Po malé Škodě Citigo-e iV, příchází na řadu další malý šuplík do města. Tentokrát je to Seat Mii.
Ne, opravdu to není VW e-up ani Škoda Citigo-e iV, je to Seat. Všechny vozy nám vypadly ze stejného hnízdečka a tak jsou si podobné jako vejce vejci. Odlišnosti samozřejmě najdeme a bystré oko našeho čtenáře taky, ale nebylo by špatné aby páni designéři strávili v práci pár přesčasů a jednotlivé vozy lépe opticky rozlišili. Ale v rámci koncernových úspor je to zřejmě nejsnadnější cesta.
Co tedy k novému Seatu říct? Techniku a spoustu dílů sdílí s VW i Škodovkou, a těžko bychom hledali i rozdíly mezi konvenční a elektrickou verzí. O bezemisním pohonu vás tak přesvědčí jen absence výfukového potrubí a odlišné disky kol. Dokonce i mřížka chladiče zůstává. Ani uvnitř nenaleznete příliš rozdílů a tak kromě všudypřítomných nápisů “electric” vás nečeká žádné překvapení.
Automobilka hovoří o dojezdu okolo 250 km, novější konstrukci elektromotoru, který slibuje svižný pohyb po městě a na dálnici vám bude muset stačit omezení na 130 km/h.
Baterie bude mít kapacitu 36,8 kWh a podle metodiky WLTP dojezd již zmiňovaných 250 km. S palubní dobíječkou 7,2 kWh tak malý vůz do 80 % kapacity dobijete za 4 hodiny.
„Trh se mění a elektrifikace se rozšiřuje nebývalým tempem,“ řekl Luca de Meo, prezident Seatu. „V prvních čtyřech měsících roku vzrostl trh s elektrickými vozidly v Evropě o 46 procent a očekáváme, že v našem sortimentu budou hrát důležitou roli elektrifikovaná vozidla. Mii Electric je začátkem této cesty a zároveň přináší na trh cenově dostupné elektrické auto. “
Co znamená “cenově dostupné” ještě nevíme, ale tušíme, že ceny budou velmi blízké chystanému Citigo-e iV. Objednávky na podzim a klíčky od vozu už příští rok.
Zdroj: uk.motor1.com
Po malé Škodě Citigo-e iV, příchází na řadu další malý šuplík do města. Tentokrát je to Seat Mii.
Ne, opravdu to není VW e-up ani Škoda Citigo-e iV, je to Seat. Všechny vozy nám vypadly ze stejného hnízdečka a tak jsou si podobné jako vejce vejci. Odlišnosti samozřejmě najdeme a bystré oko našeho čtenáře taky, ale nebylo by špatné aby páni designéři strávili v práci pár přesčasů a jednotlivé vozy lépe opticky rozlišili. Ale v rámci koncernových úspor je to zřejmě nejsnadnější cesta.
Co tedy k novému Seatu říct? Techniku a spoustu dílů sdílí s VW i Škodovkou, a těžko bychom hledali i rozdíly mezi konvenční a elektrickou verzí. O bezemisním pohonu vás tak přesvědčí jen absence výfukového potrubí a odlišné disky kol. Dokonce i mřížka chladiče zůstává. Ani uvnitř nenaleznete příliš rozdílů a tak kromě všudypřítomných nápisů “electric” vás nečeká žádné překvapení.
Automobilka hovoří o dojezdu okolo 250 km, novější konstrukci elektromotoru, který slibuje svižný pohyb po městě a na dálnici vám bude muset stačit omezení na 130 km/h.
Baterie bude mít kapacitu 36,8 kWh a podle metodiky WLTP dojezd již zmiňovaných 250 km. S palubní dobíječkou 7,2 kWh tak malý vůz do 80 % kapacity dobijete za 4 hodiny.
„Trh se mění a elektrifikace se rozšiřuje nebývalým tempem,“ řekl Luca de Meo, prezident Seatu. „V prvních čtyřech měsících roku vzrostl trh s elektrickými vozidly v Evropě o 46 procent a očekáváme, že v našem sortimentu budou hrát důležitou roli elektrifikovaná vozidla. Mii Electric je začátkem této cesty a zároveň přináší na trh cenově dostupné elektrické auto. “
Co znamená “cenově dostupné” ještě nevíme, ale tušíme, že ceny budou velmi blízké chystanému Citigo-e iV. Objednávky na podzim a klíčky od vozu už příští rok.
Zdroj: uk.motor1.com