Většina rekreačních cyklistů s prvním sněhem, kdy teploty klesají pod příjemné hodnoty, uloží kolo k „zimnímu spánku“, aby na něm vyjeli až na jaře s prvním hezkým počasím. Kolo je však třeba řádně zazimovat, abyste pak na jaře nebyli nepříjemně překvapeni. Dvojnásobně to pak platí u elektrokol, u kterých je obzvláště důležitá správná péče o baterii, pokud chcete, aby ve zdraví přežila dlouhé zimní měsíce. Existuje několik důležitých zásad, které byste měli dodržovat.
V první řadě byste měli každé kolo, nejen elektrokolo, po poslední projížďce důkladně očistit od všech nečistot a osušit. Také je vhodné pravidelně kontrolovat a mazat řetěz. Pokud je to možné, uskladněte elektrokolo v suchém a krytém prostoru, které není ani příliš horké ani příliš studené. Pokud musíte nechat elektrokolo například v nevytápěné kůlně nebo ve sklepě, vždy je vhodné vyjmout baterii a uložit ji doma v teple a suchu.
Nízké teploty baterii vyloženě škodí, snižují její kapacitu a výkon. Ideální teplota pro skladování baterie je mezi 10 a 20 stupni Celsia. Při skladování by měla být baterie částečně nabitá, nejlépe mezi 40 až 80 %. Každá baterie se během času samovolně vybíjí.
Nezapomeňte proto během zimních měsíců baterii občas zkontrolovat a ideálně alespoň jednou za měsíc ji připojte na nabíječku. Pokud byste ji nechali kompletně vybít, mohlo by dojít k jejímu nevratnému poškození. Stejně tak však má negativní vliv na její využitelnou kapacitu, když ji skladujete plně nabitou nebo s připojenou zapnutou nabíječkou. Snažte se nenechávat baterii na nabíječce ani přes noc.
Čtěte také: Lidé budou nově platit povinné ručení za elektrokoloběžky, za elektrokola ne
Pokud přece jen chcete používat elektrokole i v zimě, tak se alespoň snažte nejezdit za situací, kdy je venku velmi rozbředlý sníh. Vodnatá slaná břečka se může zaseknout do vašich převodů a prosakovat do těžko přístupných míst. Sníh, sůl, písek a štěrk mohou poškodit rám, řetěz, brzdy a další součásti.
Proto skutečně po každé jízdě, i kdyby to bylo jen pár stovek metrů, věnujte kolu patřičnou péči a důkladně jej očistěte. Nikdy, skutečně nikdy, nenabíjejte baterii pod bodem mrazu. Nabíjení při takto nízkých teplotách je zaručenou cestou k poškození bateriových článků.
Většina rekreačních cyklistů s prvním sněhem, kdy teploty klesají pod příjemné hodnoty, uloží kolo k „zimnímu spánku“, aby na něm vyjeli až na jaře s prvním hezkým počasím. Kolo je však třeba řádně zazimovat, abyste pak na jaře nebyli nepříjemně překvapeni. Dvojnásobně to pak platí u elektrokol, u kterých je obzvláště důležitá správná péče o baterii, pokud chcete, aby ve zdraví přežila dlouhé zimní měsíce. Existuje několik důležitých zásad, které byste měli dodržovat.
V první řadě byste měli každé kolo, nejen elektrokolo, po poslední projížďce důkladně očistit od všech nečistot a osušit. Také je vhodné pravidelně kontrolovat a mazat řetěz. Pokud je to možné, uskladněte elektrokolo v suchém a krytém prostoru, které není ani příliš horké ani příliš studené. Pokud musíte nechat elektrokolo například v nevytápěné kůlně nebo ve sklepě, vždy je vhodné vyjmout baterii a uložit ji doma v teple a suchu.
Nízké teploty baterii vyloženě škodí, snižují její kapacitu a výkon. Ideální teplota pro skladování baterie je mezi 10 a 20 stupni Celsia. Při skladování by měla být baterie částečně nabitá, nejlépe mezi 40 až 80 %. Každá baterie se během času samovolně vybíjí.
Nezapomeňte proto během zimních měsíců baterii občas zkontrolovat a ideálně alespoň jednou za měsíc ji připojte na nabíječku. Pokud byste ji nechali kompletně vybít, mohlo by dojít k jejímu nevratnému poškození. Stejně tak však má negativní vliv na její využitelnou kapacitu, když ji skladujete plně nabitou nebo s připojenou zapnutou nabíječkou. Snažte se nenechávat baterii na nabíječce ani přes noc.
Čtěte také: Lidé budou nově platit povinné ručení za elektrokoloběžky, za elektrokola ne
Pokud přece jen chcete používat elektrokole i v zimě, tak se alespoň snažte nejezdit za situací, kdy je venku velmi rozbředlý sníh. Vodnatá slaná břečka se může zaseknout do vašich převodů a prosakovat do těžko přístupných míst. Sníh, sůl, písek a štěrk mohou poškodit rám, řetěz, brzdy a další součásti.
Proto skutečně po každé jízdě, i kdyby to bylo jen pár stovek metrů, věnujte kolu patřičnou péči a důkladně jej očistěte. Nikdy, skutečně nikdy, nenabíjejte baterii pod bodem mrazu. Nabíjení při takto nízkých teplotách je zaručenou cestou k poškození bateriových článků.