Elektrokoloběžky v Paříži definitivně končí! Zákaz nemá ve světě obdoby

  • Konec sdílených elektrokoloběžek v Paříži je tady
  • Po dlouhých diskuzích o tom rozhodlo vedení města
  • Z jakého důvodu se tak děje a co se s koloběžkami stane?
Elektrokoloběžky Lime v Paříži

Sdílené elektrokoloběžky v Paříži končí | foto: Lime

A je to tady. Sdílené elektrokoloběžky v Paříži definitivně končí. Po dlouhých debatách konečně rozhodlo referendum. Proč chce vedení města koloběžky pryč a co se s nimi nyní stane?

Konec sdílených elektrokoloběžek

O tomto případu jsme vás poprvé informovali již v listopadu. V tu dobu totiž vedení města Paříže poprvé začalo uvažovat o zákazu elektrokoloběžek, kterých po městě jezdilo více než 15 tisíc. Tyto elektrokoloběžky byly v ulicích Paříže od roku 2018, letos v dubnu o jejich konci rozhodli občané města v referendu.

Volební účast byla opravdu mizivá. K urnám totiž přišlo pouze 8 % právoplatných voličů, z nich 90 % hlasovalo proti elektrokoloběžkám. Paříž se tak od zaří stane prvním hlavní městem v Evropě, které na svém katastru zcela zakáže sdílené elektrokoloběžky.

Jaké jsou nejlepší elektrokoloběžky do 12 000 Kč?

Sdílené elektrokoloběžky v Paříži skončí již 1. září | foto: T3


Čtěte také: Policisté se nestačili divit! Slovák se řítil na elektrokoloběžce rychlostí 118 km/h


Co s koloběžkami bude a co na nich Pařížanům vadí?

Hlavní vlna kritiky sdílených elektrokoloběžek se v Paříži začala zvedat po stále větším množství nehod, které byly v některých případech bohužel i smrtelné. Nyní se tak z města ztratí více než 15 tisíc koloběžek. Ty společnosti rozmístí do jiných měst.

Hlavní provozovatel sdílených elektrokoloběžek v Paříži, společnost Lime, přesune své koloběžky do Lille, Kodaně a Londýna. Firma Dott pak své koloběžky z ulic stahuje již od začátku července. Nyní je přesouvá do Bordeaux a Tel Avivu. Poslední pařížský provozovatel, Tier, umístí své koloběžky do ulic Berlína a Varšavy.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektrokoloběžky v Paříži definitivně končí! Zákaz nemá ve světě obdoby

  • Konec sdílených elektrokoloběžek v Paříži je tady
  • Po dlouhých diskuzích o tom rozhodlo vedení města
  • Z jakého důvodu se tak děje a co se s koloběžkami stane?
Elektrokoloběžky Lime v Paříži

Sdílené elektrokoloběžky v Paříži končí | foto: Lime

A je to tady. Sdílené elektrokoloběžky v Paříži definitivně končí. Po dlouhých debatách konečně rozhodlo referendum. Proč chce vedení města koloběžky pryč a co se s nimi nyní stane?

Konec sdílených elektrokoloběžek

O tomto případu jsme vás poprvé informovali již v listopadu. V tu dobu totiž vedení města Paříže poprvé začalo uvažovat o zákazu elektrokoloběžek, kterých po městě jezdilo více než 15 tisíc. Tyto elektrokoloběžky byly v ulicích Paříže od roku 2018, letos v dubnu o jejich konci rozhodli občané města v referendu.

Volební účast byla opravdu mizivá. K urnám totiž přišlo pouze 8 % právoplatných voličů, z nich 90 % hlasovalo proti elektrokoloběžkám. Paříž se tak od zaří stane prvním hlavní městem v Evropě, které na svém katastru zcela zakáže sdílené elektrokoloběžky.

Jaké jsou nejlepší elektrokoloběžky do 12 000 Kč?

Sdílené elektrokoloběžky v Paříži skončí již 1. září | foto: T3


Čtěte také: Policisté se nestačili divit! Slovák se řítil na elektrokoloběžce rychlostí 118 km/h


Co s koloběžkami bude a co na nich Pařížanům vadí?

Hlavní vlna kritiky sdílených elektrokoloběžek se v Paříži začala zvedat po stále větším množství nehod, které byly v některých případech bohužel i smrtelné. Nyní se tak z města ztratí více než 15 tisíc koloběžek. Ty společnosti rozmístí do jiných měst.

Hlavní provozovatel sdílených elektrokoloběžek v Paříži, společnost Lime, přesune své koloběžky do Lille, Kodaně a Londýna. Firma Dott pak své koloběžky z ulic stahuje již od začátku července. Nyní je přesouvá do Bordeaux a Tel Avivu. Poslední pařížský provozovatel, Tier, umístí své koloběžky do ulic Berlína a Varšavy.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."