Čeká to i Prahu? Paříž v referendu zakázala sdílené elektrické koloběžky
- V Paříži odhlasovali konec sdílených koloběžek
- Výsledek vzešel z veřejného referenda
- Město teď řeší, jak s nastalou situací naloží

Elektrické koloběžky mají v každodenním shonu francouzské aglomerace nezastupitelné místo. S ohledem na tamější infrastrukturu a přeplněné ulice je to vlastně i logické.
Jsou elektrokoloběžky zlo?
Málokdo však ví, že právě samotná Paříž je de facto etalonem co do rozmachu tohoto druhu dopravy. Rozsáhlý program sdílených elektrokoloběžek, tedy to, co je nyní trendem v každém větším českém městě, tamní zastupitelé rozjeli před více než pěti lety, a dlužno dodat, že úspěšně.
Proto jako pomyslný rudý hard na býka působí poslední zpráva, která se nese v úplně opačném duchu, informuje britský deník The Guardian. V nedávném referendu, jež mělo rozhodnout o dalším setrvání nebo konci sdílených elektrických koloběžek, Pařížané rozhodli naprosto jasně – celých 89 % se přiklonilo k názoru, že je ve městě nechtějí.

Čtěte také: Češi na zlevněné Tesly slyší! Letos už se jich prodalo více, než za celý loňský rok
Bezohlednost je problém nejen v Paříži
Je však potřeba zdůraznit, že voličská účast byla takřka žalostná. Z téměř 1,4 milionu registrovaných se jich nakonec dostavilo jen 103 tisíc. Avšak nejen samotná nízká volební účast je trnem v oku některým francouzským politickým špičkám či trojici zainteresovaných firem Lime, Tier a Dott, které toto rozhodnutí nesou velmi nelibě.
Ptáte se, jaké jsou hlavní důvody nespokojenosti s elektrokoloběžkami? Jejich odpůrci bez okolků argumentují nerespektováním pravidel silničního provozu, soustavným porušováním zákazu jízdy v místech určených pouze pro chodce, bezohledností na komunikacích a zanechávání vozítek mimo vyhrazená místa.
A co Praha?
V tomto kontextu se nabízí úvaha, jestli něco takového nebude muset řešit i Praha. Vedení města se záležitostí rovněž zabývá a neutěšenou situaci by chtělo vyřešit ještě během svého volebního období, tudíž do roku 2026.