Poměrně dlouho se zdálo, že automobilka Seat nebude mít v koncernu Volkswagen žádnou velkou budoucnost, protože značka zatím v rámci transformace k elektromobilitě odcházela zcela s prázdnou. Dokonce z prvního elektromobilu Seat El-Born se později stala Cupra Born.
V posledních letech se ale tón kolem značky mění a opakovaně je zdůrazňováno, že Seat zůstane součástí koncernu, ale bude restrukturalizován. Důraz je aktuálně kladen více na mobilitu a méně na výrobu automobilů. V této oblasti se coby budoucnost Seatu poměrně intenzivně budovala značka Cupra.
Důvod je jednoduchý: vozy mají stejnou technologii, ale Cupra vykazuje mnohem vyšší zisk. Loni ale podle všeho došlo k určité změně filozofie a zdá se, že Seatu roste zisk nejen díky značce Cupra.
Čtěte také: Stane se doba elektrická osudnou pro značku Seat? Žádný elektromobil zatím nechystá
Od léta se proslýchá, že automobilka Seat plánuje výrobu vlastního elektromobilu, který by podle informací serveru Autocar mohl být protějškem Volkswagenu ID.1. Seat tuto informaci zatím nechce potvrdit ani vyvrátit, ale připouští, že projekt levného elektromobilu Volkswagen ID.1 funguje v rámci koncernu VW jako týmová spolupráce a nový elektromobil s logem Seatu se může stát realitou. Mohlo by se zdát, že Seat bude vyrábět protějšek malého Volkswagenu ID.1 a Cupra naváže větším vozem, který bude sourozencem Volkswagenu ID.2.
Na veletrhu IAA 2023 ale zástupci koncernu sdělili, že nevidí velký smysl investovat současně do obou značek. V té době se zdálo, že je nový začátek Seatu rázně smeten se stolu. Vzhledem k množství informací, které si vzájemně protiřečí, bude zřejmě lepší počkat na další vývoj, protože Volkswagen ID.1 má přijít na trh až v roce 2027 a do té doby se může řada věcí změnit.
Poměrně dlouho se zdálo, že automobilka Seat nebude mít v koncernu Volkswagen žádnou velkou budoucnost, protože značka zatím v rámci transformace k elektromobilitě odcházela zcela s prázdnou. Dokonce z prvního elektromobilu Seat El-Born se později stala Cupra Born.
V posledních letech se ale tón kolem značky mění a opakovaně je zdůrazňováno, že Seat zůstane součástí koncernu, ale bude restrukturalizován. Důraz je aktuálně kladen více na mobilitu a méně na výrobu automobilů. V této oblasti se coby budoucnost Seatu poměrně intenzivně budovala značka Cupra.
Důvod je jednoduchý: vozy mají stejnou technologii, ale Cupra vykazuje mnohem vyšší zisk. Loni ale podle všeho došlo k určité změně filozofie a zdá se, že Seatu roste zisk nejen díky značce Cupra.
Čtěte také: Stane se doba elektrická osudnou pro značku Seat? Žádný elektromobil zatím nechystá
Od léta se proslýchá, že automobilka Seat plánuje výrobu vlastního elektromobilu, který by podle informací serveru Autocar mohl být protějškem Volkswagenu ID.1. Seat tuto informaci zatím nechce potvrdit ani vyvrátit, ale připouští, že projekt levného elektromobilu Volkswagen ID.1 funguje v rámci koncernu VW jako týmová spolupráce a nový elektromobil s logem Seatu se může stát realitou. Mohlo by se zdát, že Seat bude vyrábět protějšek malého Volkswagenu ID.1 a Cupra naváže větším vozem, který bude sourozencem Volkswagenu ID.2.
Na veletrhu IAA 2023 ale zástupci koncernu sdělili, že nevidí velký smysl investovat současně do obou značek. V té době se zdálo, že je nový začátek Seatu rázně smeten se stolu. Vzhledem k množství informací, které si vzájemně protiřečí, bude zřejmě lepší počkat na další vývoj, protože Volkswagen ID.1 má přijít na trh až v roce 2027 a do té doby se může řada věcí změnit.