Elektrokola mohou být zatraceně nebezpečná. Není čas na přísnou regulaci?
- Jízda na elektrokolech může být velmi nebezpečnou záležitostí
- Případné pády bývají kvůli rychlé jízdě často fatální
- Kdy vůči tragickým nehodám zakročí příslušné úřady?

Posledních pár let můžeme na silnicích a v přírodě vídat čím dál tím více cyklistů, kteří si pro své cestování zvolili elektrická kola. S nákupem takového stroje ovšem často nemyslí na svou bezpečnost, což dokazuje zvyšující se počet tragických nehod. Sportovci častokrát nedokážou odhadnout rychlost, se kterou vjíždí do zatáčky či neumí přizpůsobit svou rychlost vozovce.
Jízda na elektrokole může mít fatální následky
Své by o nebezpečí na elektrokolech mohl vyprávět například Simon Cowell, který je znám pro svůj drastický pád, při kterém si zlomil páteř. Vše se nakonec obešlo bez tragického konce. Takové štěstí už neměla poslední oběť v Jihočeském kraji, o které informoval mluvčí tamní policie, Milan Bajcura.
Ten ve svém prohlášení pro deník Právo vysvětluje průběh celé nehody. Cyklista havaroval na málo frekventované silnici, kterou využívají zejména místní. Muž jedoucí na elektrickém kole nejspíš nepřizpůsobil rychlost vozovce, načež z mírného kopce havaroval a prorazil si lebku o kámen či betonový sloupek.

Čtěte také: Dechberoucí elektrokolo popírá vše, na co jsme zvyklí. Vypadá takhle budoucnost?
Cyklisté zapomínají na přilbu
Svědkyně nehody se bohužel dostala k oběti až po dvou hodinách, a tak mu nemohli přivolaní záchranáři jakkoliv pomoci. Bohužel se opět potvrzuje nebezpečí, se kterým se musí cyklisté při jízdě na elektrokolech vypořádat. Mnoho z nich ovšem nedbá základních pokynů a nenosí ani přilbu.
Za posledních deset dní se prý jedná o třetí tragickou nehodu cyklisty na území Jihočeského kraje, přičemž žádný z mužů neměl v době nehody nasazenou ochrannou přilbu. Ta není pro osoby starší 18 let povinná.
Pomohla by povinnost helmy na elektrokole?
Otázkou nyní zůstává, zda není čas, aby patřičné úřady zakročily. Elektrokola jsou již od výroby silná a rozhodně se nejedná o stroj, se kterým se každý cyklista seznámí během prvních pár kilometrů. Mnoho z nich také nemá omezovač na maximální rychlost 25 km/h, což jen dopomáhá k šíření tragických nehod. Otázkou je také zavedení povinnosti nosit helmu na elektrokolech, což by také mohlo přispět ke zvýšení bezpečnosti cyklistů a zachránit jejich životy.
Autor článku

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.
Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.