A je to tady. Sdílené elektrokoloběžky v Paříži definitivně končí. Po dlouhých debatách konečně rozhodlo referendum. Proč chce vedení města koloběžky pryč a co se s nimi nyní stane?
O tomto případu jsme vás poprvé informovali již v listopadu. V tu dobu totiž vedení města Paříže poprvé začalo uvažovat o zákazu elektrokoloběžek, kterých po městě jezdilo více než 15 tisíc. Tyto elektrokoloběžky byly v ulicích Paříže od roku 2018, letos v dubnu o jejich konci rozhodli občané města v referendu.
Volební účast byla opravdu mizivá. K urnám totiž přišlo pouze 8 % právoplatných voličů, z nich 90 % hlasovalo proti elektrokoloběžkám. Paříž se tak od zaří stane prvním hlavní městem v Evropě, které na svém katastru zcela zakáže sdílené elektrokoloběžky.
Čtěte také: Policisté se nestačili divit! Slovák se řítil na elektrokoloběžce rychlostí 118 km/h
Hlavní vlna kritiky sdílených elektrokoloběžek se v Paříži začala zvedat po stále větším množství nehod, které byly v některých případech bohužel i smrtelné. Nyní se tak z města ztratí více než 15 tisíc koloběžek. Ty společnosti rozmístí do jiných měst.
Hlavní provozovatel sdílených elektrokoloběžek v Paříži, společnost Lime, přesune své koloběžky do Lille, Kodaně a Londýna. Firma Dott pak své koloběžky z ulic stahuje již od začátku července. Nyní je přesouvá do Bordeaux a Tel Avivu. Poslední pařížský provozovatel, Tier, umístí své koloběžky do ulic Berlína a Varšavy.
A je to tady. Sdílené elektrokoloběžky v Paříži definitivně končí. Po dlouhých debatách konečně rozhodlo referendum. Proč chce vedení města koloběžky pryč a co se s nimi nyní stane?
O tomto případu jsme vás poprvé informovali již v listopadu. V tu dobu totiž vedení města Paříže poprvé začalo uvažovat o zákazu elektrokoloběžek, kterých po městě jezdilo více než 15 tisíc. Tyto elektrokoloběžky byly v ulicích Paříže od roku 2018, letos v dubnu o jejich konci rozhodli občané města v referendu.
Volební účast byla opravdu mizivá. K urnám totiž přišlo pouze 8 % právoplatných voličů, z nich 90 % hlasovalo proti elektrokoloběžkám. Paříž se tak od zaří stane prvním hlavní městem v Evropě, které na svém katastru zcela zakáže sdílené elektrokoloběžky.
Čtěte také: Policisté se nestačili divit! Slovák se řítil na elektrokoloběžce rychlostí 118 km/h
Hlavní vlna kritiky sdílených elektrokoloběžek se v Paříži začala zvedat po stále větším množství nehod, které byly v některých případech bohužel i smrtelné. Nyní se tak z města ztratí více než 15 tisíc koloběžek. Ty společnosti rozmístí do jiných měst.
Hlavní provozovatel sdílených elektrokoloběžek v Paříži, společnost Lime, přesune své koloběžky do Lille, Kodaně a Londýna. Firma Dott pak své koloběžky z ulic stahuje již od začátku července. Nyní je přesouvá do Bordeaux a Tel Avivu. Poslední pařížský provozovatel, Tier, umístí své koloběžky do ulic Berlína a Varšavy.