip Travel Extender, kdy je možné elektromobilu v základní konfiguraci s 40kWh battery packem přidat ještě druhou baterii a rychle tak prodloužit dojezd. “Na určené stanici se vozidlo přemění na verzi, zatímco jeden poklop nacházející se na přechodových krytech rovného dna se otevře nad poklopem stanice. 50kWh baterie je umístěna do vozidla. Během několika sekund vůz Morphoz vyjíždí ze stanice a je vybavený na dojezd na 700 km, pokud pojede po dálnici.” píše se v tiskové zprávě Renaultu.
“Při návratu se uživatel zastaví na stanici, aby vrátil doplňkovou baterii a dostal se k počáteční kapacitě 40 kWh a ke konfiguraci na vozidlo City. Na stanici se baterie nabíjí, dokud nejsou plně připraveny k použití. Může je rovněž použít pro doplňkové použití, protože nejsou dány k dispozici do jiného vozidla: například dodávání energie do samoobslužné nabíjecí stanice kol, ukládání elektřiny pocházející z obnovitelných zdrojů nebo osvětlení infrastruktur nebo přilehlé budovy.”